Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(30)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje naukowe
(7)
E-booki
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Magazyn
(9)
Czytelnia ogólna
(24)
Autor
Winczewski Piotr
(3)
Gniady Anna
(2)
Lepioszka Marcin (1979- )
(2)
Minge Krzysztof
(2)
Minge Natalia
(2)
Nitecka-Walerych Anna
(2)
Osmolski Władysław (1883-1935)
(2)
Piech Krzysztof (1961- )
(2)
Staniszewski Tadeusz
(2)
Aznárez Nitdia
(1)
Banach Agnieszka
(1)
Bejda Wojciech
(1)
Biernacka Michalina
(1)
Bondarowicz Marian
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Chaliburda Ireneusz
(1)
Charner Kathy
(1)
Cichy Ireneusz
(1)
Cieśla Roman
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cieśliński Igor
(1)
Clark Charlie (1977- )
(1)
Colina Donatella
(1)
Dürr Gisela (1968- )
(1)
Foremniak Katarzyna
(1)
Grala-Kowalska Magdalena
(1)
Griffin Simone
(1)
Helwing Daniela
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jędrasiak Katarzyna
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kaźmierczak Paulina
(1)
Klichowski Michał
(1)
Konopacka Elżbieta
(1)
Kościelak Lech J
(1)
Kruszwicka Agnieszka
(1)
Kunysz-Rozborska Magdalena
(1)
Lenik Paweł
(1)
Lepioszka Jarosław
(1)
Malinowska Dominika
(1)
Małek Kinga
(1)
Munio Muñoz Beatriz
(1)
Murphy Maureen
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935). Lekka atletyka
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935). Rola sportu w wychowaniu etycznym
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935). Wychowanie fizyczne w Polsce
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935). Zabawy i gry ruchowe dla wojska
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935). Zaniedbane drogi wychowawcze
(1)
Ostrowski Andrzej (1955- )
(1)
Otto Lina Sophie
(1)
Pawluczuk-Solarz Monika
(1)
Pisarek Tomasz
(1)
Radamski Dawid
(1)
Riedel Meike
(1)
Rokicka-Hebel Magdalena
(1)
Rokita Andrzej
(1)
Sandler Dianne
(1)
Stiefenhofer Martin (1962- )
(1)
Stuła Aleksander
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Teterycz-Puzio Agnieszka (1971- )
(1)
Wawrzyniak Sara
(1)
Welsche Mone
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Winczewska Aneta
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Zalewska-Meler Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(21)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1901-2000
(2)
1918-1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(31)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(32)
Odbiorca
Nauczyciele
(11)
Rodzice
(7)
Dzieci
(6)
6-8 lat
(5)
0-5 lat
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Dowódcy
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy
(2)
9-13 lat
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Gry i zabawy ruchowe
(16)
Gry i zabawy dziecięce
(7)
Aktywność fizyczna
(4)
Gry i zabawy
(4)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Sport
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Polityka oświatowa
(2)
Tradycja
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Gimnastyka
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ludowe
(1)
Gry i zabawy terenowe
(1)
Jazda konna
(1)
Kinezyterapia
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Niemowlę
(1)
Odpoczynek
(1)
Orliki (sport)
(1)
Pamięć autobiograficzna
(1)
Piłka nożna
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Psychomotoryka
(1)
Rozwój dziecka
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Sporty wodne
(1)
Stopa płaska
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapia sensoryczna
(1)
Trening sportowy
(1)
Trening zdrowotny
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wyroby z papieru
(1)
Zabawki
(1)
Zabawy i zabawki
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(1)
Ćwiczenia fizyczne
(1)
Świetlice
(1)
Żołnierze
(1)
Życie codzienne
(1)
Życie towarzyskie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(6)
1918-1939
(4)
1801-1900
(3)
2001-
(3)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Europa Środkowa
(1)
Podlasie
(1)
Polska (część wschodnia)
(1)
Słupsk (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(17)
Opracowanie
(6)
Scenariusz zajęć
(5)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Antologia
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręcznik
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Kultura fizyczna i sport
(17)
Etnologia i antropologia kulturowa
(4)
Historia
(4)
Hobby i czas wolny
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
++ Hobby i czas wolny
(1)
++ Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.40584, II 38234, P.40583, P.40587, P.40585, II 38235, P.40586, P.40582 (8 egz.)
Czytelnia ogólna
Brak informacji o dostępności: sygn. II E 141 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II A 177/2 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II C 467 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II A 177/1 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II E 131 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
O edukacyjnej roli zabawy Na edukacyjne walory zabaw wskazywano już w ustawach i raportach Komisji Edukacji Narodowej. Owe zalecenia Komisji znalazły teoretyczne odbicie dziele Jędrzeja Śniadeckiego „O fizycznym wychowaniu dzieci”, w którym wiele uwagi poświęcił autor zabawie, upatrując w niej skuteczny środek w procesie umysłowego, moralnego i fizycznego wychowania dzieci. W ujęciu Władysława Osmolskiego zabawy ruchowe są szkołą życia dla młodzieży, sposobiącą ją do uczestnictwa w grupach społecznych. Zygmunt Gilewicz mówiąc o zabawie i jej roli w procesie wychowania wyraził pogląd, iż poprzez systematyczne uczestnictwo dzieci i młodzieży w zabawach i grach ruchowych wzrasta poczucie ich własnych możliwości i wartości. Zdaniem Romana Trześniowskiego zabawa towarzyszy człowiekowi w całym jego rozwoju osobniczym, a zwłaszcza w dzieciństwie i młodości. Barwi jego życie. Czyni je radosnym i przyjemnym. Wywołuje uczucie odprężenia i wypoczynku. Sprzyja ogólnemu wychowaniu i zdobywaniu wiedzy. O edukacyjnych i zdrowotnych walorach zabaw i gier ruchowych piszą Marian Bondarowicz i Tadeusz Staniszewski w „Podstawach teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych”. Jednym z przejawów dojrzałości dziecka są – zdaniem autorów - jego umiejętności motoryczne, które w sposób najbardziej właściwy rozwijają się w toku kontaktów dziecka z różnymi formami zabaw i gier ruchowych. Mamy zatem pierwszy z aktywów tej pracy, a mianowicie jej edukacyjny wymiar. Drugą, równie czytelną zaletą są niewątpliwie kompetencje autorów. Przy czym są to kompetencje pełne - obustronne. Z jednej strony są oni autentycznymi znawcami omawianego zagadnienia. Będąc nauczycielami akademickimi dysponują dużym zasobem wiedzy teoretycznej, czemu dali wyraz w rozdziale l, mówiąc o wszechstronnym oddziaływaniu zabaw i gier ruchowych na rozwój człowieka w ontogenezie. Z drugiej strony obaj autorzy dysponują silnym punktem odniesienia do praktyki szkolnej, są bowiem wytrawnymi praktykami, dobrze wpisującymi się w zmieniającą się rzeczywistość edukacyjną. Dali temu wyraz w dalszej części opracowania /rozdz.2 i 3/, w której przybliżają czytelnikowi warsztat pracy pedagogicznej z uwzględnieniem jego warstwy podmiotowej i przedmiotowej. Płaszczyzną wyjściową do tych rozważań było założenie autorów, iż nowatorski warsztat pracy nauczyciela powinien zajmować z definicji i z konieczności kluczową pozycję w zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej. Dlatego też druga część książki ogniskuje się wokół metodyki nauczania zabaw i gier ruchowych, gier drużynowych, metodyki prowadzenia tych form aktywności ruchowej oraz lekcji jako podstawowej jednostki metodycznej w procesie nauczania. Wartość tych treści uwidacznia się w – niniejszym opracowaniu - w nowatorskich akcentach odnoszących się do autorskich toków i konspektów lekcyjnych, programów nauczania oraz metodyki nauczania i organizacji lekcji. Dalsze fragmenty książki koncentrują się wokół zastosowania zabaw i gier ruchowych w imprezach rekreacyjne - sportowych w różnych kręgach oddziaływań edukacyjnych /szkoła, środowisko pozaszkolne, instytucje organizujące czas wolny dzieci i młodzieży/. W końcowych fragmentach opracowania znajdujemy informacje na temat organizacji turniejów sportowych. Natomiast na końcu każdego rozdziału zamieszczone są pytania kontrolne pozwalające czytelnikowi na samoocenę i samokontrolę nabytych wiadomości i umiejętności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Publikacja dotyczy różnych perspektyw postrzegania ludyczności. Znajdują si w niej teksty zarówno o aspektach teoretycznych pojęć gra, zabawa, ludyczność, jak i na temat konkretnych technik wykorzystywanych podczas zajęć z uczniami na odmiennych poziomach zaawansowania oraz w różnym wieku. Autorzy prezentują szerokie spektrum nie tylko zastosowania strategii ludycznych oraz istniejących w jej obrębie technik, lecz także analizy semantycznej czy społecznej głównych zagadnień, które zostały poruszone w książce. Redaktorki Monografia jest cenną pozycją budującą dyskurs glottodydaktyczny zarówno w kontekście teoretycznym, Jak i praktycznym. Otwiera nowe przestrzenie poszukiwań badawczych – związanych z analizą procesów nabywania języka oraz praktycznych – wiążących się z odkrywaniem efektywnych i atrakcyjnych metod nauczania języków obcych. Mimo iż nie wyczerpuje wszystkich zagadnień z zakresu nauczania ludycznego, stanowi swoiste kompendium dydaktyczne z perspektywy tej metodologii. Autorzy zachęcają nauczycieli do kreatywności i odwagi w przełamywaniu schematów, pokazują, że uczenie przy zastosowaniu metod ludycznych świetnie się sprawdza w nauczaniu języków obcych we wszystkich grupach wiekowych oraz podpowiadają sposoby wykorzystania różnych technik ludycznych na zajęciach. Z recenzji prof. dr hab. Anny Dunin-Dudkowskiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej