Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(2)
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
E-booki
(2)
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Magazyn
(1)
Czytelnia ogólna
(1)
Autor
Bełz Grzegorz
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lipka Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Wurth Anthonie (1967- )
(1)
Wurth Kees (1969- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Doradcy personalni
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Menedżerowie
(1)
Trenerzy biznesu
(1)
Wykładowcy na kursach
(1)
Temat
Zaangażowanie pracowników
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Emocjonalne nastawienie wobec organizacji
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kreatywność
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Uczenie się
(1)
Wiedza
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Zaufanie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 38009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. V B 161 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
W zmiennym otoczeniu, w którym jedynym pewnikiem jest zmiana, ciągłe dążenie do doskonałości staje się koniecznością dla organizacji, które chcą się rozwijać, osiągać sukcesy i budować trwałą przewagę konkurencyjną. W dzisiejszych czasach powiedzenie „kto stoi w miejscu, ten się cofa” nabiera nowego znaczenia. Zaniechanie działań na rzecz doskonalenia powoduje radykalne i w wielu wypadkach nieodwracalne straty dla pozycji konkurencyjnej organizacji. Aby temu zapobiec, konieczne są ciągłe działania ukierunkowane na doskonalenie całej organizacji, poszczególnych aspektów jej funkcjonowania oraz na innowacje. Tym zagadnieniom poświęcony jest niniejszy numer „Management Forum”. Jeden z powyższych wątków stał się przedmiotem zainteresowania autorów pierwszego artykułu, którzy zaprezentowali koncepcję zdrowia organizacyjnego. Konstrukt ten został ukazany jako czynnik determinujący i organizujący funkcjonowanie organizacji, z uwzględnieniem wszystkich interesariuszy, a szczególnie pracowników. W artykule autorzy wskazują na istnienie związków pomiędzy pięcioma wymiarami zdrowia organizacyjnego, tj.: elastycznością, odmłodzeniem, egzekwowaniem, komplementarnością i uzupełnianiem. Zaangażowanie pracowników to kluczowy element w drodze do doskonałości. Istotną rolę w kształtowaniu zaangażowania pracowników odgrywa sfera emocji, ponieważ to ona decyduje o akceptacji działań, co z kolei jest konieczne do wykorzystania potencjału logicznego myślenia. Autor drugiego artykułu wskazuje, że doskonałość to zgodność w różnorodności, którą stanowią zachowania i decyzje pracowników organizacji. Zagadnienie zaangażowania pracowników zainspirowało autorkę trzeciego artykułu do przeanalizowania roli bezpośredniej partycypacji pracowniczej w procesach doskonalenia przedsiębiorstw. Na podstawie dwóch badań z lat 2003-2005 oraz z roku 2013 autorka analizowała zmiany form partycypacji pracowniczej i sformułowała pogląd, że zmiany te wynikają z rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. Doskonałość z perspektywy konkretnego obszaru działań może jawić się nie tylko jako szansa, ale również jako zagrożenie. Autorka kolejnego z prezentowanych artykułów przedstawiła zagadnienie doskonałości w negocjacjach. Artykuł zawiera prezentację koncepcji dotyczących pożądanego profilu cech i umiejętności negocjatorów oraz wyniki badań, które wskazują, że doskonałość w negocjacjach może być zagrożeniem dla pozytywnego wyniku negocjacji. Problematyka zmian organizacyjnych oraz postaw przedsiębiorców wobec zmian była inspiracją dla autorki piątego artykułu, która prezentuje wyniki badań ukazujących związek pomiędzy optymizmem przedsiębiorcy a akceptacją sytuacji zmian w organizacji i otwartością na ich wdrażanie. Przy wykorzystaniu analizy statystycznej autorka wskazała na istnienie istotnych korelacji pomiędzy poziomem komponentów postawy wobec zmian a poziomem optymizmu przedsiębiorcy. Innowacje jawią się jako krytycznie istotny aspekt funkcjonowania współczesnego przedsiębiorstwa. Wartościowe naukowo są nie tylko rozważania o koncepcji innowacyjności, ale również ukazywanie dobrych praktyk we wdrażaniu innowacji. Autorzy ostatniego z prezentowanych artykułów przeanalizowali wprowadzenie unikatowej usługi serwisowej w firmie Seco/Warwick Europe SA. Opis wdrożenia nowej usługi, wskazania dotyczące odpowiedzi na przyszłe potrzeby klienta oraz obszerna charakterystyka funkcjonalności wprowadzanego rozwiązania stanowią połączenie teorii i praktyki w zakresie rozwoju i innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
NUMER SPECJALNY PSYCHOLOGIA ORGANIZACJI SPECIAL ISSUE: PSYCHOLOGY OF ORGANIZATION Redaktorzy numeru [Editors]: Agnieszka Czerw, Joanna Czarnota-Bojarska W numerze [Contents]: Agnieszka Czerw, Joanna Czarnota-Bojarska: Dopasowanie człowiek–środowisko i postawa wobec pracy jako motywatory zachowań organizacyjnych [Person-environment fit and attitude towards work as motivators of organizational behaviors], doi: 10.7366/1896180020163601, s. 8–19; Anna Szabowska-Walaszczyk, Anna Maria Zawadzka: Dopasowanie na wymiarach potrzeb wzrostu i bezpieczeństwa a zaangażowanie w pracę [Person-work fit with respect to growth and security and work engagement], doi: 10.7366/1896180020163602, s. 20–33; Teresa Chirkowska-Smolak: Dopasowanie do pracy a zaangażowanie. Mediacyjna rola przekonania na temat sensowności pracy [Person-job fit and work engagement: The mediating effect of meaning in work], doi: 10.7366/1896180020163603, s. 34–44; Bohdan Rożnowski, Katarzyna Olczykowska: Znaczenie pracy i jej dopasowanie jako predyktory zaangażowania w pracę w wolontariacie studenckim [Meaning of work and person-work fit as predictors of work engagement in students volunteering], doi: 10.7366/1896180020163604, s. 45–55; Sylwiusz Retowski, Maria Jolanta Podsiadły: Gdy nasza praca pasuje do naszych wartości. Ocena zgodności wartości własnych i organizacji a wypalenie zawodowe [When our job matches our values. Employee-organization values congruence estimation and burnout], doi: 10.7366/1896180020163605, s. 56–68; Małgorzata Chrupała-Pniak, Damian Grabowski: Etyka pracy, przywiązanie organizacyjne a gotowość do podejmowania nieetycznych zachowań proorganizacyjnych – raport z badań [Work ethic, organizational commitment and willingness to undertake unethical pro-organizational behavior – Research report], doi: 10.7366/1896180020163606, s. 69–83; Ewa Bajer: Działania przedsiębiorcze, postawy wobec pracy i ocena nasilenia stresu u mikroprzedsiębiorców i pracowników etatowych [Entrepreneurial activities, attitudes towards work, and estimation of stress among micro-entrepreneurs and full-time employees], doi: 10.7366/1896180020163607, s. 84–97; Alicja Keplinger, Emilia Frątczak, Karolina Ławecka, Paulina Stokłosa: Uwarunkowania organizacyjnych zachowań obywatelskich w relacji przełożeni a ich podwładni [Relations between superiors and their subordinates as determinants of organizational citizenship behavior], doi: 10.7366/1896180020163608, s. 98–107. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej