Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(17)
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
E-booki
(17)
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia ogólna
(1)
Autor
Praca zbiorowa
(6)
Małkuch-Świtalska Justyna
(2)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Broniecka Justyna
(1)
Gontar Zbigniew
(1)
Gontarz Beata
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Konarzewska-Gubała Ewa
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Mruk Henryk
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Pilarczyk Bogna
(1)
Rosiak Tomasz
(1)
Sikora-Fernandez Dorota
(1)
Sońta-Drączkowska Ewa
(1)
Sławińska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(17)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Badania naukowe
(1)
Prace badawczo-rozwojowe
(1)
Projektowanie badań naukowych
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zespół projektowy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. VI 90 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Projekty naukowe i grantowe to obecnie podstawowa forma finansowania nauki. Niezależnie od tego czy to dobre, czy nie – naukowcy, którzy chcą utrzymać się na uczelniach, muszą prowadzić projekty. Naukowcy na polskich uczelniach są w większości nieprzygotowani do tego typu administracyjnych działań. Autorka skupia się na najczęstszych problemach: planowanie i harmonogramowanie projektu, zarządzanie komunikacją, budżetem oraz wynikami badań. Oprócz tego w książce zostaną poruszone głośne kwestie wdrażania i komercjalizacji wyników. Książka przygotowywana jest częściowo w oparciu o angielską i francuską literaturę, ale przede wszystkim – doświadczenia autorki z pracy z polskimi naukowcami i z prowadzenia własnych projektów. Książka adresowana do naukowców zarządzających lub przygotowujących się do zarządzania projektami naukowymi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Każda zmiana jaką wprowadzasz do swojej firmy wiąże się pośrednio z umiejętnością zarządzania tymczasowym procesem, który tą zmianę wprowadza. Formalnie każdy projekt wprowadza zmianę. A więc prawdopodobnie nieświadomie wykorzystujesz elementy zarządzania projektami w swojej pracy. DLA KOGO: Poradnik przeznaczony dla właścicieli oraz menadżerów małych i średnich firm, którzy poszukują narzędzi, które pomogą im w wprowadzaniu zmian w swojej firmie/zespole. CZEGO SIĘ DOWIESZ: - nauczysz się łączyć pracę operacyjną z pracą związaną z wprowadzaniem zmian - dowiesz się, w jaki sposób zaplanować procesy - nauczysz się technik i metod tworzenia skutecznych i realistycznych harmonogramów - dowiesz się, w jaki sposób podejść do ewentualnego ryzyka w Twoim przedsięwzięciu - dowiesz się, jak poszczególne elementy klasycznego zarządzania projektami mogą pomóc Ci w codziennych wyzwaniach - poznasz narzędzia, które wspierają planowanie oraz poznasz narzędzia, które będą „ostrzegały Cię” przed ewentualnym niepowodzeniem
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Monografia zawiera artykuły z obszaru nauk o zarządzaniu i jakości, przygotowane przez badaczy wywodzących się z głównych ośrodków naukowych w kraju. Składa się z dwudziestu tekstów, w których omówiono bieżące kwestie dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem – zarówno z perspektywy teorii, jak i praktyki. Z punktu widzenia zawartości merytorycznej w książce wyodrębniono trzy części. Pierwsza jest poświęcona tematyce zarządzania procesowego. Druga obejmuje opracowania z dziedziny zarządzania projektami. W ostatniej części zostały zaprezentowane współczesne wyzwania stojące przed osobami zarządzającymi ryzykiem w przedsiębiorstwach. Wierzymy, że publikacja zwróci Państwa uwagę, gdyż poruszono w niej jeszcze mało rozpoznane problemy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem i może stanowić inspirację do dalszych badań. Ewa Sońta-Drączkowska, Izabela Bednarska-Wnuk '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Artykuł jest poświęcony analizie relacji pomiędzy zarządzaniem projektami a zarządzaniem zmianą w ujęciu wybranych metodyk zarządzania projektami. Zagadnienie kontroli zmian zostanie przedstawione na przykładzie klasycznego (PMBoK) i zwinnego (Scrum) podejścia do realizacji przedsięwzięć. Autor omawia zależności pomiędzy projektami a zmianą według rozszerzonego modelu Kurta Lewina, podobieństwa i różnice w podejściu do kontroli i wdrażania zmian oraz rolę kontroli w sukcesie realizacji przedsięwzięć, definiowaną powyższymi podejściami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Badania operacyjne (ang. Operations Research, Operational Research, fr. Recherche operationelle, niem. Operationsforschung) zawdzięczają swój rodowód i nazwę operacjom militarnym w czasie II wojny światowej. Powołany w 1940 r. w Londynie interdyscyplinarny zespół naukowców (tzw. Cyrk Blaketta), stosując modele i metody matematyczne, badał możliwe warianty niektórych operacji wojennych strony alianckiej i rekomendował wariant optymalny. Po wojnie wypracowane modele i metody bardzo szybko znalazły cywilne zastosowania w inżynierii, medycynie, rolnictwie, zarządzaniu. Badania operacyjne od ponad półwiecza systematycznie rozszerzają obszary swoich zastosowań, reagując na potrzeby menedżerów, inwestorów, inżynierów, projektantów, logistyków niczym współczesne przedsiębiorstwo na potrzeby swoich klientów. I chociaż istota tego obszaru wiedzy i działalności praktycznej pozostaje niezmienna, opierając się na formalnym, modelowym podejściu do wspomagania procesów i aktów podejmowania decyzji, to arsenał metod i narzędzi wciąż jest wzbogacany, a teren zastosowań rozbudowywany. Większość modeli, metod i algorytmów powstaje w okolicznościach rozwiązywania rzeczywistych problemów decyzyjnych. Zastosowania w dziedzinie zarządzania są niewątpliwie współcześnie wiodącą domeną zastosowań badań operacyjnych, definiowaną jako management science. Sprawia to przede wszystkim mnogość i złożoność problemów decyzyjnych, przed jakimi stają dzisiejsi zarządzający, oraz nieustająca atrakcyjność naukowo-badawcza zagadnień, o których najczęściej się mówi, iż są z pogranicza nauki i sztuki. Modelowanie i posługiwanie się odpowiednimi algorytmami umożliwia rozwiązywanie wielu problemów z dziedziny zarządzania. Do najdynamiczniej rozwijanych obszarów teorii i praktyki zarządzania należy problematyka zarządzania projektami i innowacjami. Jest to swego rodzaju signum temporis, charakterystyka czasu rosnącego tempa zmian technologicznych, organizacyjnych, behawioralnych oraz poszukiwania skutecznych i efektywnych sposobów wprowadzania tych zmian w organizacjach. Badania operacyjne od połowy ubiegłego stulecia, kiedy to opracowano fundamentalne dla planowania i monitorowania projektów metody CPM i PERT, doskonalą metody i narzędzia budowy i analizy harmonogramu projektu, modelowania i zarządzania ryzykiem projektu, alokacji zasobów, poszukiwania kompromisu pomiędzy kluczowymi parametrami projektu: czasem, kosztem i jakością. Tradycyjnym obszarem zastosowań badań operacyjnych jest problematyka decyzji finansowych, szczególnie oceny spółek i optymalizacji portfeli inwestycyjnych, analizy ryzyka inwestycyjnego, ale także makroekonomicznych decyzji monetarnych czy analizy i optymalizacji rozkładu dochodów w społeczeństwie. Wzrost znaczenia problemów logistycznych we współczesnych globalnych organizacjach, nieustanna walka konkurencyjna firm czy potrzeba pomiaru i monitorowania dokonań organizacji to kolejne przykłady obszarów zastosowań, do których (i nie tyko do tych) odnoszą się prace zamieszczone w tej publikacji. Prezentowany w niniejszym tomie wybór zastosowań metod badań operacyjnych jest pokłosiem jubileuszowej XXX edycji Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej im. Profesora Władysława Bukietyńskiego „Metody i Zastosowania Badań Operacyjnych”, która odbyła się w dniach 15-18 października 2011 roku w Zamku na Skale, w Trzebieszowicach k. Lądka-Zdroju. Konferencja została zorganizowana przez Katedrę Badań Operacyjnych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, której wieloletnim kierownikiem był patron Konferencji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dostosowanie współczesnych organizacji do niespotykanej wcześniej złożoności i dynamiki otoczenia, a co za tym idzie − do nieprzewidywalności zachodzących w nim zjawisk, wymaga od funkcjonujących przedsiębiorstw ciągłej i szybkiej adaptacji stosowanych systemów zarządzania i modeli biznesowych. Jest to warunkiem koniecznym realizacji zamierzeń strategicznych i uzyskania przewagi konkurencyjnej. Przedstawione w niniejszym opracowaniu artykuły lokują się w następujących obszarach: modeli biznesowych, sieci międzyorganizacyjnych, systemów zarządzania, orientacji procesowej i zarządzania projektami. Rozważania autorów osadzone są w kontekście paradoksów i antynomii − wszechobecnych w nauce i praktyce zarządzania. Poszczególne artykuły są oparte na solidnych fundamentach: na szerokich studiach literatury, na interesujących wynikach badań empirycznych, a tym samym nie tylko ukazują wielowymiarową naturę współczesnych organizacji i złożoność problematyki zarządzania w erze paradoksów, ale również zachęcają do dyskusji. Autorzy wskazują na nowe kierunki badań i inspirują do ich podejmowania. Zaprezentowane wyniki badań i poglądy mają również wymiar aplikacyjny, ich lektura może bowiem ułatwić przedstawicielom praktyki sprawne poruszanie się w „dżungli teorii zarządzania”. Janusz Lichtarski, Witold Szumowski
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Obserwowany w ostatniej dekadzie nowy etap rozwoju miast w kierunku smart & sustainable cities wymaga wiedzy zarówno o naturze zmian, jak i dostępnych możliwościach pozwalających na bogacenie się miast i wzrost poziomu życia ich mieszańców w warunkach określonych strategią Przemysłu 4.0 oraz strategią zrównoważonego, odpowiedzialnego rozwoju. Dzięki tej monografii Czytelnik zapozna się z kontekstem strategicznym transformacji cyfrowej miast, a także z zarysem nowej metodyki zarządzania projektami miejskimi, uwzględniającej korzyści oraz bariery ekonomiczne, społeczne i środowiskowe. W publikacji omówiono też podstawy teoretyczne koncepcji smart & sustainable city i aktualne trendy w transformacji cyfrowej miast. Ilustracyjny przykład wykorzystania zaprezentowanych nowych idei odnosi się do wystawy Horticultural Expo 2024, która ma być zorganizowana przez miasto Łódź. Książka jest adresowana do szerokiego grona osób zainteresowanych tworzeniem innowacyjnych rozwiązań w środowisku miejskim, a także zarządzaniem transformacją cyfrową miast.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowany numer, jak wszystkie wcześniejsze zeszyty serii Informatyka Ekonomiczna, ma unikatowy charakter. Autorami tekstów w nim zamieszczonych są bowiem zarówno doświadczeni pracownicy naukowi, szanowani i poważani profesorowie, jak i początkujący adepci praktyki gospodarczej i nauki, zajmujący się problematyką szeroko rozumianych systemów informacyjnych zarządzania.Główną przesłanką przygotowania numeru była chęć ukazania szerokiego spektrum poglądów autorów i ich przemyśleń wynikających z doświadczeń zdobytych w trakcie wieloletniej praktyki związanej z tworzeniem, doskonaleniem i implementacją nowoczesnych technologii w organizacjach.Wszystkie artykuły znajdujące się w niniejszym zeszycie otrzymały dwie pozytywne recenzje. Redaktor prezentowanego wydania pragnie podziękować wszystkim autorom,którzy zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami i poglądami, składa ponadto podziękowania recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny przedkładanych prac. Iwona Chomiak-Orsa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Niniejszy numer Management Forum obejmuje szeroki przegląd problemów współczesnego zarządzania – od zagadnień doskonałości i odnowy strategicznej poprzez poszukiwanie źródeł konkurencyjności aż po narzędzia jej budowania. Pierwszy artykuł, autorstwa Katarzyny Bratnickiej, porusza tematykę charakterystyk kontekstualnych ukierunkowujących odnowę strategiczną. Autorka argumentuje, że wielkość i wiek przedsiębiorstwa są ważnymi elementami kontekstu, pozytywnie powiązanymi z odnową strategiczną oraz że wpływają one na wybór dotyczący odnowy strategicznej, tworząc zależność krzywoliniową. Następny artykuł, autorstwa Mikołaja Pindelskiego i Rafała Mrówki, dotyczy zagadnienia big data, czyli dużych zbiorów danych, które można potencjalnie wykorzystywać w tworzeniu przewag konkurencyjnych, rozwijaniu nowych obszarów konkurowania czy zmianie paradygmatów w myśleniu o organizacji i strategii. Zdaniem autorów dynamiczne obrazowanie dużych zbiorów danych może być istotnym wsparciem w zarządzaniu, a zwłaszcza w identyfikacji problemów organizacji oraz w podejmowaniu decyzji. Kolejny artykuł porusza problem niepowodzeń we wdrażaniu projektów organizacyjnych. Jego autor Jan Skalik uważa, że wynikają one z nieznajomości specyfiki projektów organizacyjnych, zasad zarządzania projektami i niedocenianiem roli wymogów jakościowych, które powinny być spełnione w całym procesie zmieniania organizacji. Proponuje on określenie istoty i warunków osiągania doskonałości w zarządzaniu projektami organizacyjnymi oraz jej oceny przy pomocy modelu IPMA Project Excellence. Kolejny artykuł, napisany przez Sylwię Stańczyk, dotyczy zagadnienia rutyn organizacyjnych. Autorka wskazuje w nim zależności między kulturą organizacyjną a rutynami organizacyjnymi, dochodząc do wniosku, że na poziomie artefaktów są one częścią kultury organizacyjnej, a ich przejawy stanowią podzbiór artefaktów kulturowych. W następnym artykule Ewa Stańczyk-Hugiet inwentaryzuje dotychczasowy dorobek badań dotyczących selekcji będącej głównym mechanizmem ewolucyjnym, aby odnaleźć mocne podstawy dla przyjętego założenia, że selekcja nie odnosi się wyłącznie do sił zewnętrznych (selekcja przez otoczenie), ale ma charakter złożony, warunkowany wielopoziomową perspektywą patrzenia na ten mechanizm. Autorka uważa, że rozpoznanie tego mechanizmu na poziomie mikro pozwoli lepiej zrozumieć i wyjaśnić proces ewolucji organizacji. W kolejnym artykule Łukasz Wawrzynek prezentuje koncepcję wykorzystania narzędzia wieloczynnikowej analizy DEMATEL, która może zostać wykorzystana do identyfikowania w sposób wymierny czynników kształtujących przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa. Autor zauważa, że szczególnym obszarem poszukiwania konkurencyjności staje się dla organizacji czas zmian, zwłaszcza w kontekście odnowy organizacyjnej, która wymaga dodatkowego skupienia się na czynnikach kształtujących przyszłą konkurencyjność. W ostatnim artykule Agnieszka Zakrzewska-Bielawska porusza tematykę koopetycji, czyli jednoczesnej współpracy i konkurencji między tymi samymi organizacjami, która daje im obopólne korzyści. Na podstawie przeprowadzonych badań autorka stwierdza, że skala i rodzaj korzyści uzyskiwanych z koopetycji zależy od jej zakresu i intensywności relacji składowych, proponuje również wzorce relacji koopetycyjnych w odniesieniu do osiąganych korzyści i atrybutów konkurencyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Doskonalenie zarządzania projektami, metodyka myślenia sieciowego, czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową oraz uwarunkowania i wdrożenie innowacyjności w organizacji są tematem kolejnego numeru czasopisma „Management Forum”. Proponowane artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne i rozważania modelowe, ale również badania empiryczne – ilościowe i jakościowe. W niniejszym numerze omówiono m.in. koncepcję wykorzystania metody oceny stopnia dojrzałości w zarządzaniu projektami w celu ich doskonalenia w takich obszarach, jak metody i narzędzia, zasoby ludzkie, środowisko projektowe oraz obszar zarządzania wiedzą w projekcie. Badania zostały przeprowadzone w 256 przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych. Celem kolejnego opracowania jest ukazanie możliwości modelowania sytuacji problemowej za pomocą metodyki myślenia sieciowego. Przedstawiona metoda, na podstawie przykładów, umożliwia zrozumienie, jak funkcjonują systemy kompleksowe. Pokazano także korzyści wynikające z modelowania sieciowego dla pobudzania innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kolejny numer czasopisma „Nauki o Zarządzaniu” zawiera 10 artykułów odnoszących się do różnych zagadnień związanych z profilem czasopisma, a szczególnie do: teorii organizacji, zarządzania strategicznego, zarządzania procesowego, zarządzania zasobami ludzkimi oraz zarządzania marketingowego. Układ treści niniejszego numeru odpowiada ujęciu alfabetycznemu nazwisk autorów artykułów, reprezentujących różne ośrodki akademickie i prowadzących badania w obrębie dyscypliny nauki o zarządzaniu. Zawartość merytoryczna artykułów prezentowanych w niniejszym numerze nawiązuje do najnowszych wyzwań i problemów współczesnych organizacji, działających na rynku krajowym i zagranicznym, poszukujących skutecznych modeli i narzędzi zarządzania oraz dobrych praktyk działania. W zbiorze tym omawiane są przede wszystkim takie zagadnienia, jak: modele biznesu zagranicznych jednostek międzynarodowych przedsiębiorstw (artykuł współautorski M. Benabdallah, K. Ćwika, M. Kachoura, G. Krzosa, D. Leszczynskiej, K. Oleka oraz E. Piwoni-Krzeszowskiej), wykorzystanie zdolności relacyjnych do rozwoju zdolności dynamicznych przedsiębiorstwa (opracowanie W. Danielaka), jakość informacji jako mediatora pomiędzy wykorzystaniem badań marketingowych a wynikami nowych produktów (tekst D. Dąbrowskiego), rola i funkcjonalność kokpitów menedżerskich w procesie podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie (analiza G. Golik-Góreckiej), orientacja na tworzenie wartości biznesowej w zarządzaniu projektami badawczo-rozwojowymi (artykuł D. Jasińskiego), zasady realizacji procesu rozstrzygania sporów zbiorowych w przedsiębiorstwie (opracowanie A. Koziny), wartość otwartych innowacji w zarządzaniu rozwojem klastrów kreatywnych (kwestię tę omówili K. Moszkowicz i B. Bembenek), narzędzia analizy potencjału strategicznego przedsiębiorstwa (omówione przez A. Paluch), orientacja procesowa w urzędach administracji samorządowej w świetle koncepcji good governance (tekst W. Szumowskiego) oraz identyfikacja potrzeb szkoleniowych przyszłych młodych przedsiębiorców (artykuł D. Wójcik). Redakcja czasopisma wyraża nadzieję, że zaprezentowana problematyka stanie się inspiracją do dalszych badań oraz dyskusji naukowych w kolejnych numerach. Należy też odnotować, że począwszy od roku 2017 publikacja czasopisma będzie kontynuowana pod nazwą „Management Science Review’. Mirosława Pluta-Olearnik
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer kwartalnika „Nauki o Zarządzaniu”. W zbiorze niniejszym przeważają artykuły o charakterze metodycznym oraz empirycznym, skupione wokół trzech obszarów tematycznych: zarządzania publicznego, zarządzania zasobami ludzkimi oraz zarządzania projektami. Kilka z publikowanych w niniejszym zbiorze tekstów dotyka aspektów szeroko pojętego zarządzania publicznego. Tak na przykład można scharakteryzować artykuł K. Błońskiego, w którym autor – na podstawie przeprowadzanych badań – poszukuje związku pomiędzy zaangażowaniem społecznym i przywiązaniem do miejsca zamieszkania a satysfakcją z usług świadczonych przez JST. A. Sztando z kolei prezentuje współczesne bariery zarządzania strategicznego rozwojem lokalnym, cha-rakterystyczne dla polskich gmin, zidentyfikowane dzięki wykorzystaniu metody jakościowych badań terenowych. W innym opracowaniu S. Cyfert oraz W. Szumowski opisują wybrane dobre praktyki wykorzystywane w procesach zarządzania urzędami administracji samorządowej. Kolejny autor publikujący w tym numerze czasopisma – P. Banasik – w artykule zatytułowanym Zarządzanie partycypacyjne czy imperatywne władztwo w wymiarze sprawiedliwości na gruncie teoretycznym rozpatruje zagadnienie możliwości wykorzystania wybranych koncepcji zarządzania publicznego w organizacji wymiaru sprawiedliwości. W niniejszym zbiorze znajdą Państwo również opracowania dotykające problematyki zarządzania zasobami ludzkimi. Zagadnienia poruszające ten aspekt omówiła D. Łochnicka, która na podstawie badań własnych zidentyfikowała uwarunkowania organizacyjne sprzyjające rozwojowi przedsiębiorczości pracowniczej. K. Olek z kolei opisał ewolucję metod wartościowania stanowisk pracy.Możliwościami wykorzystania narzędzi informatycznych inteligencji biznesowej w usprawnieniu zarządzania projektami zajęła się J. Pondel. Tematykę zarządzania projektami porusza również Ch. Winter, zgłębiając to zagadnienie w swoim artykule pt.: A new approach to avoiding cost overruns and implementation delays in future large projects in aerospace business. Mam nadzieję, że przedstawione publikacje okażą się inspiracją dla Państwa badań naukowych bądź też przyczynią się do usprawnienia procesów zarządzania w praktyce. Jednocześnie w imieniu komitetu redakcyjnego zachęcam Szanownych Czytelników do publikowania wyników własnych badań naukowych. Witold Szumowski
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi studium wprowadzania koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Wykazane w niej działania są z punktu widzenia interesariuszy pożądane a nie konieczne, co w znaczącym stopniu wpływa na elastyczność i wykonywalność koncepcji. Z tego powodu monografia jest ważna w dyskursie naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. Założenia organizacji uczącej się wprowadziły w życie liczne przedsiębiorstwa. Istnieją instrumenty wspomagające ten proces oraz ułatwiające zarządzanie wiedzą w organizacjach, jednak wszystko to odnosi się przede wszystkim do biznesu i organizacji działających na rynku. Publikacja ma celu ukazanie procesu wdrażania zasad organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego, będącej bardzo ważnym elementem otoczenia biznesu. Jest również próbą opisu procesów, które wciąż zachodzą. Nie daje jednoznacznych recept, ale Autorzy mają nadzieję, że okaże się pomocna przy reformowaniu organizacji sektora publicznego. Sektora, który tych reform niewątpliwie wymaga. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Praca autorstwa Jacka Pasiecznego i Tomasza Rosiaka wypełnia pusta przestrzeń na polskim rynku publikacji książkowych. Trudno bowiem znaleźć pozycję książkową, która z jednej strony łączy tematykę organizacji uczącej się ze sferą administracji publicznej, z drugiej zaś prezentuje szczegółowo proces badawczy i osiągnięte rezultaty. Opracowanie to może stanowić punkt odniesienia dla opracowań powstających w tym obszarze w przyszłości. (Prof. Adam Samborski, Kierownik Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach) Książka ta ma ważny dla praktyki walor, gdyż jest swoistym studium wykonalności koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Te, jak wiemy z dotychczasowej praktyki, cechują się bardzo niskim poziomem elastyczności, a z uwagi na pozycję „monopolistyczną” ich ewolucja jest często ograniczona i sprowadza się wyłącznie do implementacji koniecznych, a nie pożądanych przez interesariuszy, zmian. Z tego właśnie powodu uważam jednoznacznie i z całą pewnością, iż monografia stanowi ważny głos w dyskursie nie tylko naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. (Prof. Paweł Antonowicz, Prodziekan ds. Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego) ********* Towards a Learning Organisation. Organisational Transformation as Exemplified by a Public Administration Unit The monograph is a study of introducing the concept of a learning organisation in a public sector organisation. The actions presented are desirable rather than necessary from the stakeholders' point of view, which significantly affects the flexibility and feasibility of the concept. For this reason, the monograph is important in academic discourse, but above all it has a significant practical dimension. The assumptions of a learning organisation have been implemented by numerous enterprises. There are instruments supporting this process and facilitating knowledge management in organisations; however, all this refers primarily to business and organisations operating on the market. The publication aims to show the process of implementing the principles of a learning organisation in a public sector organisation, which is a very important element of the business environment. It also attempts to describe processes that are still on. It does not give unequivocal recipes, but the authors hope that it will prove helpful in reforming public sector organisations. A sector undoubtedly requiring such reforms. ********* Dr hab. prof. UW Jacek Pasieczny (ORCID 0000-0002-9405-3861) – kieruje Zakładem Innowacji Organizacyjnych i Przedsiębiorczości na Wydziale Zarządzania UW. Autor kilkudziesięciu publikacji z obszaru zarządzania. Interesuje się problematyką planowania biznesowego, zarządzania zmianą oraz patologii i dysfunkcji organizacyjnych. Obok pracy naukowej prowadzi również działalność konsultingową – autor i współautor kilkudziesięciu prac doradczych dla biznesu i administracji. Były członek i przewodniczący rad nadzorczych spółek z sektora prywatnego i publicznego. Dr Tomasz Rosiak – adiunkt w Zakładzie Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych na Wydziale Zarządzania UW. W swoich badaniach nad usprawnianiem funkcjonowania organizacji opiera się na dorobku teorii z obszaru organizacji uczących się, podejścia systemowego oraz zarządzania zmianą. Równolegle do kariery akademickiej zajmuje się doradztwem biznesowym. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, reorganizacji procesów biznesowych oraz struktur. Jego doświadczenie konsultingowe obejmuje zarówno projekty doradcze, wdrożeniowe, jak i szkoleniowe dla firm z sektora prywatnego i państwowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przestrzeń we współczesnych realiach gospodarczych odgrywa bardzo istotną rolę. Z jednej strony wraz z rozwojem środków komunikacji uległa ona „skurczeniu” – wszystko jest blisko. Z drugiej strony dzięki rozwojowi tych elementów infra¬struktury komunikacyjnej poznajemy jej różnorodność. Okazuje się, że przestrzeń stanowią nie tylko elementy przyrody (ożywionej i nieożywionej), lecz także ludzie ze swoją kulturą, zarówno materialną, jak i duchową. Antropogenizacja przestrzeni jest faktem i trzeba się z tym pogodzić, jednak zmian należy dokonywać w sposób przemyślany. Ta współczesna przestrzeń staje się ważnym elementem w gospodarce. Nie jest już tylko statycznym tłem, miejscem, gdzie robimy interesy, ale staje się istotnym składnikiem procesów gospodarczych, w których bazuje się zwykle na materialnych, a coraz częściej także na niematerialnych zasobach danego miejsca. Te niematerialne zasoby tworzą ludzie w skomplikowanym procesie interakcji w skali lokalnej. To właśnie lokalne społeczności tworzą unikatowe zasoby tej przestrzeni, które stają się atutem w konkurowaniu poszczególnych gospodarek. Często zastanawiamy się, dlaczego – mimo podobnego stopnia rozwoju – w jednym miejscu żyje się nam lepiej, w innym gorzej, w jednym interesy gospodarcze przynoszą sukces, w innych niepowodzenie. Aby zrozumieć obecną gospodarkę, należy poznać współczesną przestrzeń, a szczególnie jej wymiar gospodarczy i społeczny. Równocześnie na tę przestrzeń oddziałuje polityka, co powoduje, że coraz częściej używa się po¬jęcia „geopolityka”. Musimy zdawać sobie sprawę, że zagospodarowanie danego miejsca w przestrzeni, warunki życia, jakie tam panują, relacje społeczne zostały ukształtowane w wyniku całego splotu wydarzeń o charakterze ekonomicznym, społecznym czy politycznym. Przedstawiamy Państwu publikację, która jest efektem międzynarodowej konferencji naukowej pt. Przestrzeń w nowych realiach gospodarczych IV, zorganizowanej przez Katedrę Gospodarki Przestrzennej i Administracji Samorządowej Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu przy współudziale Katedry Finansów Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uni-wersytetu Szczecińskiego oraz Katedry Rozwoju Regionalnego i Administracji Publicznej Uniwersytetu Jana Ewangelisty Purkyně w Ústí nad Labem. Konferencja odbyła się w dniach 26–28 maja 2014 r. w Karpaczu. W niniejszej publikacji znajdą Państwo zbiór interesujących, a zarazem różnorodnych artykułów naukowych poruszających rozmaite zagadnienia i problemy towarzyszące współczesnej gospodarce i przestrzeni. Życząc miłej lektury, mamy nadzieję, że wyniki badań przedstawione w niniejszej publikacji będą stanowiły dla Państwa inspirację do dalszej dyskusji oraz kolejnych badań naukowych poświęconych gospodarce i przestrzeni. Składamy podziękowania wszystkim, którzy przyczynili się do powstania niniejszej publikacji. Jednocześnie żywimy nadzieję na dalszą partycypację Czytelników w konferencjach, które są cyklicznie organizowane przez Katedrę Gospodarki Przestrzennej i Administracji Samorządowej. Stanisław Korenik, Piotr Hajduga, Małgorzata Rogowska
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
„Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” ukazują się już od 20 lat. W okresie tym opublikowano w nich ponad 600 artykułów naukowych i publikacji dydaktycznych. (...) Również ten Zeszyt stanowią prace pracowników naukowych i dydaktycznych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju i zagranicą. Mamy więc badania pracowników Sopockiej Szkoły Wyższej, Politechniki Gdańskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Politechniki Poznańskiej, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, Banking University we Lwowie, The State University of New York at Oswego, University of Neapolis Pafos. W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: pomiar i raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu, poboru podatków w Polsce i krajach Unii Europejskiej, migracji ekonomicznych do Polski; badanie wpływu regulacji prawnych i audytu na efektywność wydatkowania środków publicznych, analizę czynników kształtujących oczekiwania finansowe studentów, badanie wpływu e-learningu na funkcjonowanie bibliotek publicznych; teoretyczne ujęcie modelu kompetencyjnego pracowników turystyki, hotelarstwa i branży eventowej, znaczenia analizy zbiorów danych typu Big Data, czy wykorzystanie metody analizy ergonomicznej w zarządzaniu projektami, wynikającej z normy EN 16710-2. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Prezentujemy Państwu kolejny numer naszego czasopisma. I tym razem, zgodnie z przyjętą koncepcją periodyku przedstawiamy opracowania bardzo różnorodne, dotyczące różnych dziedzin nauk o zarządzaniu. Pragniemy dostarczyć inspiracji do bardziej fundamentalnych przemyśleń na temat kierunków rozwoju i specyfiki współczesnego zarządzania. W tym nurcie sytuują się opracowania na temat dojrzałości procesu innowacji, japońskiej koncepcji doskonalenia organizacji czy procesu zarządzania strategicznego w małych przedsiębiorstwach. Za istotny problem − o podobnie zasadniczym charakterze − uznajemy zarządzanie wiedzą, zwłaszcza w organizacji tak nietypowej, jak jednostka miejska. Uwarunkowaniem kluczowym dla zarządzania dzisiejszymi organizacjami jest z pewnością specyfika zachowań tzw. pokolenia Y, czego dotyczy kolejny artykuł. Obok rozważań na tematy fundamentalne oferujemy też Państwu zestaw publikacji o charakterze bardziej instrumentalnym, ukierunkowanych na doskonalenie poszczególnych procesów zarządzania. W tym obszarze polecamy zarówno opracowanie przedstawiające metodę doskonalenia zarządzania projektami, jak też artykuł poświęcony usprawnianiu logistyki miejskiej. Równie dużą wartość aplikacyjną wydają się mieć teksty dotyczące badania satysfakcji pracowników i ich motywowania w szczególnych organizacjach, jakimi są jednostki ochrony zdrowia i urzędy administracji samorządowej. Życzymy przyjemności i pożytku z lektury. Zachęcamy również do polemiki z naszymi Autorami. Głosy polemiczne zobowiązujemy się zamieszczać w kolejnych numerach pisma. Zapraszamy do publikowania na naszych łamach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Celem przygotowanego podręcznika jest zaprezentowanie najważniejszych zasad oraz technik marketingowych służących zwiększaniu skuteczności działania przedsiębiorstwa na rynku. Przesądziło to o treści podręcznika, w którym definiowane koncepcje, strategie oraz trendy zostały zilustrowane wieloma przykładami praktycznymi. Ich zadaniem jest ułatwienie rozumienia zasad marketingu, a zarazem pobudzenie do kreowania własnych rozwiązań. W naszym przekonaniu zawarte w podręczniku treści mogą być użyteczne zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, także technicznych, humanistycznych i artystycznych, jak i dla osób działających w praktyce, czyli pracowników przedsiębiorstw oraz instytucji. Rozdział pierwszy prezentuje istotę oraz genezę marketingu, a także marketing jako koncepcję zarządzania przedsiębiorstwem, wskazując również na kierunki rozwoju. W rozdziale drugim przedstawiono odrębności marketingu w odniesieniu do podstawowych rynków, a mianowicie rynku dóbr konsumpcyjnych, rynku instytucjonalnego, sektora usług i organizacji non profit. Rozdział trzeci zawiera rozważania na temat procesu tworzenia i wdrażania strategii marketingowych, jest wzbogacony klasyfikacją i oceną różnych typów strategii. Kontynuacja tej problematyki, odniesiona do strategii konkurowania oraz budowania przewagi konkurencyjnej z uwzględnieniem modelu M. Portera, stanowi treść rozdziału czwartego. Istotą marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem jest wiedza na temat zachowań konsumentów oraz segmentów rynkowych. W rozdziale piątym scharakteryzowano zachowania konsumentów, omówiono proces decyzyjny na różnych rynkach, krytycznie opisano trendy zachowań konsumentów, a także odwołano się do ekonomii behawioralnej i wyników badań neuromarketingowych. W rozdziale szóstym przedstawiono istotę oraz kryteria segmentacji, a także ich znaczenie w pozycjonowaniu produktów i marek. Rozdział siódmy poświęcono omówieniu metod badania potrzeb oraz zachowań konsumentów. Wiedząc, że konsumenci są w centrum zainteresowania marketingowego przedsiębiorstwa, przybliżono sposoby pozyskiwania informacji oraz metody badań ilościowych i jakościowych. W rozdziale ósmym zaprezentowano zagadnienia związane z produktem, cyklem jego życia, zarządzaniem portfelem produktów, zadaniami menedżera produktu, strategią wprowadzania nowego produktu na rynek oraz strategią opakowania. Rozdział dziewiąty skupia uwagę Czytelnika na sposobach budowania pozycji marki oraz zarządzania wizerunkiem przedsiębiorstwa. W rozdziale dziesiątym opisano strategie cenowe, wskazując na znaczenie wartości w procesie budowania oferty przedsiębiorstwa. Kolejny, jedenasty rozdział zawiera rozważania na temat zarządzania dystrybucją. Obok treści związanych ze strategią dystrybucji pokazano trendy, które są obserwowane w tym obszarze. Rozdziały dwunasty i trzynasty przedstawiają sposoby i formy komunikacji. W pierwszym z nich skoncentrowano się na wyjaśnieniu form i narzędzi komunikacji masowej, a w drugim przedstawiono sposoby komunikacji bezpośredniej. Podstawą działań operacyjnych przedsiębiorstwa jest z reguły plan marketingowy. Rozdział czternasty zawiera omówienie procedury, etapów oraz struktury planu marketingowego w przedsiębiorstwie. W rozdziale końcowym, piętnastym, wskazano na istotę i znaczenie kontroli działalności marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem pomiaru wyników i audytu marketingowego oraz organizacyjnych aspektów kontroli marketingu. Wychodząc z założenia, że przygotowany podręcznik ma służyć zdobywaniu wiedzy z zakresu marketingu oraz umiejętności jej praktycznego wykorzystania, na końcu każdego z rozdziałów zawarto pytania oraz zadania do samodzielnego rozwiązania. Duża część proponowanych zadań może być wykonywana w zespołach, co ma służyć zdobywaniu kwalifikacji w zakresie pracy grupowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej