Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Magazyn
(4)
Czytelnia ogólna
(8)
Autor
Afremow James A
(1)
Botwina Ryszard
(1)
Bączek Jakub B
(1)
Chaliburda Ireneusz
(1)
Chwaluk Agnieszka
(1)
Czeczuk Anna
(1)
Dmitruk Agnieszka
(1)
Duda Henryk (1961- )
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Guszkowska Monika
(1)
Górniak Krystyna (kultura fizyczna)
(1)
Hemmings Brian
(1)
Holder Tim
(1)
Hołub Wojciech
(1)
Huk-Wieliczuk Elżbieta
(1)
Hutchinson Alex
(1)
Janik Daniel
(1)
Jankowski Krzysztof Witold
(1)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Lichota Małgorzata
(1)
Michalska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Nowocień Jerzy
(1)
Pazdej Piotr
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Popławska Helena
(1)
Próchniak Piotr (1969- )
(1)
Płoszaj Katarzyna
(1)
Saczuk Jerzy
(1)
Samełko Aleksandra
(1)
Sosińska Justyna
(1)
Stuła Aleksander
(1)
Surian Michele (1962- )
(1)
Wasiluk Agnieszka
(1)
Wilczewski Adam (1954- )
(1)
Wilczewski Tomasz
(1)
Wójtowicz-Chomicz Katarzyna
(1)
Węglarz Józef (1949- )
(1)
Włodarczyk Marta (psycholog)
(1)
Zieniewicz Urszula
(1)
zbiorowe Opracowanie
(1)
Łucki Zbigniew (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Temat
Aktywność fizyczna
(4)
Sportowcy
(4)
Trening sportowy
(4)
Sport
(3)
Osiągnięcia sportowe
(2)
Osobowość
(2)
Psychologia sportu
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Stres
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Ciało ludzkie
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dyscyplina umysłowa
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Motywacja
(1)
Odpoczynek
(1)
Piłka nożna
(1)
Piłka ręczna
(1)
Piłkarze nożni
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Przyroda
(1)
Psychofizjologia
(1)
Sporty
(1)
Sukces
(1)
Trening mentalny
(1)
Wartość
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wydolność fizyczna
(1)
Wysiłek fizyczny
(1)
Zawody sportowe
(1)
Ćwiczenia fizyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Opracowanie
(1)
Publicystyka
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura fizyczna i sport
(10)
Psychologia
(8)
Edukacja i pedagogika
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37653 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 38007 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The champion's mind how great athletes think, train and thrive.
Bibliografia na stronach 269-271. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. V H 65 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II Jc 72/1 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. V H 66 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37405, II 37406, II 37333 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II D 242 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Politechnika Opolska, ISSN 1429-6063 ; z. 486)
Na grzbiecie akronim serii: SIM.
Bibliografia na stronach 159-175.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II Jb 150 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II C 481 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy artykułach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37153, P.40159, P.40158, P.40155, II 37152, II 37151, P.40156, P.40157, P.40443, P.40154 (10 egz.)
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. III C 116 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
WSTĘP Jedno z pierwszych pytań, które stawiam studentom Podyplomowych Studiów Psychologii Sportu w warszawskiej AWF na pierwszym wykładzie z przedmiotu Psychologia sportu jako nauka dotyczy tego, czy psychologia sportu stanowi samodzielną subdyscyplinę psychologii. Zwykle zgadzamy się, że ma ona swoisty przedmiot badania. Zgodnie z definicją sformułowaną w 1996 przez FEPSAC (Europejską Federację Psychologii Sportu) psychologia sportu zajmuje się badaniem psychologicznych podstaw, procesów i efektów aktywności sportowej. Czy posługuje się jednak „własnymi”, specyficznymi dla sportu narzędziami pomiaru? Odpowiedź na to pytanie jest twierdząca w odniesieniu do światowej psychologii sportu, istnieje bowiem wiele narzędzi do badania specyficznych dla sportu bądź ujawniających się w aktywności sportowej właściwości psychicznych np. lęku związanego ze współzawodnictwem sportowym, motywacji osiągnięć czy strategii radzenia sobie ze stresem w rywalizacji sportowej. Zdecydowanie trudniej jest wskazać dostępne w języku polskim skale i kwestionariusze odnoszące się do zachowania w kontekście sportowym. Zwykle zachęcam wtedy studentów do przystosowania do warunków polskich istniejących narzędzi jak i tworzenia własnych skal do badania istotnych w aktywności sportowej właściwości psychicznych. W niniejszej monografii przedstawiamy efekty pracy młodych psychologów sportu, którzy podjęli trud adaptacji kulturowej znanych i uznanych narzędzi pomiarowych jak Skala do badania lęku związanego ze współzawodnictwem SCAT i Skala do badania intensywności stanu lęku CSAI-2R Martensa, Inwentarz Pewności Siebie w Sporcie TSCI Vealey, Skala Zachowań Trenerskich CBS-S autorstwa Cote’a, Yardleya i Haya, Skala Przywództwa w Sporcie LSS Chelladuraia i Saleha, Kwestionariusz Radzenia Sobie ze Stresem w Sporcie CICS Goudreau i Blondina, Skala Uzależnienia od Ćwiczeń EDS Hausenblas i Symons Downs, Kwestionariusz Motywacji do Tańca, którego autorami są Maraz, Király, Urbán, Griffiths i Demetrovics, Kwestionariusz Odporności Psychicznej Sportowca SMTQ Shearda i współautorów, Kwestionariusza Stanu Flow w Sporcie Jackson i Marsh oraz Kwestionariusza do badania wypalenia w sporcie – Athlete Burnout Questionnaire (ABQ) autorstwa T. D. Raedeke’a i A. L. Smitha. Prezentujemy także oryginalne narzędzia do badania perfekcjonizmu i poczucia lokalizacji kontroli w sporcie. Wszystkie prezentowane tu skale zostały ocenione pod względem psychometrycznym i spełniają wymagania stawiane psychologicznym narzędziom badawczym. W imieniu wszystkich autorów wyrażam nadzieję, że stworzone przez nas narzędzia okażą się przydatne polskim psychologom sportu i aktywności fizycznej, zarówno zajmującym się prowadzeniem badań naukowych jak i działalnością praktyczną. Zależy nam na tym, by były one dostępne dla wszystkich psychologów zainteresowanych ich wykorzystaniem, dlatego Autorzy już w monografii udostępniają zaprezentowane od strony psychometrycznej skale. Prosimy równocześnie, by stworzonymi przez nas narzędziami posługiwały się jedynie osoby do tego uprawnione, posiadające tytuł zawodowy psychologa lub studiujące psychologię. Monika Guszkowska
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
W historii, tradycji i funkcjonowaniu warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego rok 2019 jest szczególnie ważny. Jest to bowiem rok Jubileuszu 90-lecia uczelni. Stanowi okazję do wspomnień i refleksji z przeszłości, ale także do planów, dnia dzisiejszego i perspektywy jutra. Inspiruje wyobraźnię i kreatywność, skłania do podsumowań i ocen. W przypadku rozwoju i funkcjonowania instytucji przypominane są osoby i wydarzenia, które odegrały szczególnie znaczące role. Jubileusz jest okazją do pokazania rozwoju warszawskiej myśli humanistycznej o wychowaniu fizycznym i sporcie w dziejach uczelni, której wyznaczono społeczną rolę w kształceniu kadr wychowania fizycznego. Jaki udział mają pedagodzy i psycholodzy w jej rozwoju w perspektywie 90-lecia? Celem tej monografii jest przedstawienie dorobku naukowego pedagogów i psychologów wniesionego w rozwój nauk o kulturze fizycznej i rozwój warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego. Ta uczelnia była pierwszym i przez wiele lat jedynym ośrodkiem kształcącym i badawczym w zakresie wychowania fizycznego. O konieczności i zasadności powołania centralnego ośrodka kształcenia na potrzeby wychowania fizycznego wypowiedział się Sejm Nauczycielski w 1919 r. Powstały w 1929 r. Centralny Instytut Wychowania Fizycznego stał się zaczynem rozwoju nauk o kulturze fizycznej. Jako instytucja centralna stanowił wzór dla kolejnych inicjatyw powstających w naszym kraju. W monografii podkreślamy warszawską myśl pedagogiczną i psychologiczną o wychowaniu fizycznym i sporcie, lecz w istocie rzeczy jest to myśl ogólnopolska, ponieważ promieniowała na cały kraj. Warszawska uczelnia otrzymała jako pierwsza uprawnienia do nadawania stopni naukowych doktora i doktora habilitowanego oraz tytułu naukowego profesora. To w niej zdobywali stopnie i tytuł naukowy pracownicy naukowo-dydaktyczni powstałych po II wojnie światowej szkół wychowania fizycznego. Warszawska AWF przez dziesiątki lat stanowiła źródło wiedzy, inicjatyw naukowo-badawczych i programowych. Warszawska uczelnia zapoczątkowała tworzenie zakładów, katedr i pracowni, w których realizowano projekty naukowo-badawcze. Wyznaczała także kierunki badań naukowych. To środowisko warszawskiej AWF rozpoczęło badania wychowawczych wartości sportu, fair play jako źródło wartości moralnych, humanistycznych przesłanek olimpizmu i ruchu olimpijskiego. To tu została powołana pierwsza pracowania olimpizmu (1978r.). Do realizacji projektów resortowych, węzłowych i innych warszawska uczelnia zapraszała nauczycieli akademickich innych uczelni wychowania fizycznego i ośrodków naukowo-badawczych. W ten sposób warszawska myśl naukowa stawała się powszechną. Oczywiście rozwijała się we współpracy z innymi ośrodkami uniwersyteckimi, w których kształcono studentów na potrzeby wychowania fizycznego. Warszawską myśl o wychowaniu fizycznym i sporcie szczególnie wzmocniły uczelnie Poznania i Krakowa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Na sukces sportowca składa się wiele czynników: godziny treningów, sprawność fizyczna, wysokiej jakości sprzęt, nieco szczęścia. Na tym jednak nie kończy się lista. Aby zawodnik mógł w pełni zaprezentować swe sportowe możliwości, potrzebuje także rozwijać cechy o charakterze psychologicznym, takie jak pewność siebie, pozytywne przekonania, umiejętność radzenia sobie z czynnikami zakłócającymi, poczucie własnej skuteczności. Zespoły z kolei pracują m.in. nad efektywnym stawianiem celów drużynowych i skuteczną komunikacją. Współpraca ze sportowcem wymaga od psychologa nie tylko umiejętności profesjonalnych, lecz także znajomości konkretnej dyscypliny sportu i jej specyfiki oraz stałej refleksji nad poziomem własnej pracy. „Psychologia sportu” to książka przedstawiająca praktyczne aspekty pracy psychologa sportu. Jej zaletą jest podejście wykorzystujące analizę przypadku. Znajdą w niej Państwo autentyczne historie wspierania sportowców przez psychologów wraz z analizą skuteczności interwencji i opisem jej przebiegu. Zaprezentowane historie dotyczą wspierania indywidualnych sportowców i całych drużyn, a także problematyki związanej z miejscem psychologa w sztabie szkoleniowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej