Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(13)
IBUK Libra
(12)
Forma i typ
E-booki
(12)
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(9)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Magazyn
(12)
Czytelnia ogólna
(2)
Autor
Praca zbiorowa
(3)
Hanusz Halina
(2)
Bartoszewski Jakub
(1)
Białas Marcin (kultura fizyczna)
(1)
Błaszczak Dawid
(1)
Gawkowski Robert (1962- )
(1)
Giaro Tomasz
(1)
Grzelak Magdalena Maria
(1)
Gutkowska Agnieszka
(1)
Jastrzębski Zbigniew (1961- )
(1)
Jaślikowska-Sadowska Teresa
(1)
Katarzyna Grzeszkiewicz-Radulska
(1)
Kiełbasiński Wojciech
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Korpak Bartłomiej (1953- )
(1)
Kuk Anna
(1)
Lewicka Maria
(1)
Macko Magdalena
(1)
Mikołajewski Ryszard
(1)
Olipra Łukasz
(1)
Pawłowicz Magda
(1)
Pawłowicz-Sosnowska Ewa
(1)
Piekarski Stanisław
(1)
Puszczałowska-Lizis Ewa
(1)
Płuciennik Jarosław
(1)
Roman Michał
(1)
Romanowicz Wiesław (1962- )
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rosiak Bartłomiej
(1)
Rusinowski Zbigniew
(1)
Skalski Dariusz (1960- )
(1)
Socha Stanisław (1932- )
(1)
Socha Teresa
(1)
Szczucka Ewa
(1)
Urban Renata
(1)
Wiktorowicz Justyna
(1)
Wnorowski Krzysztof
(1)
Zagdańska Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(23)
angielski
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Studenci
(12)
Sport
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Sportowcy
(2)
Uczelnie wychowania fizycznego
(2)
Uniwersjady
(2)
Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego (Gdańsk)
(1)
Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki (Katowice)
(1)
Akademicki Związek Sportowy
(1)
Akademicki Związek Sportowy (Gdańsk)
(1)
Akademicki Związek Sportowy (Szczecin)
(1)
Akademicki Związek Sportowy (Warszawa)
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Biegi narciarskie
(1)
COVID-19
(1)
Dwubój zimowy
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Filia w Białej Podlaskiej (Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego ; Warszawa)
(1)
Finansowanie
(1)
Klub Sportowy AZS AWF (Katowice)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nowotwory
(1)
Onkologia
(1)
Organizacje sportowe
(1)
Organizacje studenckie
(1)
Partnerstwo Wschodnie
(1)
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II (Biała Podlaska)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (Gorzów Wielkopolski)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (Racibórz)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Amosa Komeńskiego (Leszno)
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Postawy
(1)
Postawy proekologiczne
(1)
Prawo sportowe
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Siatkarze (sportowcy)
(1)
Siatkówka (sport)
(1)
Sporty ekstremalne
(1)
Sporty zimowe
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Studenci zdrowia publicznego
(1)
System wartości
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Trening sportowy
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
Wydolność fizyczna
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Życie akademickie
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(6)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
2000-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(2)
Białoruś
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Podlasie
(1)
Racibórz (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Monografia
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Biogram
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Sprawozdanie
(1)
Zjazdy [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura fizyczna i sport
(9)
Historia
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
25 wyników Filtruj
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37545, II 37544 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Akademicki sport XX-wiecznej Warszawy / Robert Gawkowski. - Poznań : Wydawnictwo Nauka i Innowacje, 2019. - 569 stron : fotografie, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 541-552. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37870 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37546, II 37547 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37498 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37695 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37869 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.40592, P.40589, P.40594, P.40593, II 38237, II 38238, P.40590, P.40591, P.40588 (9 egz.)
Czytelnia ogólna
Brak informacji o dostępności: sygn. II A 174 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Jednym z najbardziej fascynujących okresów historii Rzeczpospolitej jest dwudziestolecie międzywojenne. Z chwilą odzyskania przez Polskę niepodległości w 1918 roku wszystko należało budować od początku. Wśród wielu zadań do wykonania, było uzyskanie poprawy stanu zdrowotności narodu polskiego. Lata zaborów, a przede wszystkim czas trwania I wojny światowej, spowodowały w tym zakresie ogromne spustoszenie. Wielkim problemem społecznym okazały się choroby płuc i na ogół towarzyszące im schorzenia reumatyczne. Sytuacja wymaga-ła zdecydowanych działań organizacyjnych i ogromnych nakładów finansowych, nie tylko na bezpośrednie leczenie chorób, ale i na profilaktykę zdrowotną. Tymczasem rząd polski – ze względu na szczupłość budżetu – miał bardzo ograniczone możliwości tworzenia infrastruktury leczniczo-wypoczynkowej, w postaci szpitali, sanatoriów czy domów zdrowia. Poszukiwano zatem rozwiązań, które umożliwiłyby przeniesienie kosztów organizowania i utrzymywania tego typu ośrodków, bezpośrednio na zainteresowane środowiska zawodowe. Bardzo szybko uzna-no, że najprostszą metodą rozwiązania tego typu problemów będzie zachęcanie Polaków posiadających stałe dochody do dobrowolnych opodatkowań, w ramach wszelkiego rodzaju „inwestycyjnych” towarzystw, stowarzyszeń i fundacji. Rosły więc oczekiwania w odniesieniu do różnych grup zawodowych, które w drodze dobrowolnych opodatkowań mogły wspierać proces realizacji najbardziej potrzebnych w tym zakresie inwestycji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Aktywność fizyczna nie różnicowała nasilenia kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Płeć różnicowała kompetencje psychiczne i inteligencję emocjonalną, wyższe wyniki zanotowano u mężczyzn. Studentki znamiennie częściej niż studenci uskarżały się na dolegliwości związane z psychicznym funkcjonowaniem. Młodsi, pierwszoroczni studenci odznaczali się wyższą inteligencją emocjonalną niż młodzież akademicka podejmująca studia na początku XXI wieku (2016 versus 2011; 2013 versus 2011). Ustalono predyktory kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Większych kompetencji społecznych w sytuacji ekspozycji możemy oczekiwać u studentów mniej neurotycznych i bardziej otwartych na nowe doświadczenia. Natomiast dużej inteligencji emocjonalnej możemy oczekiwać u studentów otwartych na nowe doświadczenia, o dużych kompetencjach w sytuacji ekspozycji i o wysokiej samoocenie. Ustalono także związki pomiędzy zdrowiem psychicznym, kompetencjami społecznymi i inteligencją emocjonalną. Dotyczą one jednak tylko niektórych ba-danych wymiarów, a ich siła nie jest duża. Im mniejsze kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna tym większe nasilenie zaburzeń funkcjonowania. Badania longitudinalne (porównanie wyników pomiaru na pierwszym i drugim roku studiów) pozwoliły dostrzec wagę naturalnego treningu społecznego w kształtowaniu kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i troski o zdrowie psychiczne młodzieży. Częściowo poprawie uległa kondycja psychiczna badanych osób. Jeśli zaś chodzi o inteligencję emocjonalną to wyniki badań sugerują raczej konieczność celowego oddziaływania w zakresie oczekiwanych zmian. Warsztaty psychologiczne stanowiły narzędzie interwencji w kierunku polepszania zarówno kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej jak i pod-noszenia kondycji psychicznej. Kompetencje społeczne zmieniły się na korzyść u badanych osób, jednak nie wszystkie ich wymiary. Inteligencja emocjonalna mierzona przy użyciu narzędzia INTE nie uległa zmianie. W wyniku uczestnictwa w warsztatach psychologicznych „Komunikacja w świetle przeżywanych uczuć i emocji, Przebaczenie, O potrzebie miłości” zaobserwowano także pewne korzystne zmiany w zdrowiu psychicznym młodzieży. Doświadczenie pracy z klientem różnicowało niektóre badane zmienne tj. kompetencje społeczne w sytuacji ekspozycji społecznej oraz w wymiarze codziennego funkcjonowania. Korzystniej wypadały osoby posiadające doświadczenie w pracy z klientem. Nie dostrzeżono natomiast różnic w zakresie kompetencji społecznych między tymi studentami, którzy planują pracę w zawodzie nauczyciela lub trenera, a tymi, którzy nie są w tej kwestii zdecydowani lub mają inne plany zawodowe. Studenci deklarujący chęć pracy w zawodzie trenera cechowali się większą inteligencją emocjonalną od swoich rówieśników. Zdrowie psychiczne chętnych do bycia nauczycielami było zdecydowanie lepsze od studentów, którzy nie widzieli swojej przyszłości jako nauczyciele wychowania fizycznego. Ostatni wątek pracy dotyczy modelu nauczyciela wychowania fizycznego. W percepcji badanych studentów nauczyciele wychowania fizycznego powinni ce-chować się takimi właściwościami jak: odpowiedzialność, przyjaźń, pomaganie, cierpliwość, współpraca, pewność siebie, wytrwałość, trzeźwe myślenie, sumienność. Model zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego to model społeczny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W niniejszej publikacji omówiono i przeanalizowano szczegółowo jeden z elementów programu „Uczenie się przez całe życie” – program Erasmus, dzięki któremu studenci mają możliwość czasowego przebywania na dowolnej uczelni w całej Europie. Celem opracowania jest przedstawienie, jak przebiega realizacja programu Erasmus na wrocławskich uczelniach wyższych, oraz zbadanie satysfakcji zagranicznych studentów przybywających do Wrocławia w ramach programu Erasmus. Studenci z zagranicy odpowiadali w badaniu ankietowym na pytania dotyczące oceny jakości oferty wrocławskich wyższych uczelni oraz naszego miasta, a także dotyczące wpływu pobytu we Wrocławiu na ich edukację i sytuację na rynku pracy. Analiza realizacji programu Erasmus we Wrocławiu została osadzona w szerszym kontekście działań i programów Unii Europejskiej w obszarze edukacji oraz wspierania rozwoju kapitału ludzkiego, a także inicjatyw związanych z realizacją Europejskiej Strategii Zatrudnienia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Z doświadczenia wiemy, że najlepsze efekty przynosi uczenie się przez działanie, tworzenie i kreowanie, poprzez aktywne uczestniczenie w danym projekcie. Im więcej pasji wkładamy w proces dydaktyczny, tym lepsze jego efekty. Im bardziej angażujemy się w to, co robimy, tym łatwiej nam to przychodzi. Zaangażowanie zdaje się być pojęciem kluczowym dla osiągania dobrych efektów kształcenia się, winno więc stać w centrum procesu nauczania - tę tezę starają się udowodnić autorzy zamieszczonych w publikacji tekstów. W Aneksie znajdują się scenariusze zajęć nagrodzone i wyróżnione w ramach konkursu Twórz zespoły – zaangażuj – stwórz warunki uczenia się, który odbył się na Uniwersytecie Łódzkim w ramach projektu Twórczy Uniwersytet.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Rekreacja ruchowa jest przez wielu badaczy uznawana za najważniejszy rodzaj rekreacji, o szczególnym znaczeniu dla życia i zdrowia człowieka. Autorzy monografii szczegółowo omówili teoretyczne kwestie związane z tą formą spędzania wolnego czasu, przedstawili stanowiska zarówno polskich, jak i zagranicznych badaczy oraz zaprezentowali wyniki przeprowadzonej w roku akademickim 2020/2021 wśród studentów Wydziału Ekonomicznego SGGW ankiety. Badania dotyczyły czasu przeznaczanego na uprawianie rekreacji fizycznej, motywacji i barier, a także zróżnicowania w podejmowaniu tego typu aktywności na poszczególnych kierunkach studiów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pięćdziesiątym trzecim numerze czasopisma „Ekonometria” opublikowano dziewięć artykułów. Pierwsza praca, autorstwa Pawła Baranowskiego i Jana Sztaudyn-gera, dotyczy zmian w czasie reguł Taylora wraz ze wskazaniem wykorzystania w polityce pieniężnej w Polsce. Artykuł Adama Sagana i Mariusza Grabowskiego prezentuje rolę informacji wnoszonej na podstawie metaanalizy do oceny dopasowania i trafności predykcyjnej modeli TAM. Mariusz Kubus przedstawia zagadnienia agregowanego klasyfikatora kNN z selekcją zmiennych. Wpływ liczebności próby i metody zastępowania braków odpowiedzi na miary dopasowania są zagadnieniem omawianym w artykule Łukasza Skowrona i Marcina Gąsiora. Kolejna autorka, Urszula Garczarek-Bąk, wskazuje użyteczność badań eye trackignowych w pomiarze utajonych determinant zachowań zakupowych młodych nabywców. Jacek Szołtysek i Grażyna Trzpiot prezentują wyniki badań motywów mobilności akademickiej studentów z wykorzystaniem drzew decyzyjnych. Anna Czapkiewicz i Paweł Jamer w swoim artykule zamieścili wnioski z badania wpływu indeksów zmienności na zmiany współzależności między wybranymi rynkami finansowymi. Grafy a teoria stabilnych alokacji to temat opracowania Doroty Kozioł-Kaczorek i Łukasza Pietrycha. W ostatnim artykule czasopisma Natalia Nehrebecka i Anna Białek-Jaworska zawarły ocenę determinant inwestycji przedsiębiorstw w środki trwałe, analizując zależność od cash flow i warunków kredytowych. W numerze zawarto również sporządzoną przez Antoniego Smoluka recenzję książki Geniusze. Lwowska Szkoła Ma¬tematyczna autorstwa Mariusza Urbanka. Agnieszka Stanimir
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozwój zrównoważony, a zwłaszcza implementacja opartej na nim strategii tworzy wiele wyzwań dla praktyki ochrony środowiska przyrodniczego i gospodarowania jego zasobami (w tym usługami). Pojawiają się one na wielu płaszczyznach, między innymi w postaci ekonomiki ochrony środowiska, którą uznać można za najwcześniejszą w polskiej literaturze, wywodzącą się jeszcze z sozologii, część badań nad nową proekologiczną strategią rozwoju społeczno-ekonomicznego, a także w formie studiów nad rolą postępu technicznego w ekonomii środowiska i zasobów naturalnych. Trzeci praktyczny wymiar problemów ochrony środowiska i korzystania ze środowiska przyrodniczego dotyczy – zyskującego na znaczeniu – aspektu społecznego. Powyższe grupy zagadnień pojawiły się w wielu opracowaniach przygotowanych i przedstawionych na konferencji. Problemy ekonomiki ochrony środowiska przyrodniczego i gospodarowania jego zasobami przyjęły postać między innymi: (1) związków pomiędzy rolnictwem a środowiskiem przyrodniczym i gospodarowania glebą, (2) gospodarowania odpadami komunalnymi, (3) gospodarowania wodą i ściekami, (4) wyzwań niskiej emisji i termoizolacji budynków, (5) „zielonych” miejsc pracy, a także (6) zagrożonych inwestycji i ubezpieczeń ekologicznych czy (7) analizy wskaźników efektywności ekonomiczno-ekologicznej realizowanych przedsięwzięć. Postęp techniczny jest kolejną, istotną płaszczyzną, na której pojawiają się i są rozwiązywane problemy praktyczne w zakresie ochrony środowiska przyrodniczego i użytkowania jego zasobów czy usług. Uczestnicy konferencji podjęli w tym zakresie między innymi takie zagadnienia, jak: (1) techniczne problemy gospodarowania odpadami, (2) techniczne wyzwania energetyki odnawialnej, a także: (3) ekoinnowacyjne zachowania konsumentów czy (4) ekoinnowacje w produkcji żywności. Wymiar społeczny ochrony środowiska przyrodniczego i gospodarowania jego zasobami (w tym usługami) rozwija się szybko w ostatnich latach wraz ze zmianami w świadomości ekologicznej ludzi. Ta swoista „socjologia ekologiczna” pojawia się co-raz częściej w badaniach naukowych i prezentowanych publikacjach. Wśród uczestników konferencji przyjęły one postać między innymi: (1) społecznej odpowiedzialności biznesu, (2) partycypacji obywatelskiej czy (3) ekologicznego zarządzania zespołami ludzkimi. Zachęcając Czytelników do zapoznania się z przedstawionymi opracowaniami, wy¬razić można dwa oczekiwania – interesującej lektury oraz nadziei, że ta niezwykle istotna, z punktu widzenia rozwoju zrównoważonego i trwałego, problematyka będzie się na¬dal szybko rozwijać, z korzyścią dla środowiska przyrodniczego i ludzkiej cywilizacji. Agnieszka Becla
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej