Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(95)
IBUK Libra
(54)
Forma i typ
Książki
(90)
E-booki
(54)
Publikacje fachowe
(35)
Publikacje naukowe
(28)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Poradniki i przewodniki
(14)
Druki ulotne
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(2)
Muzyka
(1)
Nuty
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(74)
dostępne
(28)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Magazyn
(30)
Czytelnia ogólna
(76)
Autor
Bartoszewski Jakub
(5)
Naprawa Renata
(3)
Plandowska Magdalena
(3)
Przybyla Olga
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Bilska Maria
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Bublanová Alžběta
(2)
Chrabota Urszula
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Kuleczka-Raszewska Maria
(2)
Kulis Aleksandra
(2)
Lichota Małgorzata
(2)
Perenc Lidia
(2)
Plichta Piotr (pedagog)
(2)
Saczuk Jerzy
(2)
Vute Rajko
(2)
Wieczór Elżbieta
(2)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Aznárez Nitdia
(1)
Bacz Dominika
(1)
Baise Monique
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barańska Marta (psycholog)
(1)
Bartelmus Ewa
(1)
Baryła-Matejczuk Monika
(1)
Batorowicz Beata
(1)
Batorowicz Beata (medycyna)
(1)
Benda-Schäfer Brigitte
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Białas Tomasz (urzędnik)
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Bojkowski Łukasz
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Borkowska Anna (medycyna)
(1)
Borkowska Maria
(1)
Borkowska Maria (pediatra)
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bołociuch Mirosław
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Bukowska Celina
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Błasiak Aleksandra
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chaliburda Ireneusz
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chmiel Jerzy
(1)
Chruściel Paweł
(1)
Chunyan Zhang
(1)
Chwaluk Agnieszka
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Cichy Ireneusz
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Correll Johannes
(1)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czeczuk Anna
(1)
Czubak Jarosław
(1)
Czubak Jarosław (1961- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Demel Maciej
(1)
Dmitruk Agnieszka
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Domagalska Małgorzata
(1)
Draźba Patryk
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dyląg Hanna
(1)
Dürr Gisela (1968- )
(1)
Eberhardt Oliver
(1)
Emich-Widera Ewa
(1)
Fabiani Maria
(1)
Fabián Petr
(1)
Ferrer-Cascales Rosario
(1)
Filipčič Tjaša (1970- )
(1)
Firek Wiesław
(1)
Frierson Cathy A
(1)
Garbacz Weronika
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gnitecka Jolanta
(1)
Godlewska-Bujok Barbara
(1)
Gontarek Krystian (2001- )
(1)
Gontarek Krzysztof (informatyk)
(1)
Gorczowska Joanna
(1)
Gradecka Iwona
(1)
Griffin Simone
(1)
Grosse Tomasz Grzegorz
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grzegorzewska Iwona (psychologia)
(1)
Grębecka Zuzanna
(1)
Górniak Krystyna (kultura fizyczna)
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(46)
2010 - 2019
(96)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(75)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(148)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(143)
angielski
(5)
wiele języków
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(24)
Rodzice
(17)
Szkoły wyższe
(10)
Dzieci
(6)
Fizjoterapeuci
(6)
6-8 lat
(5)
Pedagodzy
(5)
Psycholodzy
(5)
0-5 lat
(4)
9-13 lat
(3)
Logopedzi
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Pediatrzy
(3)
Szkoła podstawowa
(3)
Szkoła specjalna
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Lekarze
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Przedszkola
(2)
Rehabilitanci
(2)
Studenci
(2)
Terapeuci
(2)
Chirurdzy dziecięcy
(1)
Dietetycy
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Fizjoterapueuci
(1)
Lekarze rodzinni
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie środowiskowi
(1)
Ortopedzi
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Promotorzy zdrowia
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Reumatolodzy
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Dzieci
(34)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(20)
Młodzież
(11)
Integracja sensoryczna
(10)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Aktywność fizyczna
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Rozwój dziecka
(6)
Rozwój fizyczny dziecka
(6)
Wychowanie
(6)
Dzieci niepełnosprawne
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Gry i zabawy ruchowe
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(5)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(5)
Niemowlęta
(4)
Rozwój fizyczny młodzieży
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Edukacja prozdrowotna
(3)
Nauczanie
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Terapia sensoryczna
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Arteterapia
(2)
Autyzm
(2)
Biologia rozwoju
(2)
Choroby skóry
(2)
Choroby stopy
(2)
Dermatologia
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Fizjoterapia
(2)
Gimnastyka
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Kinezyterapia
(2)
Leczenie żywieniowe
(2)
Masaż
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niemowlę
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
Odżywianie
(2)
Pediatria
(2)
Psychoterapia
(2)
Rodzice
(2)
Stopa
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Wady postawy
(2)
Wady rozwojowe
(2)
Wychowanie dziecka
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zabawy i zabawki
(2)
Zdrowe odżywianie
(2)
Zmysły
(2)
Alpinizm
(1)
Antropometria
(1)
Auksologia
(1)
Autodestruktywność
(1)
Badanie przedmiotowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
Biologia człowieka
(1)
Chirurgia urazowa
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby genetyczne wrodzone
(1)
Choroby narządu ruchu
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Choroby reumatyczne
(1)
Choroby skóry u dzieci
(1)
Choroby stopy u dzieci
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
DZIECI
(1)
Dermatologia pediatryczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dietetyka
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dojrzewanie płciowe
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dotyk
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dzieci autystyczne
(1)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(2)
Słupsk (woj. pomorskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(24)
Praca zbiorowa
(22)
Monografia
(11)
Podręcznik
(11)
Opracowanie
(8)
Scenariusz zajęć
(8)
Raport z badań
(5)
Poradniki [Typ publikacji]
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(3)
Program nauczania
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Monografie [Typ publikacji]
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka ludowa, etniczna i tradycyjna
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pieśń (głos i fortepian)
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Przewodniki [Typ publikacji]
(1)
Wytyczne [Typ publikacji]
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(42)
Medycyna i zdrowie
(25)
Psychologia
(21)
Kultura fizyczna i sport
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Biologia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
++ Hobby i czas wolny
(1)
++ Kultura fizyczna i sport
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kulinaria
(1)
149 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. III H 193 Czyt. (1 egz.)
Nuty
W koszyku
(Kulturalne Dziedzictwo ; Volume XI)
Zawiera 124 pieśni pochodzące z całego świata w jęz. oryginalnych. - Różne obsady m.in. melodie z tekstem podłoż i funkcjami harmonicznymi, na głos i fortepian. - Sł. także poza tekstem muzycz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 38333, II 38335, II 38334 (3 egz.)
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II F 58/11 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.40303, P.40299, P.40302, P.40301, P.40300, II 37689, II 37688, II 37690 (8 egz.)
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. III C 119 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II C 479 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.40543, P.40545, P.40546, II 38135, P.40541, P.40544, II 38137, II 38136, P.40542 (9 egz.)
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. V F 163 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Dzięki opisanym w książeczce zabawom dziecko zdobywa nową wiedzę i rozwija różne umiejętności: poznaje własne ciało, ćwiczy ruch i kształci umiejętności wysławiania się, a także uczy się budować więź emocjonalną z rodzicami i rówieśnikami. Ze „100 zabawami” dzieci z pewnością nie będą się nudzić: wyszaleją się, wyśmieją, zrelaksują i poeksperymentują. Przedstawione tu propozycje zabaw nie wymagają specjalnych rekwizytów ani warunków - można je wykorzystać o każdej porze roku i niemal w każdym miejscu: w domu, na podwórku, w poczekalni u lekarza, w samochodzie czy w pociągu. Książeczka zawiera 100 ciekawych i jednocześnie łatwych do zrealizowania pomysłów na mądrą, twórczą i wesołą zabawę z 2-letnim dzieckiem. Na każdej stronie zamieszczono opis jednej zabawy, wesoły rysunek, który ją ilustruje oraz ikonki graficzne informujące, jakie umiejętności ćwiczy i rozwija dziecko dzięki tej zabawie. Wśród propozycji znajdują się gry i zabawy ruchowe, artystyczne, słowne i towarzyskie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
„Otyłość wieku rozwojowego” to podsumowanie najbardziej aktualnej wiedzy dotyczącej przyczyn, diagnostyki, leczenia i zapobiegania nadwadze i otyłości. Od kilkudziesięciu lat eksperci alarmują, że nadmierna masa ciała to jeden z największych problemów zdrowotnych naszych czasów. Szczególnie niepokojące jest tempo w jakim przyrasta liczba otyłych dzieci – Polska jest jednym z krajów w których liczba ta zwiększa się najszybciej. Dziś nie ma wątpliwości, że nadwaga i otyłość to przyczyna wielu chorób, a problem ten coraz częściej staje się poważnym wyzwaniem w pracy lekarzy wszystkich specjalności. Szczególne wyzwanie stoi przed pediatrami – profilaktyka oraz rozpoczęcie leczenia na wczesnym etapie jest warunkiem skutecznego zatrzymania rozwoju nadwagi i otyłości u dziecka. To niezwykle ważne zadanie, bo nadmierny przyrost ilości komórek tłuszczowych w dzieciństwie jest procesem nieodwracalnym i przyczyną otyłości w kolejnych latach życia. „Otyłość wieku rozwojowego” to monografia, która wspiera pediatrów, lekarzy rodzinnych i każdego specjalistę spotykającego w codziennej praktyce pacjentów z nadwagą i otyłością. To również pierwszy tytuł wydany w ramach serii „Praktyka Pediatry”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Książka
W koszyku
Gry i zabawy ruchowe / Tadeusz Staniszewski ; [ilustracje Tomasz Pisarek]. - Warszawa : Wydawnictwo SBM, 2021 - 205, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Schematy zabaw na każdą porę roku. Propozycje gier w plenerze i w różnych pomieszczeniach. Wspólne zabawy dla dorosłych i dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II E 145 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy numer „Studiów Kulturoznawczych” zawiera blok artykułów tematycznie powiązanych z problematyką dzieciństwa, ujmowanego z różnych punktów widzenia: badań nad językiem oraz teorii mediów, praktyki animacyjnej i kulturowej, psychoanalizy i twórczości literackiej. W ujęciu badaczy dzieciństwo jawi się jako teoretyczny problem dla tych twórców, którzy próbują spojrzeć na nie „po czasie”, z perspektywy dorosłości. Zmaganie się z dzieciństwem okazuje się doświadczeniem, którego nie sposób pominąć w refleksji kulturowej. Z drugiej strony analiza problemów dzieciństwa otwiera obszar dla działań praktycznych, opartych na starannej obserwacji zachowań dziecięcych. Jak sprawić, by wprowadzić dzieci do przestrzeni kulturowej i stworzyć możliwości uczestniczenia w niej? Połączenie tych perspektyw tworzy podejście kulturoznawcze, w którym poprzez staranną analizę rzeczywistości wyznaczamy ramy dla integrujących działań codzienności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Sport nie generuje w sposób automatyczny edukacyjnych korzyści dla zawodników. Są one uzależnione od pod-miotów, które powinny świadomie budować wysokiej jakości interakcje w środowisku sportowym. W literaturze pedagogicznej dotyczącej sportu dzieci i młodzieży dokonano już wieloaspektowej analizy roli trenera i rodziców. Nie dostrzega się jednak faktu, że na boisku sportowym obecny jest również sędzia, którego rzadko nazywa się wychowawcą. Można zadać pytanie: gdzie zagubił się sędzia w myśleniu o edukacji sportowej? Warto zaangażować go w ten proces, a przynajmniej uświadomić, że prezentowane przez niego postawy i zachowania na boisku nie pozostają bez znaczenia dla intelektualnego, moralnego, emocjonalnego i społecznego rozwoju młodych zawodników. Celem badań o charakterze eksploracyjnym była ocena jakości interakcji sędziego z zawodnikami podczas rozgrywek piłki ręcznej i piłki nożnej dzieci w wieku 9–12 lat. Przyjęto następujące założenia: wszystkie podmioty zaangażowane w organizację sportu dzieci i młodzieży powinny świadomie wykorzystywać jego edukacyjny potencjał; sędzia jest ważnym ogniwem w edukacji sportowej; interakcje sędzia–zawodnik stanowią podstawowy mechanizm oddziaływań edukacyjnych sędziego. W badaniach wyróżniono trzy domeny interakcji: (1) wsparcie emocjonalne; (2) organizacja gry; (3) wsparcie instruktażowe. Celem badań było również porównanie jakości interakcji sędzia–zawodnik w piłce noż-nej i piłce ręcznej oraz sprawdzenie, czy poziom jakości tych interakcji różnicowały doświadczenie sędziowskie i wynik. Badaniami objęto łącznie 50 osób: 25 sędziów piłki nożnej i 25 sędziów piłki ręcznej. Sędziowie piłki nożnej po-siadali licencje Mazowieckiego Związku Piłki Nożnej, a sędziowie piłki ręcznej Warszawsko-Mazowieckiego Związku Piłki Ręcznej. Wśród badanych było 43 mężczyzn i 7 kobiet. Do oceny jakości interakcji sędzia–zawodnik wykorzystano autorskie narzędzie bezpośredniej obserwacji Referee-Players’ Interaction Assessment Scoring System (R-PIASS). Interakcje sędzia–zawodnik obserwowano w trzech wyżej wymienionych domenach, na które składa się sześć wymiarów: pozytywny klimat, wrażliwość, kierowanie zachowaniem, biegłość, instruowanie, komunikowanie decyzji. Do opisu danych posłużono się podstawowymi metodami statystycznymi, takimi jak: średnia arytmetyczna, mediana, odchylenie standardowe, wartości procentowe itp. Normalność rozkładu zmiennych sprawdzono testem Shapiro-Wilka. W celu zbadania różnic w ocenach grup sędziów wyróżnionych ze względu na staż sędziowski i wynik meczu posłużono się nieparametrycznym testem U Manna-Whitneya oraz testem Chi-kwadrat Pearsona. Istotność po-między ocenianymi trzema domenami badano testem ANOVA Friedmana i w konsekwencji również testem Wil-coxona dla par obserwacji. Wewnętrzną spójność narzędzia zbadano przy pomocy współczynnika alpha Cronbacha. Strukturę związków między zmiennymi badano przy pomocy eksploracyjnej analizy czynnikowej (EFA). Czynniki główne wyodrębniono metodą składowych głównych (PCA) z rotacją Oblimin. Porównanie ocen jakości interakcji sędzia–zawodnik pomiędzy grupami sędziów wyróżnionymi ze względu na doświadczenie zawodowe nie wykazało istotnych statystycznie różnic zarówno wśród sędziów piłki nożnej, sędziów piłki ręcznej, jak i ogółu badanych w żadnym z sześciu wymiarów. Wyniki analiz wykazały również, że wynik meczu nie wpłynął istotnie na oceny sędziów piłki nożnej w żadnym wymiarze. Natomiast różnice te były istotne wśród sędziów piłki ręcznej w następujących wymiarach: kierowanie za-chowaniem (Z = -2,653; p < 0,05); biegłość (Z = -2,854; p < 0,05) oraz instruowanie (Z = -3,102; p < 0,05). Różnice te polegały na tym, że sędziowie sędziujący mecze z wyraźną przewagą jednej z drużyn zostali istotnie wyżej ocenieni w zakresie wyżej wymienionych wymiarów, niż sędziowie prowadzący mecze „na styku”. Z kolei, biorąc pod uwagę ogół badanych sędziów, wyniki przeprowadzonych analiz wykazały brak istotnych różnic we wszystkich wymiarach. Uzyskane w poszczególnych wymiarach oceny jakości interakcji sędzia–zawodnik przełożyły się na oceny wyszczególnionych domen. W siedmiostopniowej skali, niezależnie od badanej grupy, najwyżej została oceniona organizacja gry (piłka nożna 5,6±1,1; Mdn = 5,5; piłka ręczna 4,9±1,5; Mdn = 5,0). W grupie sędziów piłkarskich obserwowano natomiast istotnie wyższe wartości w zakresie wsparcia emocjonalnego (4,6±1,5; Me = 4,5 vs. 3,1±0,9; Me = 3,0) oraz wsparcia instruktażowego (5,2±1,8; Me = 6,0 vs. 4,2±1,4; Me = 4,0). Jeśli przyjmiemy, że sędzia powinien wspierać trenerów i rodziców w realizacji edukacyjnej funkcji sportu dzieci i młodzieży, to wyniki badań wskazują obszary jego działań, które można poprawić. Przeprowadzone badania do-starczyły empirycznych dowodów, mogących stać się pod-stawą do modyfikacji dotychczasowych programów szkoleniowych dla sędziów, prowadzonych przez lokalne i krajowe związki sportowe. Sędziów należy przeszkolić w budowaniu pozytywnego klimatu, polegającego na tworzeniu emocjonalnych więzi z zawodnikami (bliskość fizyczna, rozmowa towarzyska), wyrażających się entuzjastyczną postawą i radością z kontaktów (uśmiech, zaangażowanie, pozytywne reakcje, pozytywne komentarze, pełen szacunku i włączający język, używanie imion graczy, słuchanie graczy). Ponad-to, należy nauczyć ich aktywnego monitorowania emocjonalnych, poznawczych, społecznych i zdrowotnych potrzeb zawodników, a także reagowania na potrzeby graczy oraz rozwiązywania powstałych w związku z tym problemów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. III H 192 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównym problemem podjętym w pracy była identyfikacja deficytów w rozwoju somatycznym i motorycznym osób z dysfunkcją wzroku (DW), na podstawie oceny zmian podstawowych cech budowy ciała, a także kondycyjnych i koordynacyjnych zdolności motorycznych za pomocą norm wyznaczonych dla pełnosprawnych rówieśników w badaniach długofalowych i przesiewowych. Dokonano też oceny rzetelności narzędzi do funkcjonalnej oceny równowagi oraz bilateralnej koordynacji. W badaniach długofalowych dzieci i młodzieży niewidomej, niezwykle rzadko spotykanych w piśmiennictwie, w trakcie 4-5 letnich obserwacji powtarzanych co pół roku, uczestniczyły 54 osoby w wieku 7-16 lat z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Laskach. Oceny równowagi 175 osób w wieku 6-16 lat z DW, dokonano w pięciu Ośrodkach Szkolno-Wychowawczych w Polsce. W badaniach koordynacji bilateralnej, wzięło udział 75 osób niewidomych w wieku 7-17 lat z Ośrodka w Laskach. Do oceny podstawowych cech somatycznych oraz wyników w próbach sprawności fizycznej z baterii Physical Fitness Testing of the Disabled Project UNIQUE [Winnick i Short 1985], wykorzystano siatki centylowe oraz tabele punktowe opracowane dla populacji ogólnopolskiej [Dobosz 2012a, 2012b]. W badaniach równowagi oraz koordynacji bilateralnej osób niewidomych zastosowano testy funkcjonalne z baterii Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2) [Bruininks i Bruininks 2005a, 2005b]. Działaniami terapeutycznymi w zakresie poprawy zdolności utrzymania równowagi, powinny być objęte zwłaszcza osoby, u których stwierdzono największe deficyty, tzn. niewidome dzieci (kategoria 4 i 5, wg WHO) w wieku 6-11 lat.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W ostatnich latach dokonała się znacząca zmiana w podejściu do osób niepełnosprawnych doprowadzając do weryfikacji dotychczasowych sposobów usprawniania. Obecnie nikt już nie podważa konieczności wieloprofilowego usprawniania dzieci bez odrywania ich od domu rodzinnego i środowiska, w którym się wychowują. W tym poradniku rodzice i opiekunowie dzieci niepełnosprawnych znajdą wyczerpujące informacje na temat rehabilitacji, najczęściej stosowanych metod usprawniania ruchowego, a także postępowanie leczniczo-usprawniające w codziennych czynnościach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Praca stanowiła podstawę postępowania habilitacyjnego. Przewlekłe zapalenie trzustki (PZT) jest przewlekłym procesem zapalnym, powodującym postępujące i nieodwracalne włóknienie trzustki. Choroba przebiega z okresami remisji i zaostrzeń, prowadząc do stopniowego upośledzenia wewnątrzwydzielniczej i zewnątrzwydzielniczej funkcji trzustki. Przewlekłe zapalenie trzustki jest rzadko spotykaną chorobą u dzieci, chociaż w ostatnich latach zarówno w Centrum Zdrowia Dziecka, jak i w innych ośrodkach pediatrycznych obserwuje się stopniowe zwiększenie liczby chorych z PZT. U dzieci przyczyny PZT są różnorodne, m.in. mutacje genów, wady anatomiczne przewodu trzustkowego, zaburzenia metaboliczne, choroby dróg żółciowych i nie zawsze można je uszeregować w systemach TIGAR-O, czy M-ANNHEIM- klasyfikacjach przygotowanych z myślą o pacjentach dorosłych. U dużego odsetka pacjentów nie udaje się ustalić etiologii PZT, rozpoznaje się wówczas „idiopatyczne” PZT Zarówno w literaturze krajowej jak i zagranicznej brak jest zaleceń dotyczących diagnostyki i leczenia przewlekłego zapalenia trzustki u dzieci. Większość opracowań dotyczy pacjentów dorosłych, ze szczególnym uwzględnieniem alkoholowego PZT. Wiedza na temat postępowania z dzieckiem z PZT jest bardzo uboga, co wynika z braku dużej, jednorodnej grupy chorych dzieci. Grupa ponad 200 dzieci z przewlekłym zapaleniem trzustki będąca pod opieką Kliniki Gastroenterologii, Hepatologii i Zaburzeń Odżywiania IPCZD jest obecnie największą jednoośrodkową grupą w Europie. Stwarza to wyjątkową szansę na prześledzenie naturalnego przebiegu choroby oraz wpływu zastosowanego leczenia na ciężkość jej przebiegu. Cele pracy: a) badawcze 1. Retrospektywna analiza przyczyn przewlekłego zapalenia trzustki u dzieci oraz ocena wpływu czynników etiologicznych na ciężkość przebiegu klinicznego choroby. 2. Retrospektywna ocena skuteczności leczenia endoskopowego i chirurgicznego PZT u dzieci. 3. Retrospektywna ocena wzajemnej korelacji wyników endoskopowej cholangiopankreatografii wstecznej (ECPW) oraz cholangiopankreatografii metodą rezonansu magnetycznego (MRCP- magnetic resonance cholangiopancreatography) u dzieci. b) praktyczne 1. Zaproponowanie schematu postępowania diagnostycznego i terapeutycznego z dziećmi z przewlekłym zapaleniem trzustki na podstawie doświadczeń własnych oraz danych literaturowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej