Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(32)
IBUK Libra
(9)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(11)
E-booki
(9)
Poradniki i przewodniki
(4)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(10)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Magazyn
(11)
Czytelnia ogólna
(25)
Autor
Plandowska Magdalena
(3)
Przybyla Olga
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Perenc Lidia
(2)
Saczuk Jerzy
(2)
Wieczór Elżbieta
(2)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Aznárez Nitdia
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Baryła-Matejczuk Monika
(1)
Batorowicz Beata (medycyna)
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Borkowska Maria
(1)
Borkowska Maria (pediatra)
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chaliburda Ireneusz
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Chwaluk Agnieszka
(1)
Cichy Ireneusz
(1)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Czeczuk Anna
(1)
Dmitruk Agnieszka
(1)
Fabiani Maria
(1)
Ferrer-Cascales Rosario
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Górniak Krystyna (kultura fizyczna)
(1)
Helwing Daniela
(1)
Hołub Wojciech
(1)
Huk-Wieliczuk Elżbieta
(1)
Huzarski Maciej
(1)
Izabela Rutkowska
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Klichowski Michał
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Konopacka Elżbieta
(1)
Kozubal Adam
(1)
Kruszwicka Agnieszka
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Kunysz-Rozborska Magdalena
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Lichota Małgorzata
(1)
Malinowska Dominika
(1)
Małek Agnieszka (pedagog)
(1)
Michalska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Munio Muñoz Beatriz
(1)
Nelke Małgorzata
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Osiński Wiesław (1948- )
(1)
Ostrowski Paweł (kultura fizyczna)
(1)
Pasternak Jacek (psycholog)
(1)
Pawluczuk-Solarz Monika
(1)
Popławska Helena
(1)
Przednowek Krzysztof
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Rokita Andrzej
(1)
Rola Beata (pedagog)
(1)
Rzepko Marian
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Schlömer Bettina
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Sosińska Justyna
(1)
Szajna Gabriel (1960- )
(1)
Szczałuba Krzysztof
(1)
Szmurło Małgorzata (rehabilitacja medyczna)
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Tomasik Iwona
(1)
Voss Angie
(1)
Warchoł Krzysztof
(1)
Wasiluk Agnieszka
(1)
Wawrzyniak Sara
(1)
Wilczewski Adam (1954- )
(1)
Wilczewski Tomasz
(1)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(1)
Wrońska Irmina
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Wójtowicz-Chomicz Katarzyna
(1)
Węglarz Józef (1949- )
(1)
Włodarczyk Marta (psycholog)
(1)
Zalewska-Meler Agnieszka
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Zieniewicz Urszula
(1)
Śmigiel Robert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(40)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(10)
Rodzice
(8)
Szkoły wyższe
(5)
Psycholodzy
(4)
Logopedzi
(3)
Pedagodzy
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pediatrzy
(2)
Rehabilitanci
(2)
Studenci
(2)
9-13 lat
(1)
Lekarze
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie środowiskowi
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(20)
Integracja sensoryczna
(8)
Dzieci
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Rozwój dziecka
(6)
Rozwój fizyczny dziecka
(6)
Aktywność fizyczna
(5)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(5)
Rozwój fizyczny młodzieży
(4)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(4)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Terapia sensoryczna
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Biologia rozwoju
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Rodzice
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zmysły
(2)
Antropometria
(1)
Arteterapia
(1)
Auksologia
(1)
Biologia człowieka
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Choroby genetyczne wrodzone
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dojrzewanie płciowe
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dzieci niepełnosprawne
(1)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Genetyka kliniczna
(1)
Genetyka medyczna
(1)
Grafomotoryka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Leczenie muzyką
(1)
Leczenie sztuką
(1)
Masaż
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Niemowlę
(1)
Niemowlęta
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Ocena niepełnosprawności
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Poradnik
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Psychologia sportu
(1)
Psychopatologia
(1)
Rehabilitacja / metody
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój człowieka
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rysowanie
(1)
Sport szkolny
(1)
Spostrzeganie
(1)
Sprawności motoryczne
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Sprawność psychomotoryczna
(1)
Tematy i motywy
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wcześniak
(1)
Wcześniaki
(1)
Wychowanie
(1)
Wysiłek fizyczny
(1)
Wzrok
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Słupsk (woj. pomorskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Praca zbiorowa
(7)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(5)
Monografia
(4)
Raport z badań
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografie [Typ publikacji]
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(17)
Psychologia
(11)
Medycyna i zdrowie
(10)
Kultura fizyczna i sport
(7)
Biologia
(2)
41 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. V F 160 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. V F 138 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II E 143 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.40303, P.40299, P.40302, P.40301, P.40300, II 37689, II 37688, II 37690 (8 egz.)
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. III C 119 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II C 479 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 38066 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.40333, P.40346, P.40348, P.40347 (4 egz.)
Czytelnia ogólna
Brak informacji o dostępności: sygn. II C 463 Czyt., II C 464 Czyt., II C 465 Czyt. (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37571 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II C 467 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W ostatnich latach dokonała się znacząca zmiana w podejściu do osób niepełnosprawnych doprowadzając do weryfikacji dotychczasowych sposobów usprawniania. Obecnie nikt już nie podważa konieczności wieloprofilowego usprawniania dzieci bez odrywania ich od domu rodzinnego i środowiska, w którym się wychowują. W tym poradniku rodzice i opiekunowie dzieci niepełnosprawnych znajdą wyczerpujące informacje na temat rehabilitacji, najczęściej stosowanych metod usprawniania ruchowego, a także postępowanie leczniczo-usprawniające w codziennych czynnościach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Monografia jest wynikiem międzynarodowej współpracy naukowców i praktyków, którzy postawili sobie wspólny cel, jakim jest opracowanie zorientowanego na wsparcie podejścia do bardzo wrażliwych dzieci w ich najbliższym otoczeniu. Wysoka wrażliwość to cecha temperamentu, która charakteryzuje około 20% populacji. Badania potwierdzają, że osoby bardzo wrażliwe przetwarzają informacje i bodźce pochodzące z otoczenia silniej (intensywniej) i głębiej niż inni. Osoby te są bardziej wrażliwe, zarówno na pozytywne, jak i negatywne doświadczenia. Cecha ta nabiera szczególnego znaczenia, gdy mówimy o dzieciach. Dla dzieci bardzo wrażliwych nieodpowiednie warunki rozwoju mogą stać się szczególnie uciążliwe i w konsekwencji wpłynąć na ich przyszłość. Książka adresowana jest przede wszystkim do specjalistów, którzy na co dzień pracują z dziećmi w wieku 3–10 lat (nauczyciele, wychowawcy, psycholodzy, pedagodzy), także dla studentów psychologii i pedagogiki oraz do tych, którzy ze względu na swoje zainteresowania lub obowiązki zawodowe angażują się we wspieranie dzieci, jak również do rodziców. Wiedza i wskazówki zawarte w publikacji ułatwiają zarówno pełniejsze zrozumienie natury wrażliwości, jak i skuteczniejsze wsparcie dzieci. Książka przybliża problematykę wrażliwości (jej fachowej nazwy, znaczenia i definicji), a także specyfiki zachowań osób wysoce wrażliwych. Charakteryzuje funkcjonowanie wrażliwego dziecka w sferze fizycznej, emocjonalnej, poznawczej i interpersonalnej. Kompetencja w rozpoznaniu cechy (diagnoza pozytywna) powinna być początkiem procesu wspierania dzieci wysokowrażliwych, ich rodzin i najbliższego otoczenia. Książka zawiera również treści zorientowane na edukację i wsparcie wysoce wrażliwych dzieci. W badaniach nad rozwojem dziecka zwraca się szczególną uwagę na rolę warunków rozwoju, znaczenie odpowiedniej stymulacji. Źródłem stymulacji dla małego dziecka jest jego najbliższe otoczenie, zwłaszcza dom rodzinny, a następnie przedszkole i szkoła. Im młodsze dziecko, tym większe, ważniejsze dla rozwoju jest znaczenie stymulacji środowiskowej, a tym samym jakości środowiska. Publikacja przedstawia także perspektywę rodzicielską. Opisuje informacje, które wyjaśniają cechy dziecka, w tym aspekty funkcjonowania dziecka, które mogą być trudne dla rodzica. Szczególną uwagę zwraca się na sferę emocjonalną funkcjonowania dziecka, wyzwania rodzicielskie, a także specyficzne metody pracy z dzieckiem, w tym sugestie do działań zalecanych w pracy z bardzo wrażliwym dzieckiem. W monografii przedstawione zostały również ramy i praktyczne strategie, oparte na badaniach psychologicznych i neuronaukowych, mające na celu zrozumienie, w jaki sposób ucieleśniona edukacja ułatwia regulację i zintegrowane poczucie siebie oraz w ten sposób przyczynia się do zdrowia i dobrego samopoczucia bardzo wrażliwych dzieci. Treść obszaru wrażliwości temperamentalnej dziecka i umiejętności wspierające go mogą wzmocnić działania profilaktyczne szkoły, zwłaszcza w profilaktyce uniwersalnej. W związku z tym projektowanie wsparcia dla bardzo wrażliwych dzieci nie polega na modyfikowaniu ich cech. Świadoma praca nie oznacza ingerowania w tę cechę, akceptowania jej jako trudności lub problemu, z którym trzeba się uporać, ale polega na zapewnieniu warunków, w których bardzo wrażliwe dzieci będą miały równe szanse rozwoju swojego potencjału.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównym problemem podjętym w pracy była identyfikacja deficytów w rozwoju somatycznym i motorycznym osób z dysfunkcją wzroku (DW), na podstawie oceny zmian podstawowych cech budowy ciała, a także kondycyjnych i koordynacyjnych zdolności motorycznych za pomocą norm wyznaczonych dla pełnosprawnych rówieśników w badaniach długofalowych i przesiewowych. Dokonano też oceny rzetelności narzędzi do funkcjonalnej oceny równowagi oraz bilateralnej koordynacji. W badaniach długofalowych dzieci i młodzieży niewidomej, niezwykle rzadko spotykanych w piśmiennictwie, w trakcie 4-5 letnich obserwacji powtarzanych co pół roku, uczestniczyły 54 osoby w wieku 7-16 lat z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Laskach. Oceny równowagi 175 osób w wieku 6-16 lat z DW, dokonano w pięciu Ośrodkach Szkolno-Wychowawczych w Polsce. W badaniach koordynacji bilateralnej, wzięło udział 75 osób niewidomych w wieku 7-17 lat z Ośrodka w Laskach. Do oceny podstawowych cech somatycznych oraz wyników w próbach sprawności fizycznej z baterii Physical Fitness Testing of the Disabled Project UNIQUE [Winnick i Short 1985], wykorzystano siatki centylowe oraz tabele punktowe opracowane dla populacji ogólnopolskiej [Dobosz 2012a, 2012b]. W badaniach równowagi oraz koordynacji bilateralnej osób niewidomych zastosowano testy funkcjonalne z baterii Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2) [Bruininks i Bruininks 2005a, 2005b]. Działaniami terapeutycznymi w zakresie poprawy zdolności utrzymania równowagi, powinny być objęte zwłaszcza osoby, u których stwierdzono największe deficyty, tzn. niewidome dzieci (kategoria 4 i 5, wg WHO) w wieku 6-11 lat.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Poszukujesz efektywnych ćwiczeń z komunikacji międzyludzkiej do aktywizacji grupy? Nasz e-book "Mini Trening Komunikacji Interpersonalnej" to właściwa odpowiedź. Zaprojektowany dla tych, którzy pragną, by ich komunikat docierał skutecznie do innych, niezależnie od tego, czy są szkoleniowcem, nauczycielem czy pracują w biznesie. Zawiera 15 sprawdzonych zadań grupowych w trzech kluczowych obszarach: komunikacji werbalnej, aktywnym słuchaniu oraz mowy ciała. Łatwe do wdrożenia w domu, w szkole, w biurze i na szkoleniu; doskonałe do samorozwoju i edukacji. Rekomendowany dla specjalistów z zakresu edukacji i biznesu, ale również dla każdego pragnącego doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne. E-book ten jest dedykowany szkoleniowcom, trenerom (TUS), wykładowcom, psychologom, pedagogom, nauczycielom, doradcom zawodowym oraz mediatorom, ale także wszystkim, którzy pragną rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne w praktyce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej