Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(30)
Katalog księgozbioru
(30)
Forma i typ
E-booki
(30)
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Druki ulotne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Muzyka
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(18)
dostępne
(13)
Placówka
Magazyn
(13)
Czytelnia ogólna
(18)
Autor
Niedbalski Jakub
(5)
Brzezińska Anna Izabela
(4)
Kaczan Radosław
(4)
Malinowska-Kowalczyk Paulina
(4)
Żuchowska-Skiba Dorota
(4)
Całek Grzegorz
(3)
Naprawa Renata
(3)
Piotrowski Konrad
(3)
Przybyszewski Tomasz
(3)
Schmidt Romuald
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Zduńczyk Marlena
(3)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(2)
Bac Aneta
(2)
Chrabota Urszula
(2)
Fijałkowski Adam
(2)
Kamiński Robert
(2)
Kamiński Robert (1973- )
(2)
Kuleczka-Raszewska Maria
(2)
Kulis Aleksandra
(2)
Maj Konrad
(2)
Podgajna Aneta
(2)
Racław Mariola
(2)
Rycielski Piotr
(2)
Woźniak Zbigniew
(2)
Żychowicz Paweł
(2)
Abadżijew Bożydar (1974- )
(1)
Andrus Artur (1971- )
(1)
Balcerski Jakub
(1)
Bandurski Norbert
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Batorowicz Beata
(1)
Batorowicz Beata (medycyna)
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Białek Jakub (1993- )
(1)
Bilska Maria
(1)
Bolach Bartosz
(1)
Bralczyk Jerzy (1947- )
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Bąbiak Iwona
(1)
Chodynicka Anna Małgorzata
(1)
Ciok Iwona
(1)
Dudzińska Agnieszka
(1)
Dziurla Rafał
(1)
Dębiec-Bąk Agnieszka
(1)
Faron Dariusz
(1)
Filipčič Tjaša (1970- )
(1)
Flis Sylwester (1974- )
(1)
Gaca Emilia
(1)
Gołębieska Karolina
(1)
Helbik Rafał
(1)
Jarosławski Marcel
(1)
Jaskólska Anna
(1)
Jaskólski Artur
(1)
Jurek Mieczysław
(1)
Kachel Agnieszka
(1)
Kawczyński Adam
(1)
Kaźmierczak Tomasz
(1)
Kelm Małgorzata
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Kisiel-Sajewicz Katarzyna
(1)
Kopański Emil (1991- )
(1)
Kosmol Andrzej (1935- )
(1)
Kowalska Joanna (psycholog)
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kozłowska Natalia
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Madejska Elżbieta
(1)
Marucha Marek
(1)
Milewski Leszek
(1)
Minkowska Emilia
(1)
Molik Bartosz
(1)
Morgulec-Adamowicz Natalia
(1)
Nowińska Ewa (tłumaczka)
(1)
Ochędowska Monika
(1)
Oliwa Mariusz
(1)
Olkowicz Łukasz
(1)
Ostrowska-Tryzno Anna
(1)
Pacura Ryszard
(1)
Paluszkiewicz Magdalena
(1)
Pawlak-Kindler Agnieszka (1971- )
(1)
Pawlikowska-Piechotka Anna (1952- )
(1)
Plichta Piotr (pedagog)
(1)
Plinta Ryszard
(1)
Ploch Leszek
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Pol Michał
(1)
Prażmo Robert (1968- )
(1)
Prokopowicz Grzegorz
(1)
Racław-Markowska Mariola
(1)
Radomski Jakub (1987- )
(1)
Resler-Maj Anna
(1)
Rutkowska Elżbieta (kultura fizyczna)
(1)
Ryszka Marcin (1990- )
(1)
Rębała Marzena
(1)
Rękosiewicz Elżbieta
(1)
Seidel Wojciech
(1)
Sijko Kamil
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
Kraj wydania
Polska
(59)
Język
polski
(58)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Fizjoterapeuci
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Szkoła podstawowa
(3)
Szkoła specjalna
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Rodzice
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Temat
Osoby z niepełnosprawnością
(11)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Sportowcy z niepełnosprawnością
(5)
Osoby niepełnosprawne
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Igrzyska paraolimpijskie
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Dzieci niepełnosprawne
(2)
Fizjoterapia
(2)
Igrzyska Paraolimpijskie
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Trening sportowy
(2)
Adamczyk, Mariusz
(1)
Alabi, Bamgbopa Aboyami
(1)
Badania longitudinalne
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czynności codzienne
(1)
Dostępność architektoniczna
(1)
Dragosz, Marek (1972- )
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Ergonomia
(1)
Fajtanowski, Przemysław (1997- )
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Hortiterapia
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internauci
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Kapłon, Krystian (2001- )
(1)
Kawka, Daniel (fizjoterapeuta)
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kożuch, Jakub
(1)
Kurzawa, Artur
(1)
Macierzyństwo
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nauczanie
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(1)
Obiekty i urządzenia turystyczne
(1)
Ocena niepełnosprawności
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Osoby niepełnosprawne umysłowo
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Piłka nożna
(1)
Piłkarze nożni
(1)
Polski Komitet Paraolimpijski
(1)
Pomaganie
(1)
Praca socjalna
(1)
Projektowanie architektoniczne
(1)
Przemoc wobec niepełnosprawnych
(1)
Psychologia zdrowia
(1)
Psychoterapia
(1)
Rehabilitacja / metody
(1)
Rekreacja
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój dziecka
(1)
Sanktuaria
(1)
Socjalizacja
(1)
Sport
(1)
Sport profesjonalny
(1)
Sport rekreacyjny
(1)
Sporty osób niepełnosprawnych
(1)
Stres
(1)
Teatroterapia
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Turystyka pielgrzymkowa
(1)
Wady postawy
(1)
Widłak, Mateusz (kultura fizyczna)
(1)
Wielebiński, Maciej (2013- )
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia sprawności motorycznych
(1)
Zachowanie
(1)
Zachowanie pomocne
(1)
Łastowski, Bartosz
(1)
Świercz, Przemysław (kultura fizyczna)
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Tokio (Japonia)
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(9)
Monografia
(8)
Opracowanie
(6)
Podręcznik
(4)
Program nauczania
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Raport z badań
(2)
Antologia
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradnik
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Medycyna i zdrowie
(9)
Kultura fizyczna i sport
(8)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Historia
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
60 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37713 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37684 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. V Fa 22 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.40234, II 37503, II 37501, P.40235, II 37502 (5 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. V G 270 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka dotyczy zagadnień metodologiczno-teoretycznych, w tym podmiotowości i tożsamości, a także edukacji i aktywności zawodowej oraz pozazawodowej osób z niepełnosprawnościami. Zwrócono w niej uwagę na szanse i zagrożenia wynikające z kontekstu kulturowo-społecznego oraz systemowo-instytucjonalnego w badaniach nad niepełnosprawnością. Poszczególne rozdziały zawierają konkretne przykłady ilustrujące podejmowane zagadnienia badawcze oraz bezpośrednie doświadczenia osób badających zjawisko niepełnosprawności w różnych obszarach życia społecznego. Publikacja łączy w sobie zarówno cechy opracowania naukowego, opartego na badaniach własnych poszczególnych autorów, jak i praktycznego poradnika z wnioskami o charakterze rekomendacji. Z tego względu powinna zainteresować nie tylko przedstawicieli nauki, lecz także praktyków zatrudnionych w instytucjach pomocowych, organizacjach pozarządowych i rządowych, których jednym z zasadniczych obszarów działania jest diagnozowanie sytuacji osób z niepełnosprawnościami i projektowanie zmian mających na celu aktywizację tego środowiska.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem badań są doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz członków ich rodzin dotyczące osiągania przez te osoby niezależności życiowej, a także przeszkód w realizacji tego celu. Autor skupił się na działaniach i codziennych praktykach młodych z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin podejmowanych w różnych sytuacjach na drodze ku dorosłości. Przeanalizował procesualny charakter przemian w rodzinach generacyjnych związanych z dorastaniem dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Wyniki badania poszerzają wiedzę na temat wchodzenia w dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz procesu negocjowania autonomii w rodzinie z perspektywy młodych dorosłych i ich rodziców. Młodzi z niepełnosprawnością intelektualną nie tylko mają określone potrzeby, lecz także poglądy dotyczące relacji z rodzicami. Sformułowane przez autora wnioski pozwalają lepiej zrozumieć te osoby oraz ukazują, jak wspierać je w okresie dorastania. Ma to szczególne znaczenie zarówno dla rodziców, jak i instytucji oraz służb społecznych, które wspomagają ludzi z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
W książce ukazano niepełnosprawność jako zagadnienie o charakterze interdyscyplinarnym, pozostające w polu zainteresowań przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. Znalazły się w niej rozdziały poświęcone: rozwiązaniom systemowym i politykom w obszarze niepełnosprawności, roli i znaczeniu instytucji w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych, społeczeństwu i społecznościom wobec niepełnosprawności i osób niepełnosprawnych, interakcyjnemu wymiarowi niepełnosprawności, a także niepełnosprawności jako doświadczeniu osobistemu. Publikacja, poza jej wymiarem naukowym, ma również istotny walor społeczny poprzez jej praktyczny i aplikacyjny charakter. Proponowana książka jest zatem skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska akademickiego, przede wszystkim socjologów i pedagogów zainteresowanych problematyką niepełnosprawności, jak i praktyków zaangażowanych w udzielanie pomocy i wsparcia tej grupie klientów pomocy społecznej, a także tych wszystkich, którzy w życiu codziennym stykają się z ludźmi z niepełnosprawnościami, ich bliskimi oraz członkami rodzin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Wysoki poziom kształcenia w zawodzie pielęgniarki/pielęgniarza ma duże znaczenie w ustawicznym rozwoju pielęgniarstwa, ponieważ zarówno w Polsce, jak i na świecie pielęgniarstwo podlega ciągłym przeobrażeniom. Na przełomie ostatnich dekad w Polsce wartość przeciętnego życia człowieka jest trendem rosnącym. Problemy związane z przedłużającym się okresem życia, nie tylko w Polsce, dotyczą zdrowia, ale przede wszystkim starzenia się społeczeństwa. W ostatnich latach obserwuje się w Polsce pogorszenie stanu zdrowia osób star-szych, a także w wieku produkcyjnym i młodzieży. Zaprezentowane w podręczniku prace ukazują szeroki wachlarz problemów związanych z chorobami cywilizacyjnymi, z którymi na co dzień spotyka się w pracy personel pielęgniarski. Dodatkowo autorzy zawartych w monografii artykułów analizują problemy związane z wiedzą społeczeństwa na temat zagrożeń zdrowotnych dotyczących zakażenia wirusem HIV czy wiedzy kobiet na temat okresu menopauzalnego i antykoncepcji hormonalnej. Poprzez szybki rozwój cywilizacji oraz wydłużenie średniej długości życia pracownicy ochrony zdrowia spotykają się często z problemami takimi jak pielęgnowanie, leczenie i rehabilitacja osób w wieku podeszłym. W kolejnych rozdziałach poruszono jakość życia pacjentów z powodu nowotworów jelita grubego szczególnie obciążonych zabiegiem kolostomii, a także podjęcia prób przeciwdziałania zagrożeniom w zakresie profilaktyki chorób zakaźnych, w tym stosowania szczepień ochronnych u dzieci.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Problematyka podjęta w [książce] wykracza poza wąsko pojęte zagadnienia funkcjonowania osób niepełnosprawnych w rolach zawodowych. Wchodzi w szerszy obszar zjawisk określanych jako marginalizacja społeczna, gdzie o pozostawaniu osoby lub grupy (także niepełnosprawnej, choć nie tylko) „w centrum” społeczeństwa, lub na jego „obrzeżach”, decyduje nie tylko ogólnie pojęty status zawodowy, ale również wiele innych, często powiązanych z nim czynników. Te inne czynniki to m.in. umiejscowienie w strukturze demograficznej, cechy osobowościowe, obiektywny stan organizmu, subiektywne postrzeganie własnej osoby i własnego miejsca wśród innych, czy wreszcie sposoby reagowania owych innych w interakcjach z osobą niepełnosprawną, jak też reakcje już nie poszczególnych osób, ale złożonych i różnorodnych struktur szeroko pojętego otoczenia społecznego. Czynniki te, wzajemnie ze sobą powiązane, różnymi ścieżkami wpływają zarówno na możliwości osiągnięcia (oraz samo posiadanie) takiego lub innego statusu zawodowego, jak też są współtworzone przez ów osiągnięty (lub niekiedy przypisany) status. Relacje pomiędzy wszystkimi tego typu zjawiskami, będącymi korelatami statusu zawodowego osób niepełnosprawnych, znajdują swoje miejsce w analizach zaprezentowanych w opiniowanej pracy. (...) Kluczową wartością przewijającą się w prowadzonych analizach nie jest „sucho” rozumiane zatrudnienie osoby niepełnosprawnej, ale jej humanistycznie pojęty rozwój oraz jakość życia. Zdobycie i posiadanie pracy staje się cenne o tyle, o ile przyczynia się do rozwoju osoby i wyższej jakości jej życia. Ale osobisty rozwój i zadowolenie z życia (traktowane tu jako aspekt i wskaźnik jego jakości) przyczyniać się może także do zdobycia lepszego (z punktu widzenia „zakorzenienia” w społeczeństwie) statusu zawodowego. Ten z kolei jest ważnym, ale tylko elementem szerszego – wyżej wartościowanego niż sama praca – statusu społecznego, który nie zawsze musi wyrażać się przez sam fakt posiadania pracy (bo ważna jest także jej jakość), ani też w ogóle nie musi wiązać się z zatrudnieniem (bo rozwój i podnoszenie jakości życia może dokonywać się także zupełnie innymi ścieżkami – z pominięciem kariery zawodowej). (...) Dr Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie Pracę czyta się z dużym zainteresowaniem i z ogromną łatwością nie tylko ze względu na przystępność języka, ale przede wszystkim z uwagi na fakt, że jest to lektura zrozumiała dla wszystkich psychologów bez względu na to, z jaką dziedziną psychologiczną jako dyscypliną macierzystą się identyfikują. (...) Jestem przekonany, że książka znajdzie odpowiedni odzew w szerokich kręgach czytelników, do których jest adresowana – studentów psychologii, nauczycieli, dydaktyków, organizatorów oświaty zajmujących się problematyką niepełnosprawności, jak i wszystkich zainteresowanych refleksją nad motywami i zasadami działania człowieka z możliwymi dysfunkcjami w przestrzeni fizycznej (materialnej), społecznej i rynku pracy. Prof. dr hab. Augustyn Bańka Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Praca (...) nie tylko jest aktualną diagnozą stanu rehabilitacji zawodowej w Polsce ale jest to diagnoza wyjątkowa. Zadziwiająco proste rozwiązanie diagnostyczne polegające na wykorzystaniu wiedzy ekspertów i samych osób niepełnosprawnych na temat barier utrudniających zatrudnienie dostarczyło wyjątkowo wnikliwych informacji. Można je odnaleźć w rozdziałach poświęconych omówieniu aktywności zawodowej niewidomych, niesłyszących, osób z uszkodzeniem aparatu ruchu, przewlekle chorych somatycznie i posiadających zaburzenia psychiczne. Konfrontacja dwóch punktów widzenia powoduje, że te niezależne ustalenia zyskują na wiarygodności. Warto podkreślić, że redaktorzy monografii (a jednocześnie twórcy całego projektu badawczego) nie zrezygnowali z tradycyjnych sposobów badania tego problemu. Mamy więc w opracowaniu wyodrębnione rozdziały poświęcone problematyce prawnej zatrudniania osób niepełnosprawnych, przygotowaniu zawodowemu tej grupy osób, ustaleniom statystyczno-demograficznym oraz ocenie roli mediów w promocji zatrudniania osób z uszkodzeniami fizycznymi i psychicznymi. Każdy z tych rozdziałów został napisany z dużym znawstwem a wyniki prowadzonych analiz mają duże znaczenie praktyczne. Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii I: OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
(...) Praca zogniskowana jest na poszukiwaniu i analizie relacji zachodzących pomiędzy cechami wychowania, z jakimi zetknęły się i doświadczały w dzieciństwie badane osoby niepełnosprawne, a ich późniejszą aktywnością zawodową i wybranymi aspektami szerzej rozumianego sukcesu życiowego. Autorzy uznają, że „sposób wychowania dziecka od najmłodszych lat w ogromnym stopniu decyduje o tym, na ile będzie ono przygotowane do radzenia sobie w życiu i do podejmowania oraz efektywnego wypełniania zadań okresu dorosłości”. Jednym z takich ogólnie pojętych zadań jest przynoszące satysfakcję funkcjonowanie na rynku pracy. Tak więc problem aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych rozpatrywany jest tutaj jako odłożony efekt wychowania. Wychowanie – określone jego cechy – może wyposażyć człowieka w osobisty kapitał, który bądź to procentuje w dorosłości, bądź staje się dla danej osoby życiowym balastem, nie tylko w sytuacjach dotyczących zatrudnienia i funkcjonowania w rolach zawodowych. Z takiego punktu widzenia podjęte tu analizy nabierają szerokiego wymiaru praktycznego, bo pozwalają skupić się na pytaniu: ? jak wychowywać dzieci z ograniczoną sprawnością, aby łatwiej poradziły sobie w późniejszym dorosłym życiu (zwłaszcza zawodowym)? oraz ? jak wychowywać dzieci pozbawione deficytów sprawności, aby w razie ewentualnego ich nabycia lepiej mogły odnaleźć się na rynku pracy? Pytanie to (jeżeli szerzej spojrzymy na problem wyzwań rozwojowych i potraktujemy niepełnosprawność jako jedno z nich) można sformułować bardziej ogólnie: ? jak wychowywać dzieci, aby lepiej radziły sobie w życiu, nawet gdy szczęśliwie zachowają pełną sprawność do późnych lat? Autorzy recenzowanej pracy próbują dostarczyć czytelnikom przystępnej, choć oczywiście cząstkowej odpowiedzi na tego typu pytania. (...) (...) Praca Anny Brzezińskiej i Radosława Kaczana jest również cenną pozycją z tego względu, że uważnego czytelnika zmusza do refleksji na temat edukacji i wychowania (nie tylko osób niepełnosprawnych) – refleksji, która może niepokoić wychowawców opierających swe działania na wiedzy moralizatorskiej i powierzchownej zarazem. W konkluzji chcę zaznaczyć, że pozycja ta jest – w moim przekonaniu – pracą godną szerokiego upowszechnienia ze względu na jej liczne, przywołane wyżej walory. dr Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
(...) Liczne badania wykazały ponad wszelką wątpliwość, że gdy zawodzi leczenie profesjonalne, gdy rehabilitacja wyczerpuje swoje możliwości w usuwaniu trwałych dysfunkcji, zawsze jeszcze pozostaje w odwodzie wsparcie społeczne. W sytuacjach nawet najbardziej beznadziejnych troska bliskich osób pomaga odnaleźć ulgę w cierpieniu i mobilizuje do działania w celu poprawy własnego losu. Tak więc wiedza o tym, jak przedstawia się ten rodzaj pomocy osobom niepełnosprawnym aktualnie w Polsce, może wpłynąć na doskonalenie rehabilitacji jako całościowego systemu oddziaływań na osoby niepełnosprawne. Niniejsza monografia dobrze realizuje to zadanie. Bez nadmiernego teoretyzowania ale też bez nadmiernych uproszczeń, przedstawiona została autorska koncepcja wsparcia, która jest w jakimś stopniu syntezą dotychczasowych ustaleń psychologii na temat tego procesu. Jednocześnie konkretyzacja wsparcia polegająca na sprowadzeniu go do kilku podstawowych wymiarów jest trafieniem w dziesiątkę – każdy z tych wymiarów jest ważny, jeśli chodzi o skuteczną pomoc osobom niepełnosprawnym. Zaletą tej części opracowania jest również promocja wsparcia społecznego wśród osób profesjonalne i nieprofesjonalnie pomagającym niepełnosprawnym. Prawdę mówiąc, tylko przedstawiciele nauk społecznych mają pełną świadomość znaczenia wsparcia społecznego udzielanego osobom niepełnosprawnym. Lekarze, pielęgniarki, fizjoterapeuci, członkowie rodzin osób niepełnosprawnych a nawet woluntariusze nie zdają sobie często sprawy z wartości działań, które podejmują a które sprowadzają się do wspierania informacyjnego i emocjonalnego. Także osoby niepełnosprawne nie dysponują wystarczającą wiedzą na ten temat, a mogliby lepiej wspierać się wzajemnie. Oddawana do rąk Czytelników monografia jest rodzajem vademecum dla tych wszystkich osób. prof. dr hab. Stanisław Kowalik (...) intencją Autorów jest nie tyle odkrywanie jedynie słusznych prawd i płynących z nich jednoznacznych wniosków praktycznych, gotowych do bezpośredniego i natychmiastowego wdrożenia, ile przygotowanie (z rzetelnością naukowego warsztatu) „pożywki” przeznaczonej zarówno dla autorefleksji osób, których bezpośrednio dotyczy problem niepełnosprawności, jak dla namysłu tych, którzy profesjonalnie zajmują się pomaganiem tym pierwszym. Zatem praca, przynajmniej gdy idzie o jej cele, pozostaje w nurcie bliższym refleksji humanistycznej, niż scjentystycznej. Zważywszy, że problematyka niepełnej sprawności plasuje się raczej w tych sferach społecznego dyskursu i praktyki pomocowej, które zaliczają się do obszaru „wrażliwych”, stanowisko przyjęte przez Autorów wydaje się godne docenienia. dr Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Książka dotyczy niezwykle ważnej kwestii, jaką jest analiza codziennego funkcjonowania osób z ograniczeniem sprawności na rynku pracy w warunkach permanentnej zmiany. W badaniach autorów uosabiają okres transformacji ustrojowej w Polsce. Zainteresowania autorów koncentrują się na poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, jak fakt stania się osobą niepełnosprawą przed 1989 rokiem lub po tej dacie różnicuje tego rodzaju pod względem charakterystyk socjo-demograficznych, aktywności zawodowej, kapitału społecznego i jakości życia. Zmiany, które Autorzy badali i o których piszą nie są łatwe do obserwacji czy kontroli. Mimo to Autorom udało się z powodzeniem zweryfikować hipotezę, w myśl której zmiana systemowa oddziaływała na sytuację socjo-demograficzną, jakość życia i aktywność zawodową osób z ograniczeniem sprawności za sprawą ewoluującego społecznego wizerunku osoby niepelnosprawnej. Tak więc, badania przeprowadzone przez Autorów dają spójny obraz nie tylko tego, na ile zmiana transformacyjna wpłynęła na sytuację psychospołeczną osób z ograniczeniem sprawności, ale równie to, jakie mechanizmy kryją się za stwierdzonymi związkami. Autorzy pracy w sposób przekonujący dowodzą, że chociaż okres transformacji ustrojowej z punktu widzenia osoby z ograniczoną sprawnością charakteryzował się dwiema tendencjami działającymi w przeciwnych kierunkach – ekskluzji i inkluzji społecznej – to jednak ogólny bilans tych zmian niesie za sobą więcej korzyści niż zagrożeń dla środowiska osób z ograniczoną sprawnością. Pracę jako ciekawą i przydatną w pełniejszym i lepszym rozumieniu szczegółowych obszarów funkcjonowania osób z ograniczoną sprawności w warunkach nieustających zmian makroekonomicznych. Prof. dr hab. Augustyn Bańka Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Autorzy książki podejmują temat niezwykle istotny z punktu widzenia problematyki i polityki przeciwdziałania nierównościom społecznym – w tym zapobiegania zjawiskom wykluczania osób i całych grup społecznych z rynku pracy. Piszą o tym, że jedną z takich grup podlegających wykluczaniu – i dodatkowo bardzo liczną – są w Polsce osoby niepełnosprawne. Zwłaszcza te, które ukończyły swoją edukację ogólną nie osiągnąwszy dyplomu uczelni wyższej. Książka adresowana jest głównie – w intencji Autorów – do władz uczelni wyższych, organizacji zajmujących się w uczelniach problemami osób niepełnosprawnych oraz do samorządów studenckich. Wydaje się, że ze względu na przedstawiane w niej treści, jej odbiorcami mogłaby być cała społeczność akademicka, a ponadto wszystkie osoby, środowiska oraz instytucje, które mają jakikolwiek wpływ na przebieg kształcenia osób z ograniczeniami sprawności na wszystkich poziomach edukacji – by stymulowały i wspierały niepełnosprawnych w ich karierze edukacyjnej, zmierzającej do zdobycia dyplomu akademickiego. Wśród adresatów powinni znaleźć się również politycy odpowiedzialni za kształt rozwiązań prawnych i systemowych dotyczących rehabilitacji społecznej i zawodowej tej marginalizowanej grupy. (...) Zaletą pracy jest przystępność całości jej struktury oraz języka i toku prezentacji. Autorzy prowadzą Czytelnika przez poszczególne ustalenia i wypływające z nich cząstkowe wnioski aż do rzeczowo ukazanych i niebanalnych rekomendacji ogólnych. Ich względnie powszechne zastosowanie w uczelniach wyższych zapewne przyczyni się do zwiększenia zainteresowania osób niepełnosprawnych możliwościami ukończenia studiów, a z całą pewnością podniesie komfort i efektywność studiowania tych osób. dr Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi SWPS w Warszawie (...) Istotną zaletą pracy jest próba zestawienia informacji z wielu różnych, często rozproszonych, źródeł. Nieczęsto zdarza się trafić na opracowania, w których autorzy biorą pod uwagę nie tylko własne dane, ale starają się zbudować spójny obraz analizowanego stanu rzeczy, bazując na różnych źródłach informacji. (...) To jest rzeczywiście raport (a nie tylko deklaracja autorów) opisujący sytuację osób niepełnosprawnych w Polsce, pragnących kontynuować edukację na studiach wyższych. Co ważniejsze – w pracy przytaczane są także liczne przepisy i rozporządzenia dotyczące osób niepełnosprawnych, jak również wewnętrzne ustalenia różnych uczelni dobrze ilustrujące moc – a częściej niemoc – w rozwiązywaniu problemów studentów niepełnosprawnych. prof. dr hab. Elżbieta Hornowska Instytut Psychologii UAM w Poznaniu SWPS w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii II: PRZECIW WYKLUCZANIU Z RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej