Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(169)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(169)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(9)
E-booki
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(108)
tylko na miejscu
(76)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Magazyn
(111)
Czytelnia ogólna
(76)
Autor
Kierczak Urszula
(11)
Śliwerski Bogusław
(8)
Łobocki Mieczysław
(6)
Bielski Janusz
(4)
Węglińska Maria
(4)
Dymara Bronisława
(3)
Grabowski Henryk
(3)
Madejski Eligiusz
(3)
Wyczesany Janina (1937- )
(3)
Węglarz Józef
(3)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Franczyk Anna
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Janota Janusz
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Klinik Anna
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Kowalski Mirosław
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Maciarz Aleksandra
(2)
Minczakiewicz Elżbieta M
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Rumiński Antoni
(2)
Rutkowiak Joanna
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Staniek Marzena
(2)
Szot Zbigniew
(2)
Zajączkowski Krzysztof
(2)
Zalewska-Meler Agnieszka
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Arusztowicz Barbara
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Biadasiewicz Małgorzata
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bilicki Tomasz
(1)
Bińczycka Jadwiga
(1)
Blada Ewa
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Bukowski Kazimierz
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Bąk-Sosnowska Monika
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Chęciek Mieczysław
(1)
Czarnecka Wiesława
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Drożdż Mariusz
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dydel Aleksander
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Ejsmont Marek
(1)
Gaweł Anna
(1)
Grabowski Henryk (1935- )
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Górniok-Naglik Alina
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Janikowska-Siatka Maria
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Kabaciński Rafał
(1)
Kaczmarek Piotr
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Karkowska Magda
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Kobus Krzysztof
(1)
Kobyłecka Ewa
(1)
Kokocińska-Kusiak Agata
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Korzon Aniela (1932- )
(1)
Kosmalska Beata
(1)
Kowalcze Marek
(1)
Kozak Ewa
(1)
Kozierski Piotr
(1)
Kranc Michał
(1)
Krystowczyk Halina
(1)
Krzychała Sławomir
(1)
Krzywicka Dorota
(1)
Król Teresa
(1)
Kunowski Stefan
(1)
Kuźma Józef
(1)
Kwiatkowska-Łozińska Mariola
(1)
Lenarczyk Beata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(53)
2000 - 2009
(93)
1990 - 1999
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(176)
Język
polski
(176)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Szkoły podstawowe
(4)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Masażyści
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(5)
Nauczyciele
(3)
Kultura fizyczna
(2)
Metody nauczania
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Młodzież trudna
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Wychowanie
(2)
Animaloterapia
(1)
Behawioryzm
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Dysertacje i rozprawy akademickie
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci niepełnosprawne
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Etologia
(1)
Filmoznawstwo
(1)
Gimnazja
(1)
Habilitacja
(1)
Harcerstwo
(1)
JĄKANIE
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Komunikologia
(1)
Kształcenie
(1)
Masaż klasyczny
(1)
Media społecznościowe
(1)
Medioznawstwo
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie ustawiczne
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia mediów
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
SCENARIUSZ BIBLIOTERAPEUTYCZNY
(1)
Subkultura
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Tutoring szkolny
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wpływ społeczny
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Raport z badań
(3)
Monografia
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Aforyzmy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
177 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Uniwersyteckie badania naukowe wykazały, iż regularne rozwiązywanie zadań logiczno-matematycznych wpływa korzystnie na rozwój intelektu, kształtuje umiejętność logicznego myślenia oraz buduje wyobraźnię. Książka zachęca Czytelnika do podjęcia tematu rozwoju inteligencji w sposób twórczy, z entuzjazmem, w różnym aspekcie ducha, serca i umysłu. Książka składa się z dwóch części teoretycznej i praktycznej. W ramach pierwszej części Autor publikuje następujące podrozdziały: Intelligentia, Program Rozwoju Inteligencji, Definicja inteligencji, Iloraz inteligencji (IQ), Inteligencja emocjonalna (EQ), Skala IQ, Mensa oraz Rodzaje inteligencji. Natomiast w drugiej części, praktycznej, Autor zamieścił Rozwiązania i Wyniki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Koncepcja edukacji fizycznej „Zdrowie, Sport, Rekreacja”, to programy nauczania wychowania fizycznego dla czterech etapów edukacyjnych. Jest to jedyny obecnie na rynku edukacyjnym spójny program kształcenia w zakresie wychowania fizycznego dla wszystkich etapów edukacji przygotowany w oparciu o nową podstawę programową wprowadzoną do realizacji 01 września 2009 r. Książka „Zdrowie. Sport. Rekreacja. Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej” jest pierwszą częścią tej koncepcji. Zawiera ona program wychowania fizycznego dla klas I – III w oparciu o nową podstawę programową oraz przykłady podstawowych dokumentów pracy nauczyciela czyli: -rozkłady materiału- szczegółowy plan pracy dla kolejnych klas; - standardy wymagań i zasady oceniania; - przykładowe konspekty zajęć; - materiały do diagnozy i ewaluacji. Prezentowany w poradniku materiał może być wzorem i inspiracją dla nauczycieli w tworzeniu własnych dokumentów dostosowanych do realiów życia konkretnej placówki oświatowej. Podane przykłady planowania pracy, ćwiczeń, zabaw, gier i osnów lekcyjnych powinny nie tylko pomóc w prowadzeniu zajęć wychowania fizycznego, ale zachęcić także do poszukiwania własnych, ciekawych rozwiązań. Książka powinna być pomocą w planowaniu i organizacji zajęć wychowania fizycznego zarówno dla nauczycieli nauczania początkowego jak i specjalistów z zakresu wychowania fizycznego realizujących zajęcia edukacji fizycznej wydzielonych z edukacji wczesnoszkolnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Oddajemy do rąk książkę, która powstała w wyniku prac zespołu instruktorskiego. Mamy nadzieję będzie ona pomocą w pracy wychowawczej w różnych pionach metodycznych. Połączyliśmy zagadnienia mowy nienawiści i Druha Wicka celowo. Uważamy, że działalność Patrona harcerstwa może stać się przykładem dla naszych zuchenek, zuchów, harcerek, harcerzy instruktorek i instruktorów w podejmowaniu pracy nad własnym rozwojem, w tym pracy nad umiejętnością nadawania rzeczywistości innych narracji. Narracji zbudowanych o braterstwo i szacunek do drugiego człowieka. Jeszcze nie tak dawno, różni specjaliści rozdzielali nasze rzeczywistości na świat realny i wirtualny, twierdząc, że żyjemy w nich oddzielnie. Jednak już teraz wiemy, że znaczna część z nas, a zwłaszcza dzieci i młodzieży żyje równocześnie w obu światach, które się wzajemnie przeplatają, uzupełniają. Tak naprawdę dopiero poznajemy mechanizmy tej rzeczywistości, pojawiają się nowe zachowania, mody, standardy, również zachowania nieporządne. Do jednych z nich należy „mowa nienawiści”, która niestety występuje też wśród braci harcerskiej. W 2019 roku Druhna Naczelniczka ZHP i Druh Przewodniczący ZHP zwrócili uwagę na to zjawisko. hm Anna Nowosad w opublikowanym rozkazie zaakcentowała: „Zło i przemoc przybierają różne formy. Jedną z nich jest agresja słowna. Możemy podjąć działania, które taką agresję w naszym otoczeniu ograniczą, a nawet zupełnie wyeliminują… Podejmijcie stojące przed nami wyzwanie – wyeliminujmy z naszych zachowań mowę nienawiści.” hm Dariusz Supeł w swym liście podkreślił: “Słowami potrafimy wyrażać miłość, przyjaźń, radość, dobroć, zaufanie, poważanie, zrozumienie i szacunek dla drugiego człowieka. Mamy tyle pięknych słów, wyrzućmy, więc te złe i raniące.”
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych. Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera – bardzo trafną – autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą „kulturowego krytycyzmu” i orientacją na tworzenie „lepszego świata”. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi. Z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce: 1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości 2. Dydaktyka. Podrecznik akademicki 3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej