Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(95)
IBUK Libra
(54)
Forma i typ
Książki
(90)
E-booki
(54)
Publikacje fachowe
(35)
Publikacje naukowe
(28)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Poradniki i przewodniki
(14)
Druki ulotne
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(2)
Muzyka
(1)
Nuty
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(74)
dostępne
(28)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Magazyn
(30)
Czytelnia ogólna
(76)
Autor
Bartoszewski Jakub
(5)
Naprawa Renata
(3)
Plandowska Magdalena
(3)
Przybyla Olga
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Bilska Maria
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Bublanová Alžběta
(2)
Chrabota Urszula
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Kuleczka-Raszewska Maria
(2)
Kulis Aleksandra
(2)
Lichota Małgorzata
(2)
Perenc Lidia
(2)
Plichta Piotr (pedagog)
(2)
Saczuk Jerzy
(2)
Vute Rajko
(2)
Wieczór Elżbieta
(2)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Aznárez Nitdia
(1)
Bacz Dominika
(1)
Baise Monique
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barańska Marta (psycholog)
(1)
Bartelmus Ewa
(1)
Baryła-Matejczuk Monika
(1)
Batorowicz Beata
(1)
Batorowicz Beata (medycyna)
(1)
Benda-Schäfer Brigitte
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Białas Tomasz (urzędnik)
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Bojkowski Łukasz
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Borkowska Anna (medycyna)
(1)
Borkowska Maria
(1)
Borkowska Maria (pediatra)
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bołociuch Mirosław
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Bukowska Celina
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Błasiak Aleksandra
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chaliburda Ireneusz
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chmiel Jerzy
(1)
Chruściel Paweł
(1)
Chunyan Zhang
(1)
Chwaluk Agnieszka
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Cichy Ireneusz
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Correll Johannes
(1)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czeczuk Anna
(1)
Czubak Jarosław
(1)
Czubak Jarosław (1961- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Demel Maciej
(1)
Dmitruk Agnieszka
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Domagalska Małgorzata
(1)
Draźba Patryk
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dyląg Hanna
(1)
Dürr Gisela (1968- )
(1)
Eberhardt Oliver
(1)
Emich-Widera Ewa
(1)
Fabiani Maria
(1)
Fabián Petr
(1)
Ferrer-Cascales Rosario
(1)
Filipčič Tjaša (1970- )
(1)
Firek Wiesław
(1)
Frierson Cathy A
(1)
Garbacz Weronika
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gnitecka Jolanta
(1)
Godlewska-Bujok Barbara
(1)
Gontarek Krystian (2001- )
(1)
Gontarek Krzysztof (informatyk)
(1)
Gorczowska Joanna
(1)
Gradecka Iwona
(1)
Griffin Simone
(1)
Grosse Tomasz Grzegorz
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grzegorzewska Iwona (psychologia)
(1)
Grębecka Zuzanna
(1)
Górniak Krystyna (kultura fizyczna)
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(46)
2010 - 2019
(96)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(75)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(148)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(143)
angielski
(5)
wiele języków
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(24)
Rodzice
(17)
Szkoły wyższe
(10)
Dzieci
(6)
Fizjoterapeuci
(6)
6-8 lat
(5)
Pedagodzy
(5)
Psycholodzy
(5)
0-5 lat
(4)
9-13 lat
(3)
Logopedzi
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Pediatrzy
(3)
Szkoła podstawowa
(3)
Szkoła specjalna
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Lekarze
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Przedszkola
(2)
Rehabilitanci
(2)
Studenci
(2)
Terapeuci
(2)
Chirurdzy dziecięcy
(1)
Dietetycy
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Fizjoterapueuci
(1)
Lekarze rodzinni
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie środowiskowi
(1)
Ortopedzi
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Promotorzy zdrowia
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Reumatolodzy
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Dzieci
(34)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(20)
Młodzież
(11)
Integracja sensoryczna
(10)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Aktywność fizyczna
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Rozwój dziecka
(6)
Rozwój fizyczny dziecka
(6)
Wychowanie
(6)
Dzieci niepełnosprawne
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Gry i zabawy ruchowe
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(5)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(5)
Niemowlęta
(4)
Rozwój fizyczny młodzieży
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Edukacja prozdrowotna
(3)
Nauczanie
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Terapia sensoryczna
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Arteterapia
(2)
Autyzm
(2)
Biologia rozwoju
(2)
Choroby skóry
(2)
Choroby stopy
(2)
Dermatologia
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Fizjoterapia
(2)
Gimnastyka
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Kinezyterapia
(2)
Leczenie żywieniowe
(2)
Masaż
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niemowlę
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
Odżywianie
(2)
Pediatria
(2)
Psychoterapia
(2)
Rodzice
(2)
Stopa
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Wady postawy
(2)
Wady rozwojowe
(2)
Wychowanie dziecka
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zabawy i zabawki
(2)
Zdrowe odżywianie
(2)
Zmysły
(2)
Alpinizm
(1)
Antropometria
(1)
Auksologia
(1)
Autodestruktywność
(1)
Badanie przedmiotowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
Biologia człowieka
(1)
Chirurgia urazowa
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby genetyczne wrodzone
(1)
Choroby narządu ruchu
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Choroby reumatyczne
(1)
Choroby skóry u dzieci
(1)
Choroby stopy u dzieci
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
DZIECI
(1)
Dermatologia pediatryczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dietetyka
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dojrzewanie płciowe
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dotyk
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dzieci autystyczne
(1)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(2)
Słupsk (woj. pomorskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(24)
Praca zbiorowa
(22)
Monografia
(11)
Podręcznik
(11)
Opracowanie
(8)
Scenariusz zajęć
(8)
Raport z badań
(5)
Poradniki [Typ publikacji]
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(3)
Program nauczania
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Monografie [Typ publikacji]
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka ludowa, etniczna i tradycyjna
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pieśń (głos i fortepian)
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Przewodniki [Typ publikacji]
(1)
Wytyczne [Typ publikacji]
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(42)
Medycyna i zdrowie
(25)
Psychologia
(21)
Kultura fizyczna i sport
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Biologia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
++ Hobby i czas wolny
(1)
++ Kultura fizyczna i sport
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kulinaria
(1)
149 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.40543, P.40545, P.40546, II 38135, P.40541, P.40544, II 38137, II 38136, P.40542 (9 egz.)
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. V F 163 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Dzięki opisanym w książeczce zabawom dziecko zdobywa nową wiedzę i rozwija różne umiejętności: poznaje własne ciało, ćwiczy ruch i kształci umiejętności wysławiania się, a także uczy się budować więź emocjonalną z rodzicami i rówieśnikami. Ze „100 zabawami” dzieci z pewnością nie będą się nudzić: wyszaleją się, wyśmieją, zrelaksują i poeksperymentują. Przedstawione tu propozycje zabaw nie wymagają specjalnych rekwizytów ani warunków - można je wykorzystać o każdej porze roku i niemal w każdym miejscu: w domu, na podwórku, w poczekalni u lekarza, w samochodzie czy w pociągu. Książeczka zawiera 100 ciekawych i jednocześnie łatwych do zrealizowania pomysłów na mądrą, twórczą i wesołą zabawę z 2-letnim dzieckiem. Na każdej stronie zamieszczono opis jednej zabawy, wesoły rysunek, który ją ilustruje oraz ikonki graficzne informujące, jakie umiejętności ćwiczy i rozwija dziecko dzięki tej zabawie. Wśród propozycji znajdują się gry i zabawy ruchowe, artystyczne, słowne i towarzyskie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
„Otyłość wieku rozwojowego” to podsumowanie najbardziej aktualnej wiedzy dotyczącej przyczyn, diagnostyki, leczenia i zapobiegania nadwadze i otyłości. Od kilkudziesięciu lat eksperci alarmują, że nadmierna masa ciała to jeden z największych problemów zdrowotnych naszych czasów. Szczególnie niepokojące jest tempo w jakim przyrasta liczba otyłych dzieci – Polska jest jednym z krajów w których liczba ta zwiększa się najszybciej. Dziś nie ma wątpliwości, że nadwaga i otyłość to przyczyna wielu chorób, a problem ten coraz częściej staje się poważnym wyzwaniem w pracy lekarzy wszystkich specjalności. Szczególne wyzwanie stoi przed pediatrami – profilaktyka oraz rozpoczęcie leczenia na wczesnym etapie jest warunkiem skutecznego zatrzymania rozwoju nadwagi i otyłości u dziecka. To niezwykle ważne zadanie, bo nadmierny przyrost ilości komórek tłuszczowych w dzieciństwie jest procesem nieodwracalnym i przyczyną otyłości w kolejnych latach życia. „Otyłość wieku rozwojowego” to monografia, która wspiera pediatrów, lekarzy rodzinnych i każdego specjalistę spotykającego w codziennej praktyce pacjentów z nadwagą i otyłością. To również pierwszy tytuł wydany w ramach serii „Praktyka Pediatry”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Książka
W koszyku
Gry i zabawy ruchowe / Tadeusz Staniszewski ; [ilustracje Tomasz Pisarek]. - Warszawa : Wydawnictwo SBM, 2021 - 205, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Schematy zabaw na każdą porę roku. Propozycje gier w plenerze i w różnych pomieszczeniach. Wspólne zabawy dla dorosłych i dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II E 145 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy numer „Studiów Kulturoznawczych” zawiera blok artykułów tematycznie powiązanych z problematyką dzieciństwa, ujmowanego z różnych punktów widzenia: badań nad językiem oraz teorii mediów, praktyki animacyjnej i kulturowej, psychoanalizy i twórczości literackiej. W ujęciu badaczy dzieciństwo jawi się jako teoretyczny problem dla tych twórców, którzy próbują spojrzeć na nie „po czasie”, z perspektywy dorosłości. Zmaganie się z dzieciństwem okazuje się doświadczeniem, którego nie sposób pominąć w refleksji kulturowej. Z drugiej strony analiza problemów dzieciństwa otwiera obszar dla działań praktycznych, opartych na starannej obserwacji zachowań dziecięcych. Jak sprawić, by wprowadzić dzieci do przestrzeni kulturowej i stworzyć możliwości uczestniczenia w niej? Połączenie tych perspektyw tworzy podejście kulturoznawcze, w którym poprzez staranną analizę rzeczywistości wyznaczamy ramy dla integrujących działań codzienności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Sport nie generuje w sposób automatyczny edukacyjnych korzyści dla zawodników. Są one uzależnione od pod-miotów, które powinny świadomie budować wysokiej jakości interakcje w środowisku sportowym. W literaturze pedagogicznej dotyczącej sportu dzieci i młodzieży dokonano już wieloaspektowej analizy roli trenera i rodziców. Nie dostrzega się jednak faktu, że na boisku sportowym obecny jest również sędzia, którego rzadko nazywa się wychowawcą. Można zadać pytanie: gdzie zagubił się sędzia w myśleniu o edukacji sportowej? Warto zaangażować go w ten proces, a przynajmniej uświadomić, że prezentowane przez niego postawy i zachowania na boisku nie pozostają bez znaczenia dla intelektualnego, moralnego, emocjonalnego i społecznego rozwoju młodych zawodników. Celem badań o charakterze eksploracyjnym była ocena jakości interakcji sędziego z zawodnikami podczas rozgrywek piłki ręcznej i piłki nożnej dzieci w wieku 9–12 lat. Przyjęto następujące założenia: wszystkie podmioty zaangażowane w organizację sportu dzieci i młodzieży powinny świadomie wykorzystywać jego edukacyjny potencjał; sędzia jest ważnym ogniwem w edukacji sportowej; interakcje sędzia–zawodnik stanowią podstawowy mechanizm oddziaływań edukacyjnych sędziego. W badaniach wyróżniono trzy domeny interakcji: (1) wsparcie emocjonalne; (2) organizacja gry; (3) wsparcie instruktażowe. Celem badań było również porównanie jakości interakcji sędzia–zawodnik w piłce noż-nej i piłce ręcznej oraz sprawdzenie, czy poziom jakości tych interakcji różnicowały doświadczenie sędziowskie i wynik. Badaniami objęto łącznie 50 osób: 25 sędziów piłki nożnej i 25 sędziów piłki ręcznej. Sędziowie piłki nożnej po-siadali licencje Mazowieckiego Związku Piłki Nożnej, a sędziowie piłki ręcznej Warszawsko-Mazowieckiego Związku Piłki Ręcznej. Wśród badanych było 43 mężczyzn i 7 kobiet. Do oceny jakości interakcji sędzia–zawodnik wykorzystano autorskie narzędzie bezpośredniej obserwacji Referee-Players’ Interaction Assessment Scoring System (R-PIASS). Interakcje sędzia–zawodnik obserwowano w trzech wyżej wymienionych domenach, na które składa się sześć wymiarów: pozytywny klimat, wrażliwość, kierowanie zachowaniem, biegłość, instruowanie, komunikowanie decyzji. Do opisu danych posłużono się podstawowymi metodami statystycznymi, takimi jak: średnia arytmetyczna, mediana, odchylenie standardowe, wartości procentowe itp. Normalność rozkładu zmiennych sprawdzono testem Shapiro-Wilka. W celu zbadania różnic w ocenach grup sędziów wyróżnionych ze względu na staż sędziowski i wynik meczu posłużono się nieparametrycznym testem U Manna-Whitneya oraz testem Chi-kwadrat Pearsona. Istotność po-między ocenianymi trzema domenami badano testem ANOVA Friedmana i w konsekwencji również testem Wil-coxona dla par obserwacji. Wewnętrzną spójność narzędzia zbadano przy pomocy współczynnika alpha Cronbacha. Strukturę związków między zmiennymi badano przy pomocy eksploracyjnej analizy czynnikowej (EFA). Czynniki główne wyodrębniono metodą składowych głównych (PCA) z rotacją Oblimin. Porównanie ocen jakości interakcji sędzia–zawodnik pomiędzy grupami sędziów wyróżnionymi ze względu na doświadczenie zawodowe nie wykazało istotnych statystycznie różnic zarówno wśród sędziów piłki nożnej, sędziów piłki ręcznej, jak i ogółu badanych w żadnym z sześciu wymiarów. Wyniki analiz wykazały również, że wynik meczu nie wpłynął istotnie na oceny sędziów piłki nożnej w żadnym wymiarze. Natomiast różnice te były istotne wśród sędziów piłki ręcznej w następujących wymiarach: kierowanie za-chowaniem (Z = -2,653; p < 0,05); biegłość (Z = -2,854; p < 0,05) oraz instruowanie (Z = -3,102; p < 0,05). Różnice te polegały na tym, że sędziowie sędziujący mecze z wyraźną przewagą jednej z drużyn zostali istotnie wyżej ocenieni w zakresie wyżej wymienionych wymiarów, niż sędziowie prowadzący mecze „na styku”. Z kolei, biorąc pod uwagę ogół badanych sędziów, wyniki przeprowadzonych analiz wykazały brak istotnych różnic we wszystkich wymiarach. Uzyskane w poszczególnych wymiarach oceny jakości interakcji sędzia–zawodnik przełożyły się na oceny wyszczególnionych domen. W siedmiostopniowej skali, niezależnie od badanej grupy, najwyżej została oceniona organizacja gry (piłka nożna 5,6±1,1; Mdn = 5,5; piłka ręczna 4,9±1,5; Mdn = 5,0). W grupie sędziów piłkarskich obserwowano natomiast istotnie wyższe wartości w zakresie wsparcia emocjonalnego (4,6±1,5; Me = 4,5 vs. 3,1±0,9; Me = 3,0) oraz wsparcia instruktażowego (5,2±1,8; Me = 6,0 vs. 4,2±1,4; Me = 4,0). Jeśli przyjmiemy, że sędzia powinien wspierać trenerów i rodziców w realizacji edukacyjnej funkcji sportu dzieci i młodzieży, to wyniki badań wskazują obszary jego działań, które można poprawić. Przeprowadzone badania do-starczyły empirycznych dowodów, mogących stać się pod-stawą do modyfikacji dotychczasowych programów szkoleniowych dla sędziów, prowadzonych przez lokalne i krajowe związki sportowe. Sędziów należy przeszkolić w budowaniu pozytywnego klimatu, polegającego na tworzeniu emocjonalnych więzi z zawodnikami (bliskość fizyczna, rozmowa towarzyska), wyrażających się entuzjastyczną postawą i radością z kontaktów (uśmiech, zaangażowanie, pozytywne reakcje, pozytywne komentarze, pełen szacunku i włączający język, używanie imion graczy, słuchanie graczy). Ponad-to, należy nauczyć ich aktywnego monitorowania emocjonalnych, poznawczych, społecznych i zdrowotnych potrzeb zawodników, a także reagowania na potrzeby graczy oraz rozwiązywania powstałych w związku z tym problemów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. III H 192 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównym problemem podjętym w pracy była identyfikacja deficytów w rozwoju somatycznym i motorycznym osób z dysfunkcją wzroku (DW), na podstawie oceny zmian podstawowych cech budowy ciała, a także kondycyjnych i koordynacyjnych zdolności motorycznych za pomocą norm wyznaczonych dla pełnosprawnych rówieśników w badaniach długofalowych i przesiewowych. Dokonano też oceny rzetelności narzędzi do funkcjonalnej oceny równowagi oraz bilateralnej koordynacji. W badaniach długofalowych dzieci i młodzieży niewidomej, niezwykle rzadko spotykanych w piśmiennictwie, w trakcie 4-5 letnich obserwacji powtarzanych co pół roku, uczestniczyły 54 osoby w wieku 7-16 lat z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Laskach. Oceny równowagi 175 osób w wieku 6-16 lat z DW, dokonano w pięciu Ośrodkach Szkolno-Wychowawczych w Polsce. W badaniach koordynacji bilateralnej, wzięło udział 75 osób niewidomych w wieku 7-17 lat z Ośrodka w Laskach. Do oceny podstawowych cech somatycznych oraz wyników w próbach sprawności fizycznej z baterii Physical Fitness Testing of the Disabled Project UNIQUE [Winnick i Short 1985], wykorzystano siatki centylowe oraz tabele punktowe opracowane dla populacji ogólnopolskiej [Dobosz 2012a, 2012b]. W badaniach równowagi oraz koordynacji bilateralnej osób niewidomych zastosowano testy funkcjonalne z baterii Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2) [Bruininks i Bruininks 2005a, 2005b]. Działaniami terapeutycznymi w zakresie poprawy zdolności utrzymania równowagi, powinny być objęte zwłaszcza osoby, u których stwierdzono największe deficyty, tzn. niewidome dzieci (kategoria 4 i 5, wg WHO) w wieku 6-11 lat.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W ostatnich latach dokonała się znacząca zmiana w podejściu do osób niepełnosprawnych doprowadzając do weryfikacji dotychczasowych sposobów usprawniania. Obecnie nikt już nie podważa konieczności wieloprofilowego usprawniania dzieci bez odrywania ich od domu rodzinnego i środowiska, w którym się wychowują. W tym poradniku rodzice i opiekunowie dzieci niepełnosprawnych znajdą wyczerpujące informacje na temat rehabilitacji, najczęściej stosowanych metod usprawniania ruchowego, a także postępowanie leczniczo-usprawniające w codziennych czynnościach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Praca stanowiła podstawę postępowania habilitacyjnego. Przewlekłe zapalenie trzustki (PZT) jest przewlekłym procesem zapalnym, powodującym postępujące i nieodwracalne włóknienie trzustki. Choroba przebiega z okresami remisji i zaostrzeń, prowadząc do stopniowego upośledzenia wewnątrzwydzielniczej i zewnątrzwydzielniczej funkcji trzustki. Przewlekłe zapalenie trzustki jest rzadko spotykaną chorobą u dzieci, chociaż w ostatnich latach zarówno w Centrum Zdrowia Dziecka, jak i w innych ośrodkach pediatrycznych obserwuje się stopniowe zwiększenie liczby chorych z PZT. U dzieci przyczyny PZT są różnorodne, m.in. mutacje genów, wady anatomiczne przewodu trzustkowego, zaburzenia metaboliczne, choroby dróg żółciowych i nie zawsze można je uszeregować w systemach TIGAR-O, czy M-ANNHEIM- klasyfikacjach przygotowanych z myślą o pacjentach dorosłych. U dużego odsetka pacjentów nie udaje się ustalić etiologii PZT, rozpoznaje się wówczas „idiopatyczne” PZT Zarówno w literaturze krajowej jak i zagranicznej brak jest zaleceń dotyczących diagnostyki i leczenia przewlekłego zapalenia trzustki u dzieci. Większość opracowań dotyczy pacjentów dorosłych, ze szczególnym uwzględnieniem alkoholowego PZT. Wiedza na temat postępowania z dzieckiem z PZT jest bardzo uboga, co wynika z braku dużej, jednorodnej grupy chorych dzieci. Grupa ponad 200 dzieci z przewlekłym zapaleniem trzustki będąca pod opieką Kliniki Gastroenterologii, Hepatologii i Zaburzeń Odżywiania IPCZD jest obecnie największą jednoośrodkową grupą w Europie. Stwarza to wyjątkową szansę na prześledzenie naturalnego przebiegu choroby oraz wpływu zastosowanego leczenia na ciężkość jej przebiegu. Cele pracy: a) badawcze 1. Retrospektywna analiza przyczyn przewlekłego zapalenia trzustki u dzieci oraz ocena wpływu czynników etiologicznych na ciężkość przebiegu klinicznego choroby. 2. Retrospektywna ocena skuteczności leczenia endoskopowego i chirurgicznego PZT u dzieci. 3. Retrospektywna ocena wzajemnej korelacji wyników endoskopowej cholangiopankreatografii wstecznej (ECPW) oraz cholangiopankreatografii metodą rezonansu magnetycznego (MRCP- magnetic resonance cholangiopancreatography) u dzieci. b) praktyczne 1. Zaproponowanie schematu postępowania diagnostycznego i terapeutycznego z dziećmi z przewlekłym zapaleniem trzustki na podstawie doświadczeń własnych oraz danych literaturowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Książka w kompleksowy sposób przedstawia problematykę zajęciowości wśród najmłodszych i szeroko omawia zarówno teoretyczne jak i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z osobami w wieku rozwojowym. W podręczniku omówiono niepełnosprawność wieku rozwojowego oraz etapy rozwoju dziecka. Przedstawiono użyteczne w pracy terapeuty zajęciowego narzędzia oceny. Szczególnie szeroko przedstawione zostały obszary interwencji terapeuty zajęciowego m.in.: kontrola motoryczna, umiejętności manualne, I ADL (złożone czynności dnia codziennego), integracja sensoryczna, wzrok, słuch, interakcje społeczne, karmienie, komunikacja, zabawa, umiejętności grafomotoryczne i pisanie, pomoce techniczne. Ważną częścią podręcznika są przykłady interwencji terapeutycznych u dzieci (studia przypadków), które wzmacniają jego wartość merytoryczną. Treści zawarte w książce są zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
System ochrony dzieci – po prostu pomyśl inaczej? Analiza krytyczna wybranych modeli Niniejsza publikacja zawiera kompleksową analizę struktury i historycznego rozwoju czterech prawnych systemów wsparcia rodziny i ochrony dzieci: czeskiego, słowackiego, polskiego i brytyjskiego (Anglia i Walia). Zwraca uwagę na to, w jaki sposób każdy z modeli rozumie dobro dziecka, zwłaszcza w kontekście jego ochrony, a także omawia pozycję rodziców w tym zakresie. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Zakres recenzowanej publikacji jest szeroki i bardzo wzbogaca ofertę monograficzną dotyczącą poruszanej tematyki. Niewiele jest prac, które podejmują wątki analizy poszczególnych krajowych systemów po to, by szukać idealnego modelu – rozwiązania instytucjonalnego służącego doskonaleniu rozwiązań z zakresu ochrony praw dziecka. (Z recenzji dr hab. Marty Daneckiej) W odniesieniu do interdyscyplinarnej refleksji nad szeroko rozumianą pracą socjalną nakierowaną na rozwiązywanie problemów dzieci, młodzieży i rodzin dysfunkcyjnych Child protection system… jest moim zdaniem na polskim rynku opracowaniem oryginalnym. Jego olbrzymią zaletą jest teoretyczno-badawczopraktyczna, a także prawna perspektywa zastosowana przez Autorów. Książka może zaistnieć w organizacjach międzynarodowych (takich jak np. Eurochild) oraz toczących się obecnie debatach dotyczących child protection i child care. (Z recenzji dr hab. Agnieszki Golczyńskiej-Grondas, prof. Uniwersytetu Łódzkiego) ********* This publication provides a useful insight into the structure and historical development of four family support and child protection frameworks: Czech, Slovakian, Polish and British (England and Wales). It looks at how each of the models understands child welfare, especially in the context of child protection and discusses the parents’ position therein. The book could inspire practitioners, researchers and policy makers to redefine child-focused practice and build systems where child welfare is considered paramount and is safeguarded throughout – first and foremost, well- -coordinated and targeted support of their families and, if that is not possible, thoroughly assessed and supported permanent out-of-family placements. The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). The Chapter describing child protection proceedings in the Family Courts in England and Wales is essential reading for those wanting to know more about the evolution of the law, public inquiries following cases where protection was found wanting, and current practice, particularly in regard to fostering and adoption. Much light is shed on the elements of assessing risk and permanence planning. It’s suitable for those needing an overview, but also those wishing to explore the subject in depth. I highly recommend it. (Judge Arvil Calder,Immediate Past President of International Association of Youthand Family Judges and Magistrates) With its broad scope, the reviewed publication is an important contribution to the monographs devoted to the subject. There are not many works that focus on the analysis of individual national systems in order to find a perfect model – an institutional solution that could be used to improve the protection of children’s rights in practice. (Excerpt from the review by Marta Danecka, PhD) As regards interdisciplinary reflection on social work understood as providing solutions to problems of children, youths and dysfunctional families, Child Protection System – just think differently? Critical analysis of selected models is, in my opinion, a publication that is unique on the Polish market. Its vast advantages include the theoretical and practical research-based approach as well as the legal perspectives applied by the authors. The book may find its place in international organisations (such as Eurochild) and in on-going debates concerning child protection and child care. (Excerpt from the review by Agnieszka Golczyńska-Grondas, Professor of the University of Łódź) ********* Magdalena Szafranek (ORCID 0000-0002-4675-2385) – is a sociologist and lawyer working at the Institute of Applied Social Sciences at the University of Warsaw. Her research interests include child and family support in the local environment and changes in civil society. She is a member of the Management Board of the Family Judges Association in Poland and of the General Committee of the International Association of Family Judges and Justices of the Peace. She holds the position of editor-in-chief of the scientific journal "Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka" (Child Abused. Theory, Research, Practice), which is published by the Dajemy Dzieciom Siłę Foundation. Petr Fabián (ORCID 0000-0001-5144-9754) – studied philosophy, theology and special pedagogy. He prepared his doctoral thesis on the issue of introducing quality standards into the child protection system in the Czech Republic. He completed psychotherapeutic and supervisory training and led a therapeutic programme in a therapeutic community for children and young people abusing drugs (addictive substances). Fabián worked for 13 years as the director of an infant home, which he transformed into the Crisis Centre for Family and Child. He is a lecturer at the Silesian University in Opava, where he leads research projects concerning vulnerable children and families and social work with families. Another topic of interest to him professionally is social work with the elderly and the use of assistive technologies. At the same time, he works as a psychotherapist for non-governmental non-profit organisations. Currently, he is managing a new project, unique in the Czech Republic, called the Sluchátko therapeutic line, which aims to make systematic therapeutic help available. In some regions, it is used as a tool to support the deinstitutionalisation of psychiatric care. He publishes mainly on topics related to the family (vulnerable families and the needs of functional families), the e-Health system and paediatric patients. His most recent publication, "Možná to jde i jinak" (Maybe There’s a Different Way), published in 2021, presents a multidisciplinary approach to the theory and methods of social work. Albín Škoviera (ORCID 0000-0002-4534-5219) – graduated in special and therapeutic pedagogy at the Faculty of Arts at the Comenius University in Bratislava. He completed psychotherapeutic training focused on psychodynamics. For 18 years, he worked as a therapist and educator in special educational facilities, and from 1989, he was the director of the Children’s Diagnostic Institute in Bratislava for more than 12 years. Joanna Gorczowska – holds a Master’s degree in pedagogy, is a systemic practitioner and Gestalt psychotherapist. She has extensive experience of working in the child protection system in the UK as a social worker and, since 2012, as an independent social worker preparing systemic parenting assessments and special guardianship assessments for the UK family justice courts. She has worked with abused children, families at risk and foster families. She has published articles and presented papers at conferences in Poland highlighting good practices and solutions in the field of child protection. Currently, she also works as a psychotherapist. Her areas of interest include the impact of early childhood negative experiences on child development and functioning in adulthood and therapeutic support for people with traumatic experiences.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Monografia jest wynikiem międzynarodowej współpracy naukowców i praktyków, którzy postawili sobie wspólny cel, jakim jest opracowanie zorientowanego na wsparcie podejścia do bardzo wrażliwych dzieci w ich najbliższym otoczeniu. Wysoka wrażliwość to cecha temperamentu, która charakteryzuje około 20% populacji. Badania potwierdzają, że osoby bardzo wrażliwe przetwarzają informacje i bodźce pochodzące z otoczenia silniej (intensywniej) i głębiej niż inni. Osoby te są bardziej wrażliwe, zarówno na pozytywne, jak i negatywne doświadczenia. Cecha ta nabiera szczególnego znaczenia, gdy mówimy o dzieciach. Dla dzieci bardzo wrażliwych nieodpowiednie warunki rozwoju mogą stać się szczególnie uciążliwe i w konsekwencji wpłynąć na ich przyszłość. Książka adresowana jest przede wszystkim do specjalistów, którzy na co dzień pracują z dziećmi w wieku 3–10 lat (nauczyciele, wychowawcy, psycholodzy, pedagodzy), także dla studentów psychologii i pedagogiki oraz do tych, którzy ze względu na swoje zainteresowania lub obowiązki zawodowe angażują się we wspieranie dzieci, jak również do rodziców. Wiedza i wskazówki zawarte w publikacji ułatwiają zarówno pełniejsze zrozumienie natury wrażliwości, jak i skuteczniejsze wsparcie dzieci. Książka przybliża problematykę wrażliwości (jej fachowej nazwy, znaczenia i definicji), a także specyfiki zachowań osób wysoce wrażliwych. Charakteryzuje funkcjonowanie wrażliwego dziecka w sferze fizycznej, emocjonalnej, poznawczej i interpersonalnej. Kompetencja w rozpoznaniu cechy (diagnoza pozytywna) powinna być początkiem procesu wspierania dzieci wysokowrażliwych, ich rodzin i najbliższego otoczenia. Książka zawiera również treści zorientowane na edukację i wsparcie wysoce wrażliwych dzieci. W badaniach nad rozwojem dziecka zwraca się szczególną uwagę na rolę warunków rozwoju, znaczenie odpowiedniej stymulacji. Źródłem stymulacji dla małego dziecka jest jego najbliższe otoczenie, zwłaszcza dom rodzinny, a następnie przedszkole i szkoła. Im młodsze dziecko, tym większe, ważniejsze dla rozwoju jest znaczenie stymulacji środowiskowej, a tym samym jakości środowiska. Publikacja przedstawia także perspektywę rodzicielską. Opisuje informacje, które wyjaśniają cechy dziecka, w tym aspekty funkcjonowania dziecka, które mogą być trudne dla rodzica. Szczególną uwagę zwraca się na sferę emocjonalną funkcjonowania dziecka, wyzwania rodzicielskie, a także specyficzne metody pracy z dzieckiem, w tym sugestie do działań zalecanych w pracy z bardzo wrażliwym dzieckiem. W monografii przedstawione zostały również ramy i praktyczne strategie, oparte na badaniach psychologicznych i neuronaukowych, mające na celu zrozumienie, w jaki sposób ucieleśniona edukacja ułatwia regulację i zintegrowane poczucie siebie oraz w ten sposób przyczynia się do zdrowia i dobrego samopoczucia bardzo wrażliwych dzieci. Treść obszaru wrażliwości temperamentalnej dziecka i umiejętności wspierające go mogą wzmocnić działania profilaktyczne szkoły, zwłaszcza w profilaktyce uniwersalnej. W związku z tym projektowanie wsparcia dla bardzo wrażliwych dzieci nie polega na modyfikowaniu ich cech. Świadoma praca nie oznacza ingerowania w tę cechę, akceptowania jej jako trudności lub problemu, z którym trzeba się uporać, ale polega na zapewnieniu warunków, w których bardzo wrażliwe dzieci będą miały równe szanse rozwoju swojego potencjału.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Poświęcona diagnostyce i leczeniu wad i uszkodzeń narządu ruchu u dzieci publikacja wypełnia lukę na rynku krajowych wydawnictw ortopedycznych w obszarze ortopedii dziecięcej. W książce omówiono m.in.: rozwój stopy w okresie prenatalnym, sposoby i techniki badania stopy dziecięcej, stopę i jej schorzenia w okresie wzrostu, zniekształcenia stopy wrodzone, neurogenne oraz zniekształcenia w zespołach wad i chorobach systemowych, zapalenia i jałowe martwice stopy, urazy i ich następstwa (w tym problemy dziecka maltretowanego) oraz najczęstsze urazy i dolegliwości bólowe związane z uprawianiem sportu. Ponadto zostały omówione zmiany guzopodobne i guzy stopy oraz postępowanie okołooperacyjne. Oddzielny rozdział poświęcono nietypowym i rzadkim przypadkom wrodzonych i nabytych zniekształceń stóp u dzieci oraz powikłań zastosowanego leczenia operacyjnego. Bogaty materiał graficzny (ponad 670 rycin) doskonale ilustruje omawiane zagadnienia. Książka przygotowana z myślą o ortopedach, fizjoterapeutach i rehabilitantach – z nadzieją, że będzie pomocna w procesie kształcenia i w praktyce zawodowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej