Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(69)
Katalog księgozbioru
(30)
Forma i typ
E-booki
(69)
Książki
(29)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje promocyjne
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
Magazyn
(21)
Czytelnia ogólna
(11)
Autor
Praca zbiorowa
(6)
Bełz Grzegorz
(4)
Kozioł Leszek
(4)
Kozłowski Waldemar Antoni
(4)
Lewicka Maria
(4)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(3)
Bańbuła Joanna
(2)
Borys Tadeusz
(2)
Chądzyński Jacek
(2)
Godlewski Piotr
(2)
Matecki Piotr
(2)
Żmigrodzki Zbigniew
(2)
Baj-Korpak Joanna (1980- )
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bieńkowska Jolanta
(1)
Brzozowski Tomasz
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Byczkowska-Owczarek Dominika
(1)
Chunyan Zhang
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Duraj Jan
(1)
Dutczak Jerzy
(1)
Dyzmann-Sroka Agnieszka
(1)
Dzięglewski Mariusz
(1)
Garbacz Weronika
(1)
Garlicka Katarzyna
(1)
Gocłowska Sylwia
(1)
Groblińska Justyna
(1)
Grosse Tomasz Grzegorz
(1)
Grzesiak Lena
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Haliżak Edward
(1)
Hanusz Halina
(1)
Hopej Marian
(1)
Jajuga Krzysztof
(1)
Januszko Wojciech
(1)
Jasiński Bartosz
(1)
Jedel Joanna
(1)
Kacała Joanna
(1)
Kaleta Andrzej
(1)
Kalisiak-Mędelska Magdalena
(1)
Kawka Tomasz
(1)
Kes Zdzisław
(1)
Kiełbasiński Wojciech
(1)
Klukowski Bogdan
(1)
Kopera Sebastian
(1)
Kosmol Andrzej
(1)
Kosowski Jakub
(1)
Kozar Łukasz Jarosław
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kubczak Anna
(1)
Kud Marzena
(1)
Kuś Agnieszka (ekonometria)
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Lichaczewska-Ziemba Martyna
(1)
Lipka Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Małkuch-Świtalska Justyna
(1)
Michałowska Grażyna
(1)
Milewska Mariola
(1)
Molik Bartosz
(1)
Morgulec-Adamowicz Natalia
(1)
Moszkowicz Krystyna
(1)
Najda-Janoszka Marta
(1)
Nowak Edward
(1)
Nowosielski Michał
(1)
Nowosielski Stanisław
(1)
Olejniczak Tomasz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Oleksiak Piotr
(1)
Parzuchowski Michał
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Pasierb Bronisław
(1)
Pawłowska Beata
(1)
Pietrek Grzegorz
(1)
Piotrowski Tomasz (radioterapeuta)
(1)
Piotrowski Włodzimierz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Piątkowska Monika (1980- )
(1)
Pochylska Anna
(1)
Podgórniak-Krzykacz Aldona
(1)
Pytlarz-Pietraszko Marzena
(1)
Rogala Piotr
(1)
Rosiak Bartłomiej
(1)
Rosiak Tomasz
(1)
Rother Wilhelmina
(1)
Sajnóg Artur
(1)
Sienkiewicz Karolina (pedagog)
(1)
Sierańska Jolanta
(1)
Sikorski Czesław
(1)
Skolimowska Katarzyna
(1)
Smoleń Andrzej
(1)
Sokołowski Jerzy
(1)
Sosińska-Kalata Barbara
(1)
Sołoducho-Pelc Letycja
(1)
Stor Marzena
(1)
Symonides Janusz
(1)
Syper-Jędrzejak Marzena
(1)
Szafkowski Zbigniew (1938-2020)
(1)
Szalewicz Andrzej (1939- )
(1)
Szeptycki Andrzej
(1)
Sznajder Andrzej
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(64)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
Kraj wydania
Polska
(99)
Język
polski
(95)
angielski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Menedżerowie
(2)
Doradcy personalni
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Organizacje sportowe
(6)
Organizacje
(5)
Zarządzanie
(5)
Organizacja
(4)
Sport
(4)
ORGANIZACJA
(3)
Organizacje studenckie
(3)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Marketing sportowy
(2)
Organizacje paramilitarne
(2)
Prawo sportowe
(2)
Przysposobienie wojskowe
(2)
Sportowcy
(2)
Studenci
(2)
Akademicki Związek Sportowy
(1)
Akademicki Związek Sportowy (Poznań)
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Badania naukowe
(1)
Badania stanu zdrowia
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dokumentacja medyczna
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emocjonalne nastawienie wobec organizacji
(1)
Epidemiologia
(1)
Finansowanie
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
HALA SPORTOWA
(1)
Hotelarstwo
(1)
Infrastruktura turystyczna
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kolejowe Przysposobienie Wojskowe (Chełm)
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Kreatywność
(1)
Liga Lotnicza
(1)
Liga Obrony Powietrznej Państwa
(1)
Liga Obrony Powietrznej i Przeciwgazowej
(1)
Marketing
(1)
Mass media i sport
(1)
Medale
(1)
Medycyna
(1)
Modele ekonomiczne
(1)
Nauki społeczne
(1)
Obiekty i urządzenia sportowe
(1)
Oddział w Gorzowie Wielkopolskim (Towarzystwo Miłośników Wilna i Ziemi Wileńskiej)
(1)
Organizacja pracy klasy
(1)
Organizacje podtrzymania zdrowia
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
Organizacje turystyczne
(1)
PARTNERSTWO
(1)
POLE GOLFOWE
(1)
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II (Biała Podlaska)
(1)
Pocztowe Przysposobienie Wojskowe (Chełm)
(1)
Polskie Towarzystwo Gimnastyczne "Sokół" (Chełm)
(1)
Prace badawczo-rozwojowe
(1)
Praktyka zawodowa
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Prewencja pierwotna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Programy zdrowotne
(1)
Programy zdrowotne narodowe
(1)
Programy zdrowych społeczeństw
(1)
Projektowanie badań naukowych
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Region turystyczny
(1)
Ruch olimpijski
(1)
Samorząd studencki
(1)
Socjologia
(1)
Sponsoring
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
TURYSTYKA
(1)
Turystyka
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Zaangażowanie pracowników
(1)
Zachowanie organizacyjne
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Zaufanie
(1)
Zawody medyczne
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Zespół projektowy
(1)
Zgromadzenia i imprezy masowe
(1)
Związek Strzelecki "Strzelec"
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(9)
1918-1939
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Chełm (woj. lubelskie)
(4)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Powiat chełmski (1919-1939)
(1)
Powiat chełmski (woj. lubelskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ziemia Wileńska (1922-1926)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(15)
Opracowanie
(8)
Wydawnictwo źródłowe
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Broszura
(1)
Kalendarium
(1)
Katalog medali
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Sprawozdanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(10)
Historia
(8)
Kultura fizyczna i sport
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(2)
99 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Publikacja poświęcona jest podnoszeniu sprawności organizacji przez komunikowanie wewnętrzne. Autorka uznaje bowiem niewłaściwą komunikację wewnątrzorganizacyjną za główną przyczynę nieprawidłowego funkcjonowania organizacji. Zaprezentowany w monografii autorski model organizacji jako systemu sieci zintegrowanych relacji komunikowania stanowi propozycję opisu i analizy organizacji przez pryzmat komunikowania. Komunikacja odgrywa w nim rolę służebną wobec koordynacji, im lepsze jest narzędzie - komunikacja, tym lepszy efekt koordynacyjny. Model koordynacji organizacyjnej wraz z grupami wskaźników pozwala natomiast określić poziom sprawności organizacji oraz wskazuje obszary, w których wymaga ona poprawy. Oba modele zastosowane łącznie pozwalają na oznaczenie dynamiki zmian sprawności organizacji w czasie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Opracowanie zbiorowe. Powstało pod redakcją Zbigniewa Żmigrodzkiego z inicjatywy Instytutu Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydawnictwa SBP. Plik pdf jest zamknięty w postaci rastrowej złożonej ze skanów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wprawdzie problematyka artykułów w oddawanym do rąk Czytelników zeszycie jest dość zróżnicowana, niemniej jednak w większości z nich przyjęto założenie, że to właśnie nowoczesna technologia, dobra organizacja zarządzania i organizacja pracy przedsiębiorstwa czy instytucji w wymiarze operacyjnym warunkują wzrost produktywności i innowacyjności organizacji, a w ostatecznym rozrachunku osiągnięcie nakreślonych celów ekonomicznych i społecznych. W przedłożonych pracach dominowało podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: wpływ cyfryzacji i Przemysłu 4.0 na robotyzację i usprawnienie procesów produkcyjnych oraz wykorzystanie technologii noszonych w przedsiębiorstwie i społeczeństwie; analiza i ocena: projektów innowacyjnych, konkurencyjności marki w przemyśle motoryzacyjnym, efektywności form opodatkowania w sektorze MSP, czy predykcji modeli analizy dyskryminacyjnej; oraz promowanie aktywności fizycznej osób starszych, jak również kultury bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie. Artykuły są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, zawierają wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W artykułach Czytelnik może znaleźć kilka oryginalnych ujęć teoretycznych oraz spostrzeżeń natury praktycznej. Z tych względów „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” mogą stanowić interesującą i pożyteczną pozycję zarówno dla teoretyków ekonomii i finansów, ergonomii, organizacji i zarządzania, jak i studentów oraz praktyków. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The efficiency of IT systems and the development of post-industrial economy bring significant changes to almost every dimension of management and organization of work. The use of modern information technologies, expert applications and automation in enterprises and institutions is becoming widespread. This requires application of new management principles and methods, as well as application of technical analysis, management through innovation, project management, co-creation of values with external organizations in the field of logistics, knowledge, and common services. Knowledge of these topics is contained in almost each of the presented articles, making up the fortieth issue of „The Małopolska School of Economics in Tarnów Research Papers Collection”. This time we are focused on the modern topic of IT technology application in the enterprise, as well as the analysis and reconstruction of organization systems in business entities and institutions. Papers that are the result of scientific work carried out as part of basic and implementation research, present a lot of cognitively and practically interesting information. To a large extent, they are devoted to the issue of using e-learning and other IT tools in the process of employee training and organizational improvement, financial management of the company, organization, provision of public services in offices and local government units, estimating energy expenditure of employees in improving work organization, and also automation and digitization of production in the aspect of the Industry 4.0 concept. The second thematic group is the research on the organization and humanization of work, i.e. evaluation of the programme to support students with disabilities in entering labour market, shaping working conditions in the enterprise, as well as evaluating historical hotel management.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Przedmiotem rozważań podejmowanych w publikacji jest problematyka samozarządzania w strukturach organizacyjnych instytucji publicznych oraz wykorzystywania alternatywnych form dostarczania usług publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które angażują w te procesy samych obywateli. Jej celem jest przede wszystkim usystematyzowanie wiedzy w tych dwóch obszarach, zdefiniowanie powiązanych z nimi podstawowych pojęć i procesów oraz klasyfikacja opisywanych rozwiązań. Opisane na kartach książki zagadnienia nie były do tej pory kompleksowo analizowane przede wszystkim w literaturze krajowej, ale również międzynarodowej. Za nowatorskie należy uznać: — propozycje związane z typologią samoobsługi; — interesujące poznawczo zestawienie cech charakterystycznych modeli świadczenia usług publicznych; — szczegółowe rozważania na temat samoorganizacji i samoświadczenia usług publicznych w praktyce. Publikacja adresowana jest do szerokiego grona odbiorców. Po pierwsze, do środowiska praktyków z sektora publicznego (przedstawicieli władz oraz pracowników administracji publicznej); po drugie, do przyszłych praktyków – studentów wybranych kierunków szkół wyższych; po trzecie zaś, do mieszkańców jako prosumentów usług publicznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Rachunkowość podlega nieustannym procesom ewolucyjnym. Od lat jej rozwój jest stymulowany przez rozwój gospodarczy, a także rozwój społeczny i środowiskowy. W ostatnich dekadach proces ewolucji rachunkowości nabrał większego tempa, na co wpłynęła w szczególności koncepcja rozwoju zrównoważonego. Szybkość zmian działań praktycznych i badań naukowych w zakresie rozwoju zrównoważonego nie pozwoliła dotychczas na jednoznaczne wskazanie roli rachunkowości w tym obszarze. Przeprowadzone w niniejszej rozprawie rozważania wypełniają lukę badawczą dotyczącą wykorzystania rachunkowości przedsiębiorstwa na potrzeby rozrachunku przedsiębiorstwa z tytułu jego ekonomicznej, społecznej i środowiskowej odpowiedzialności. Autorka analizuje przesłanki rozwoju rachunkowości na potrzeby sprawozdawczości z dokonań przedsiębiorstwa zrównoważonego oraz zarządzania nim w świetle teorii pozytywnych i normatywnych, a następnie podejmuje próbę konceptualizacji rachunkowości zrównoważonej. W konstruowaniu ram koncepcyjnych autorka przyjmuje założenie, iż rachunkowość zrównoważona może niezmiennie stanowić bazę normatywną, odwzorowującą społeczno-ekonomiczne zjawiska gospodarcze z uwzględnieniem ochrony środowiska, oddziaływania społecznego i etycznych zasad komunikowania informacji. Ramy koncepcyjne ukazują sposób integrowania rachunkowości zrównoważonej ze stosowanym przez przedsiębiorstwo systemem rachunkowości finansowej i zarządczej organizacji w celu generowania informacji finansowych i niefinansowych o stopniu realizacji zasad rozwoju zrównoważonego. Ramy koncepcyjne kreują także rolę rachunkowości zrównoważonej w kształtowaniu społecznych relacji z interesariuszami przedsiębiorstwa. Poprzez właściwe ukierunkowywanie instytucjonalizacji praw i obowiązków kluczowych interesariuszy organizacji, a także sankcjonowanie norm i wartości moralnych w komunikowaniu dokonań, wspierają faktyczną legitymizację działalności związanej z realizacją zasad rozwoju zrównoważonego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dlaczego audyt wewnętrzny nie zawsze osiąga swoje cele? Czy jedynym powodem może być niechęć audytowanych? A może skuteczność audytu wewnętrznego zależy także od wiedzy oraz umiejętności audytowanych i zarządzających organizacją? Jak audytowani reagują na audyt wewnętrzny? Jakie oczekiwania mają audytorzy wewnętrzni? Na te i inne pytania odpowiedzi można znaleźć w monografii. Przyjmując za motto frazę „audyt wewnętrzny tworzą ludzie”, Autorka analizuje kwestię skuteczności audytu wewnętrznego i uwzględnia jego społeczny kontekst. Podstawą analizy są jakościowe badania empiryczne wykorzystujące różne techniki gromadzenia danych, przede wszystkim wywiady z65 audytorami wewnętrznymi, audytowanymi oraz zarządzającymi organizacjami z sektorów publicznego i prywatnego. W prezentowanej monografii Autorka charakteryzuje wiedzę, umiejętności, postawy oraz oczekiwania audytorów wewnętrznych, audytowanych i zarządzających organizacjami z punktu widzenia skuteczności audytu wewnętrznego. Przedstawia wyniki badań, z których wynika, że ważnymi czynnikami skuteczności audytu wewnętrznego są: wsparcie zarządzających (materialne i niematerialne) dla audytu wewnętrznego, rozumienie audytu wewnętrznego, a także relacje między grupami uczestniczącymi w audycie wewnętrznym. Podsumowaniem publikacji może być wypowiedź jednego z badanych audytorów wewnętrznych: „skuteczny audyt wewnętrzny to są ludzie [...]. To stwierdzenie tak oczywiste, że często [...] zapominane przez większość zainteresowanych”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Nearly all the texts included in this issue of Sociological Revue relate to civil society and participative democracy. The articles present various approaches to these phenomena and their aspects, and are based on empirical data. The large article by F. Schütze is focused on the results of research previously presented in Sociological Review (vol. 60–2011/1 and vol. 57–2008/4). This international research project is devoted to European identity and civil society, as a result of which, the author proposes the design of a learning program for civil society activists and common citizens. The next article by A. Krzewińska describes the method of study of deliberative democracy developed by James Fishkin. J. Stempień proposes the economic concept of Principal-agent to investigate representative democracy systems. M. Legris Revel analyses research results in France concerning the process of institutionalisation and proceduralisation of the participation of citizens. C. Penna proposes the actor-network approach to investigate the relationships between social movements and the state during the land reform in Brazil. The last article by M. Wieczorkowska is devoted to a different topic – the cultural and social aspects of the female body in the context of medicalisation.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kreatywność, leżąca podstaw innowacyjności, stała się istotną determinantą sukcesu współczesnych organizacji. Druga Ogólnopolska Konferencja Naukowa „CREATIVE VIBES Kreatywnością rozwijamy biznes” była okazją do dzielenia się przykładami efektywnego wykorzystania kreatywności w doskonaleniu różnorodnych przedsięwzięć biznesowych. Monografia składa się z kilkunastu opracowań, które mogą zainspirować Czytelników do podejmowania oryginalnych i skutecznych działań w praktyce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tematyka niniejszego numeru „Management Forum” wpisuje się w szeroki nurt dotyczący zmian, doskonalenia i rozwoju mających zapewnić organizacjom sukces – rozumiany również jako utrzymanie przewagi konkurencyjnej – w szybko zmieniającym się, niepewnym otoczeniu. Niestabilność uwarunkowań technologicznych, prawnych czy ekonomicznych zmusza współczesne organizacje do ciągłego ulepszania swoich modeli biznesowych, procesów, struktur czy praktyk zarządzania oraz poszukiwania źródeł nowych rozwiązań i innowacji. Tom otwiera interesujący artykuł poświęcony społecznym i kulturowym aspektom sukcesu organizacji, w którym autor postuluje konieczność szerszego, wielowymiarowego spojrzenia na efektywność przedsiębiorstwa, uwzględniającego godzenie sprzeczności między różnymi kategoriami tego sukcesu, wpływ różnych interesariuszy, a także poszerzającego wymiary efektywności o tzw. efektywność społeczną oraz dobrostan psychologiczny pracowników. Kolejny artykuł poświęcony jest przedsiębiorczości technologicznej jako mechanizmowi rozwoju strategicznego organizacji. Za centralną kategorię konceptu przedsiębiorczości technologicznej autor uznaje szansę technologiczną, przyjmując, że jej eksploracja i eksploatacja stanowią dwie główne składowe procesu przedsiębiorczości technologicznej, leżącej u podstaw rozwoju strategicznego organizacji i uzyskiwania przewagi konkurencyjnej. Źródłem tej przewagi mogą być także – jak przekonuje autorka następnego artykułu – badania uniwersyteckie, z zastrzeżeniem jednak, że musi zostać spełnionych wiele warunków niezbędnych do tego, aby skutecznie finansować badania, a następnie zapewnić upowszechnienie ich wyników wśród zainteresowanych przedsiębiorstw. Celem kolejnego artykułu jest przedstawienie możliwości zastosowania analizy sieci społecznych (Social Network Analysis – SNA) jako metody badawczej umożliwiającej spojrzenie na sieć z perspektywy całościowej, konkretnej grupy przedsiębiorstw lub pojedynczego uczestnika oraz postawienie diagnozy stanowiącej punkt wyjścia do doskonalenia struktury sieci oraz procesów w niej zachodzących, np. wymiany informacji, wiedzy czy towarów. Coraz powszechniejszym sposobem doskonalenia różnych aspektów funkcjonowania organizacji stają się w ostatnich latach tzw. modele dojrzałości, które podpowiadają pewną sprawdzoną drogę postępowania, zwiększającą prawdopodobieństwo sukcesu w zarządzaniu procesami, projektami, wiedzą itd. W kolejnym artykule przedstawiono zarys takiego właśnie modelu dojrzałości, dotyczącego zagadnienia zarządzania ryzykiem reputacji, który może stanowić dla menedżerów swego rodzaju mapę drogową umożliwiającą stopniowe, konsekwentne wdrażanie polityki, procesów i praktyk mających szczególne znaczenie dla kontrolowania ryzyka reputacji. Do modelu dojrzałości odwołuje się również autorka ostatniego artykułu, przedstawiając kluczowe czynniki sukcesu w zarządzaniu projektami w podstawowych jednostkach samorządu terytorialnego w Polsce. Przyjmując założenie o istnieniu związku pomiędzy dojrzałością projektową a doskonałością zarządzania projektami, autorka poddała weryfikacji relacje zawiązujące się pomiędzy specyficznymi praktykami a poziomami dojrzałości projektowej badanych jednostek, co pozwoliło na wyznaczenie tych czynników, które mają istotny wpływ na osiągany organizacji poziom doskonałości w zarządzaniu projektami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Man-agement Forum”. Jak zawsze proponowana problematyka jest zróżnicowana – podejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania w ujęciu teoretycznym, a także przedstawia wyniki badań empirycznych. Innowacyjność przedsiębiorstw w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju ich samych, ale także gospodarki. W pierwszym artykule zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach high-tech, które po¬kazały, że im bardziej zróżnicowany podmiotowo jest ich potencjał relacyjny oraz im bardziej korzystne są poszczególne relacje, tym silniej firmy współpracują z podmiotami zewnętrznymi w zakresie tworzenia nowych technologii oraz tym większa jest ich zdolność do tworzenia, wdrażania i komercjalizacji innowacji. Tematem kolejnego opracowania jest zmienność modelu biznesowego. Przedstawiono w nim propozycję – będącą efektem badań empirycznych – czynników ilościowych i jakościowych umożliwiających określenie zmienności modelu. Zaprezentowana w artykule koncepcja powinna ułatwić planowanie i wdrażanie zmian w modelu biznesowym innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikowany numer czasopisma „Nowa Biblioteka” poświęcony jest książce regionalnej w ujęciu synchronicznym i diachronicznym. Autorki zamieszczonych tekstów swoją uwagę skoncentrowały na analizie zbiorów i działalności wydawniczej bibliotek funkcjonujących w danym regionie, z uwzględnieniem np. obecności w ich zbiorach publikacji o tematyce regionalnej (Bernadeta Iwańska-Cieślik: Biblioteki stowarzyszeniowe we Włocławku w latach 1815–1918; Beata Langer: Serie wydawnicze publikowane przez wybrane biblioteki wojewódzkie w latach 2000–2015). Do tej grupy wypowiedzi należy zaliczyć również dwa komunikaty o przedsięwzięciach z zakresu edukacji regionalnej zainicjonowanych przez pracowników „Biblioteki pod Atlantami” w Wałbrzychu (Iwona Bany, Sława Janiszewska: Formy edukacji regionalnej w „Bibliotece pod Atlantami” w Wałbrzychu, Agnieszka Heidinger, Iwona Bany: Kultywowanie pamięci o Marianie Jachimowiczu przez „Bibliotekę pod Atlantami” w Wałbrzychu). Agata Arkabus (Treści z zakresu edukacji regionalnej w podstawach programowych w latach 1999–2017) i Adriana Piechota (Źródła informacji w pracy nauczyciela regionalisty na przykładzie Gimnazjum nr 9 w Bytomiu) zanalizowały stopień obecności oraz sposoby wykorzystania treści regionalnych w pracy nauczycieli. Jedno ze źródeł mogących stanowić pomoc w inicjatywach edukacyjnych omówiła Marzena Przybysz w artykule Działalność Zespołu ds. Bibliografii Regionalnej na rzecz popularyzacji wiedzy o regionie). Na celowe wykorzystanie publikacji o tematyce lokalnej, przypisujące książce regionalnej określone funkcje, zwróciły uwagę Bogumiła Warząchowska oraz Nikoleta Saluk. Pierwsza autorka w artykule „Książka zła” – edukacyjne funkcje czasopism katolickich w II Rzeczypospolitej na przykładzie periodyków diecezji katowickiej (prolegomena) dokonała analizy zawartości czasopism katolickich wydawanych w diecezji katowickiej o okresie II Rzeczypospolitej. Zaprezentowała artykuły, które traktowały książkę jako narzędzie w realizacji określonych zadań. Nikoleta Saluk w tekście Funkcje książek i prasy regionalnej w sieci. Studium przypadku na wybranych przykładach opisała funkcjonowanie książki i obecność informacji o niej w lokalnych mediach sieciowych. Lucyna Sadzikowska (Nadskawie. A literary anthology, that is a literary bouquet of flowers from the region of Wadowice) dokonała wnikliwej analizy historycznoliterackiej antologii, na którą złożyły się teksty autorów związanych z regionem wadowickim. W numerze 3/2018 zamieszczono siedem sprawozdań i cztery recenzje.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Półrocznik Instytutu Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego. Ważne akademickie forum prezentacji studiów, materiałów i recenzji na temat zjawisk, instytucji, norm i wyników naukowych obserwacji oraz analiz stosunków międzynarodowych. Autorzy pochodzą ze wszystkich środowisk akademickich w Polsce oraz z zaprzyjaźnionych ośrodków badawczych Stanów Zjednoczonych, Francji, Niemiec, Rosji i innych. W numerze m.in.: Kategoria systemu międzynarodowego, System trybutarny w Chinach, Dyplomacja organizacji pozarządowych, Buforowość Jordanii oraz The European Union and Ukraine.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dostałeś/aś skierowanie do szpitala na operację? Jesteś już umówiony/a na termin? A może za bardzo przeraża Cię myśl związana z operacją i jesteś całkowicie zablokowany/a? Napisałam tego e-booka z myślą o osobach, które wybierają się na operację oraz opiekunów, którzy zajmują się chorymi. E-book przeprowadza przez cały proces od momentu otrzymania diagnozy od lekarza, zapisania się na zabieg, pobytu w szpitalu, powrotu do domu, aż do czasu gdy pacjent powróci do równowagi psychicznej oraz fizycznej. Napisałam go na podstawie własnych doświadczeń i moich bliskich, rozmowy z pacjentami, badań psychologicznych oraz wiedzy coachingowej. Znajdziesz w nim wszystko to co powinieneś/powinnaś wiedzieć wybierając się do szpitala. Jak się przygotować? Jak masz sobie radzić ze stresem i traumą pooperacyjną? Jak opiekować się bliską osobą po powrocie ze szpitala? Jak zmotywować siebie i bliskich, aby zapisać się na termin? Jak zmniejszyć u siebie poziom lęku? Jak poradzić sobie z ciężką diagnozą? Co wpływa na szybki powrót do równowagi psychicznej po przeżyciu traumy? Na te i wiele innych pytań odpowie Ci jeden e-book. Znajdziesz w nim również ćwiczenia, dzięki którym prościej przejdziesz przez cały ten proces. Czytając i wykonując ćwiczenia masz o wiele większe możliwości do tego, aby szybciej wyzdrowieć i zachować równowagę psychiczną. Korzystniej również przejdziesz przez cały proces realizacji celu operacja. Nie musisz sam/a przechodzić przez cały ten proces i martwić się o to co Cię czeka. Dzięki temu e-bookowi będzie Ci ze wszystkim prościej i przygotujesz się na kryzysowe sytuacje, które mogłyby Cię spotkać. Poznasz również zestaw czynników pozytywnych, dzięki którym zmniejsza się natężenie stresu i szybciej odbija się traumy. Skuteczniej poradzisz sobie ze stresem oraz traumą za pomocną metod opartych na badaniach. Wierzę, że każdy może osiągnąć ustalony przez siebie cel. Czasami potrzeba, tylko więcej energii, czasu i kosztów, jednak wszystko da się osiągnąć. Wystarczy dobrze się do tego przygotować. Im lepiej się do tego przygotujesz, tym mniejsze koszty poniesiesz i szybciej osiągniesz swój cel. Pomogę Ci w ustaleniu i realizacji celu operacja. E-book przeprowadzi Cię przez cały ten proces. Dasz sobie radę. Wierzę w Ciebie. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dynamiczne zmiany współczesnej rzeczywistości w wymiarze społecznym, ekonomicznym czy politycznym znajdują swoje odbicie w równie turbulentnym przekształcaniu się organizacji i instytucji. Zmienia się otoczenie przedsiębiorstw, a tym samym zmieniają się ich struktury i metody zarządzania tymi podmiotami. To, co dla człowieka zawsze było jedną z najważniejszych wartości, czyli posiadanie pracy i wynikająca stąd potrzeba rozwoju zawodowego połączona z rozwojem osobistym oraz gromadzenie bogactwa – nabiera dziś całkiem innego znaczenia. Zmienia się filozofia pozyskiwania, utrzymywania, wykonywania, a tym samym wynagradzania pracy. Powstaje na naszych oczach nowa era, którą liczni autorzy (np. [Deming 2000; Rifkin 2003; Toffler 2006; Borkowska 2001; Juchnowicz 2007; Pocztowski 2004; Krawiec 2009]) określają erą nowej gospodarki. Pod koniec XX wieku gospodarka światowa, a w szczególności gospodarka USA, odnotowała najdłuższy okres nieprzerwanego wzrostu ekonomicznego od kilkudziesięciu lat. W tym okresie poziom bezrobocia systematycznie spadał poniżej naturalnej stopy bezrobocia przy jednoczesnym braku wzrostu siły inflacyjnej, w czasie wysokiego ówcześnie tempa wzrostu gospodarczego [Pocztowski 2004, s. 59; Krawiec 2009, s. 25-27; Balcerzak 2007, s. 388; Borkowska 2001, s. 10]. Były to ewidentnie zjawiska, które przeczyły klasycznym nurtom makroekonomii. Zaczęto zauważać skutki wpływu owych przeobrażeń w świecie biznesu, organizacji, handlu czy produkcji. Rozpoczął się okres powstawania nowych zjawisk, zależności i modeli w światowym biznesie. Dało to impuls badaczom w obszarze organizacji i zarządzania do formułowania nowych hipotez opisujących mechanizmy tworzenia sukcesu przedsiębiorstw, a ekonomistom – do kreowania nowych teorii wzrostu gospodarczego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Autorzy w przekrojowy sposób opisują sytuację polskich organizacji imigranckich w wybranych krajach europejskich (Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Holandii, Włoszech i Hiszpanii) na podstawie przeprowadzonych dogłębnych badań terenowych, takich jak: 1. badanie techniką sondażu internetowego (CAWI) – ilościowe badanie zaangażowania społecznego, stosunku do polskich organizacji imigranckich oraz charakterystyki społeczno-demograficznej Polaków mieszkających w wybranych krajach europejskich, 2. wywiady pogłębione z przedstawicielami instytucji zajmujących się koordynacją, kreowaniem i realizacją polityki polonijnej, 3. wywiady pogłębione z przedstawicielami instytucji zajmujących się koordynacją, kreowaniem i realizacją polityk imigracyjnych i integracyjnych w wybranych krajach europejskich, 4. wywiady pogłębione z ekspertami w zakresie polskich organizacji imigranckich w wybranych krajach europejskich na temat oceny kondycji polskich organizacji imigranckich, 5. studia przypadków polskich organizacji imigranckich w wybranych krajach europejskich, mające na celu szczegółowe zbadanie działalności wybranych organizacji ze szczególnym uwzględnieniem ich kondycji oraz czynników na tę kondycję wpływających, 6. badanie techniką sondażu instytucjonalnego polskich organizacji imigranckich w wybranych krajach europejskich. Prezentowana publikacja ma charakter nowatorski. Przedstawia pierwsze tego typu przekrojowe badania polskich organizacji imigranckich. Pozwala ponadto na dokonywanie porównań oraz uogólnień, które umożliwiają formułowanie nowych propozycji teoretycznych zmierzających do zbudowania modelu wyjaśniającego sytuację organizacji imigranckich. ****** Polish Immigrant Organisations in Europe. In Search of a New Model The authors describe the situation of Polish immigrant organisations in selected European countries (Germany, France, Great Britain, Ireland, Norway, Sweden, the Netherlands, Italy and Spain) on the basis of field research. Their aim is to explore and explain the conditions under which they operate. This seminal publication presents the first cross-disciplinary research on Polish immigrant organisations. It allows to compare and generalise, enabling the authors to formulate new theoretical proposals, which aim to build a model explaining the situation of immigrant organisations.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasoby niematerialne organizacji od czasu publikacji Barneya znajdują się w centrum zainteresowania badaczy zajmujących się zarządzaniem, a zwłaszcza zarządzaniem strategicznym. Zasobowa teoria firmy ewoluuje wraz z licznymi badaniami odwołującymi się do jej założeń. Początkowo zainteresowania poznawcze ukierunkowane były głównie na zasób wiedzy i organizacyjne uczenie się, a aktualnie eksplorowane są intensywniej pozostałe zasoby, szczególnie kapitał relacyjny. Ukierunkowanie badań na wnętrze organizacji i endogeniczne uwarunkowania jej funkcjonowania, strategii i zmian tworzy fundamenty pozwalające na lepsze zrozumienie istoty organizacji i mechanizmów, które w niej tkwią, wspomagając bądź ograniczając potencjał rozwoju. Niniejsza publikacja jest wyrazem nieustającego wysiłku badaczy, skierowanego na wyjaśnianie rzeczywistości organizacyjnej z perspektywy zasobów. Artykuły zostały pogrupowane pod kątem merytorycznym, tworząc jednorodne problemowo części: 1. Wiedza i organizacyjne uczenie się oraz kultura organizacyjna, 2. Reputacja, marki, relacje, 3. Ludzie w organizacji: postawy, przywództwo, 4. Zachowania organizacji i w organizacji. Autorzy postawili wiele ważnych poznawczo pytań. Podjęli także wątki metodyczno-metodologiczne. Ale myślą przewodnią opracowania są paradoksy oraz paradygmaty odnoszone do poszczególnych obszarów problemowych. Liczymy, że lektura tego zbioru będzie inspiracją do stawiania kolejnych pytań badawczych, do rozwijania istniejących teorii, do konstruowania zaleceń aplikacyjnych, do prowadzenia badań empirycznych i w końcu stanie się inspiracją do rozwijania nauki o zarządzaniu w sposób satysfakcjonujący zarówno akademików, jak i praktyków. Życząc owocnej lektury, dziękujemy Autorom za wysiłek włożony w przygotowanie publikacji, a Recenzentom za zaangażowanie na rzecz ich jakości. Ewa Stańczyk-Hugiet, Joanna Kacała
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo „Społeczeństwo i Ekonomia” stanowi forum wymiany wiedzy i upowszechniania wyników badań z zakresu nauk społecznych. Walorem czasopisma jest jego interdyscyplinarny charakter, umożliwiający rozpatrywanie zjawisk społecznych z różnych perspektyw badawczych. Publikujemy przede wszystkim artykuły dotyczące zagadnień stanowiących przedmiot zainteresowania demografii, ekonomii, filozofii, historii, komunikacji społecznej, polityki społecznej i socjologii. Historia czasopisma „Społeczeństwo i Ekonomia” sięga 1995 roku. Stanowi ono kontynuację wydawanych wcześniej: • w latach 2012-2013 „Nauki Społeczne” • w latach 2009-2011 „Nauki społeczne. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” • w latach 1995-2008 „Nauki Humanistyczne” (w serii Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej