á
â
ă
ä
ç
č
ď
đ
é
ë
ě
í
î
ľ
ĺ
ň
ô
ő
ö
ŕ
ř
ş
š
ţ
ť
ů
ú
ű
ü
ý
ž
®
€
ß
Á
Â
Ă
Ä
Ç
Č
Ď
Đ
É
Ë
Ě
Í
Î
Ľ
Ĺ
Ň
Ô
Ő
Ö
Ŕ
Ř
Ş
Š
Ţ
Ť
Ů
Ú
Ű
Ü
Ý
Ž
©
§
µ
Omówiono m. in.: oczekiwania różnych środowisk wobec nowych założeń organizacyjno- prawnych oraz zadania szkoły i nauczyciela z nich wynikające; pozycję wychowania fizycznego w życiu współczesnej szkoły; znaczenie sportu w przygotowaniu ucznia do dorosłego życia oraz miejsce ucznia w szkolnej edukacji ukierunkowanej na zdrowie. Wskazano potrzebę pedagogizacji środowiska szkolnego w tym kierunku. Zanalizowano związek samooceny, wyglądu ciała z procesem wychowania do aktywności fizycznej uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Zaprezentowano także ciekawe wyniki badań dotyczących postrzegania nauczycieli wychowania fizycznego w gronie pedagogicznym, jakości ich kształcenia oraz uczniowskich oczekiwań wobec nich. Ponadto zademonstrowano propozycje autorskich rozwiązań w opracowaniu planu procesu wychowania fizycznego z uwzględnieniem nowej podstawy programowej dla dziewcząt z klasy I gimnazjum oraz dla uczniów klas I-III oraz IV-VI szkoły podstawowej.
Na początku długotrwałego i złożonego procesu wdrażania nowych założeń prawnych potrzebne są takie publikacje. Powinien wziąć ją do ręki każdy, kto ma wpływ na wychowanie fizyczne uczniów.
opracowała : Joanna Bednarek Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu