Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(71)
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
E-booki
(71)
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(4)
Placówka
Magazyn
(4)
Czytelnia ogólna
(5)
Autor
Brzezińska Anna Izabela
(4)
Kaczan Radosław
(4)
Lewicka Maria
(3)
Piotrowski Konrad
(3)
Haliżak Edward
(2)
Maj Konrad
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Rycielski Piotr
(2)
Witkowska Marta
(2)
Woźniak Zbigniew
(2)
Bartosiak Mariusz
(1)
Bekrycht Tomasz
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bielska Ewa
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Brzozowski Adam
(1)
Bąbiak Iwona
(1)
Cahn Irvin
(1)
Chodynicka Anna Małgorzata
(1)
Chunyan Zhang
(1)
Czapiewski Leszek
(1)
Demel Maciej
(1)
Dzionek-Kozłowska Joanna
(1)
Garbacz Weronika
(1)
Gontarz Beata
(1)
Gorynia Marian
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Grosse Tomasz Grzegorz
(1)
Grzywna Paweł
(1)
Gulatowska Judyta
(1)
Hausner Jerzy
(1)
Iwanek Jan
(1)
Jodzio Krzysztof
(1)
Kaczmarski Marek
(1)
Kempna-Pieniążek Magdalena
(1)
Konca Paulina
(1)
Kołodziejczak Małgorzata
(1)
Koźmiński Krzysztof
(1)
Krekora-Zając Dorota
(1)
Kubiak Jarosław
(1)
Kwiatkowska Klaudia (tłumaczka)
(1)
Kwiatkowska-Tybulewicz Barbara
(1)
Kędziora Krzysztof
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lepioszka Jarosław
(1)
Lepioszka Marcin (1979- )
(1)
Lewczuk Karol
(1)
Maj Anna
(1)
Mańko Rafał
(1)
Michałowska Grażyna
(1)
Mizerka Jacek
(1)
Naumczyk Patrycja
(1)
Nita Bartłomiej
(1)
Nowaczyk Adam
(1)
Nowiński Marek
(1)
Nowocień Jerzy
(1)
Ostaszewski Paweł
(1)
Pacukiewicz Marek
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Peternek Piotr
(1)
Piasecki Eugeniusz Witold (1872-1947)
(1)
Pichlak Maciej
(1)
Pietrzykowski Tomasz
(1)
Pochylska Anna
(1)
Polechoński Jacek
(1)
Polkowska Maria
(1)
Polkowski Lech T
(1)
Postek Slawomir
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przanowska Małgorzata
(1)
Radek Robert
(1)
Resler-Maj Anna
(1)
Rovelli Carlo
(1)
Samoraj Mariusz
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Sierańska Jolanta
(1)
Sijko Kamil
(1)
Smoczyńska Karolina
(1)
Sosińska-Kalata Barbara
(1)
Sozański Henryk (1939- )
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Symonides Janusz
(1)
Syrek Ewa
(1)
Szczucki Krzysztof
(1)
Szeptycki Andrzej
(1)
Szwedo Joanna (1990- )
(1)
Szymańska Julia Małgorzata
(1)
Szyszka Jarosław
(1)
Trojan Maciej
(1)
Ulatowski Rafał
(1)
Urbański Filip
(1)
Walkowiak Anna
(1)
Wierciński Andrzej
(1)
Wierzbicki Andrzej Piotr
(1)
Wiszejko-Wierzbicka Dorota
(1)
Wojciechowski Bartosz
(1)
Wojciuk Anna
(1)
Wróbel Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(79)
Język
polski
(78)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Trenerzy jiu-jitsu
(1)
Zawodnicy
(1)
Temat
Teoria sportu
(3)
Teoria nauczania
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Badania naukowe
(1)
DZIECI
(1)
Dorośli
(1)
Dotyk
(1)
Działanie
(1)
Edukacja medialna
(1)
Gimnastyka
(1)
Jujitsu
(1)
Kończyna górna
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Motoryka mała
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Palce
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Postawa ciała
(1)
Prakseologia
(1)
Procesy grupowe
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szum (teoria sygnałów)
(1)
TEORIA
(1)
Teoria systemów
(1)
Trening sportowy
(1)
Ulatowski, Tadeusz (1923-2012)
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wykładowcy
(1)
ŚNIADECKI JĘDRZEJ
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2001-
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Chiny
(1)
Indie
(1)
Mezopotamia (kraina historyczna)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytny Egipt
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(16)
Monografia
(3)
Księga pamiątkowa
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura fizyczna i sport
(3)
Historia
(2)
Biologia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
79 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Problematyka podjęta w [książce] wykracza poza wąsko pojęte zagadnienia funkcjonowania osób niepełnosprawnych w rolach zawodowych. Wchodzi w szerszy obszar zjawisk określanych jako marginalizacja społeczna, gdzie o pozostawaniu osoby lub grupy (także niepełnosprawnej, choć nie tylko) „w centrum” społeczeństwa, lub na jego „obrzeżach”, decyduje nie tylko ogólnie pojęty status zawodowy, ale również wiele innych, często powiązanych z nim czynników. Te inne czynniki to m.in. umiejscowienie w strukturze demograficznej, cechy osobowościowe, obiektywny stan organizmu, subiektywne postrzeganie własnej osoby i własnego miejsca wśród innych, czy wreszcie sposoby reagowania owych innych w interakcjach z osobą niepełnosprawną, jak też reakcje już nie poszczególnych osób, ale złożonych i różnorodnych struktur szeroko pojętego otoczenia społecznego. Czynniki te, wzajemnie ze sobą powiązane, różnymi ścieżkami wpływają zarówno na możliwości osiągnięcia (oraz samo posiadanie) takiego lub innego statusu zawodowego, jak też są współtworzone przez ów osiągnięty (lub niekiedy przypisany) status. Relacje pomiędzy wszystkimi tego typu zjawiskami, będącymi korelatami statusu zawodowego osób niepełnosprawnych, znajdują swoje miejsce w analizach zaprezentowanych w opiniowanej pracy. (...) Kluczową wartością przewijającą się w prowadzonych analizach nie jest „sucho” rozumiane zatrudnienie osoby niepełnosprawnej, ale jej humanistycznie pojęty rozwój oraz jakość życia. Zdobycie i posiadanie pracy staje się cenne o tyle, o ile przyczynia się do rozwoju osoby i wyższej jakości jej życia. Ale osobisty rozwój i zadowolenie z życia (traktowane tu jako aspekt i wskaźnik jego jakości) przyczyniać się może także do zdobycia lepszego (z punktu widzenia „zakorzenienia” w społeczeństwie) statusu zawodowego. Ten z kolei jest ważnym, ale tylko elementem szerszego – wyżej wartościowanego niż sama praca – statusu społecznego, który nie zawsze musi wyrażać się przez sam fakt posiadania pracy (bo ważna jest także jej jakość), ani też w ogóle nie musi wiązać się z zatrudnieniem (bo rozwój i podnoszenie jakości życia może dokonywać się także zupełnie innymi ścieżkami – z pominięciem kariery zawodowej). (...) Dr Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie Pracę czyta się z dużym zainteresowaniem i z ogromną łatwością nie tylko ze względu na przystępność języka, ale przede wszystkim z uwagi na fakt, że jest to lektura zrozumiała dla wszystkich psychologów bez względu na to, z jaką dziedziną psychologiczną jako dyscypliną macierzystą się identyfikują. (...) Jestem przekonany, że książka znajdzie odpowiedni odzew w szerokich kręgach czytelników, do których jest adresowana – studentów psychologii, nauczycieli, dydaktyków, organizatorów oświaty zajmujących się problematyką niepełnosprawności, jak i wszystkich zainteresowanych refleksją nad motywami i zasadami działania człowieka z możliwymi dysfunkcjami w przestrzeni fizycznej (materialnej), społecznej i rynku pracy. Prof. dr hab. Augustyn Bańka Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Praca (...) nie tylko jest aktualną diagnozą stanu rehabilitacji zawodowej w Polsce ale jest to diagnoza wyjątkowa. Zadziwiająco proste rozwiązanie diagnostyczne polegające na wykorzystaniu wiedzy ekspertów i samych osób niepełnosprawnych na temat barier utrudniających zatrudnienie dostarczyło wyjątkowo wnikliwych informacji. Można je odnaleźć w rozdziałach poświęconych omówieniu aktywności zawodowej niewidomych, niesłyszących, osób z uszkodzeniem aparatu ruchu, przewlekle chorych somatycznie i posiadających zaburzenia psychiczne. Konfrontacja dwóch punktów widzenia powoduje, że te niezależne ustalenia zyskują na wiarygodności. Warto podkreślić, że redaktorzy monografii (a jednocześnie twórcy całego projektu badawczego) nie zrezygnowali z tradycyjnych sposobów badania tego problemu. Mamy więc w opracowaniu wyodrębnione rozdziały poświęcone problematyce prawnej zatrudniania osób niepełnosprawnych, przygotowaniu zawodowemu tej grupy osób, ustaleniom statystyczno-demograficznym oraz ocenie roli mediów w promocji zatrudniania osób z uszkodzeniami fizycznymi i psychicznymi. Każdy z tych rozdziałów został napisany z dużym znawstwem a wyniki prowadzonych analiz mają duże znaczenie praktyczne. Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii I: OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
(...) Praca zogniskowana jest na poszukiwaniu i analizie relacji zachodzących pomiędzy cechami wychowania, z jakimi zetknęły się i doświadczały w dzieciństwie badane osoby niepełnosprawne, a ich późniejszą aktywnością zawodową i wybranymi aspektami szerzej rozumianego sukcesu życiowego. Autorzy uznają, że „sposób wychowania dziecka od najmłodszych lat w ogromnym stopniu decyduje o tym, na ile będzie ono przygotowane do radzenia sobie w życiu i do podejmowania oraz efektywnego wypełniania zadań okresu dorosłości”. Jednym z takich ogólnie pojętych zadań jest przynoszące satysfakcję funkcjonowanie na rynku pracy. Tak więc problem aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych rozpatrywany jest tutaj jako odłożony efekt wychowania. Wychowanie – określone jego cechy – może wyposażyć człowieka w osobisty kapitał, który bądź to procentuje w dorosłości, bądź staje się dla danej osoby życiowym balastem, nie tylko w sytuacjach dotyczących zatrudnienia i funkcjonowania w rolach zawodowych. Z takiego punktu widzenia podjęte tu analizy nabierają szerokiego wymiaru praktycznego, bo pozwalają skupić się na pytaniu: ? jak wychowywać dzieci z ograniczoną sprawnością, aby łatwiej poradziły sobie w późniejszym dorosłym życiu (zwłaszcza zawodowym)? oraz ? jak wychowywać dzieci pozbawione deficytów sprawności, aby w razie ewentualnego ich nabycia lepiej mogły odnaleźć się na rynku pracy? Pytanie to (jeżeli szerzej spojrzymy na problem wyzwań rozwojowych i potraktujemy niepełnosprawność jako jedno z nich) można sformułować bardziej ogólnie: ? jak wychowywać dzieci, aby lepiej radziły sobie w życiu, nawet gdy szczęśliwie zachowają pełną sprawność do późnych lat? Autorzy recenzowanej pracy próbują dostarczyć czytelnikom przystępnej, choć oczywiście cząstkowej odpowiedzi na tego typu pytania. (...) (...) Praca Anny Brzezińskiej i Radosława Kaczana jest również cenną pozycją z tego względu, że uważnego czytelnika zmusza do refleksji na temat edukacji i wychowania (nie tylko osób niepełnosprawnych) – refleksji, która może niepokoić wychowawców opierających swe działania na wiedzy moralizatorskiej i powierzchownej zarazem. W konkluzji chcę zaznaczyć, że pozycja ta jest – w moim przekonaniu – pracą godną szerokiego upowszechnienia ze względu na jej liczne, przywołane wyżej walory. dr Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
(...) Liczne badania wykazały ponad wszelką wątpliwość, że gdy zawodzi leczenie profesjonalne, gdy rehabilitacja wyczerpuje swoje możliwości w usuwaniu trwałych dysfunkcji, zawsze jeszcze pozostaje w odwodzie wsparcie społeczne. W sytuacjach nawet najbardziej beznadziejnych troska bliskich osób pomaga odnaleźć ulgę w cierpieniu i mobilizuje do działania w celu poprawy własnego losu. Tak więc wiedza o tym, jak przedstawia się ten rodzaj pomocy osobom niepełnosprawnym aktualnie w Polsce, może wpłynąć na doskonalenie rehabilitacji jako całościowego systemu oddziaływań na osoby niepełnosprawne. Niniejsza monografia dobrze realizuje to zadanie. Bez nadmiernego teoretyzowania ale też bez nadmiernych uproszczeń, przedstawiona została autorska koncepcja wsparcia, która jest w jakimś stopniu syntezą dotychczasowych ustaleń psychologii na temat tego procesu. Jednocześnie konkretyzacja wsparcia polegająca na sprowadzeniu go do kilku podstawowych wymiarów jest trafieniem w dziesiątkę – każdy z tych wymiarów jest ważny, jeśli chodzi o skuteczną pomoc osobom niepełnosprawnym. Zaletą tej części opracowania jest również promocja wsparcia społecznego wśród osób profesjonalne i nieprofesjonalnie pomagającym niepełnosprawnym. Prawdę mówiąc, tylko przedstawiciele nauk społecznych mają pełną świadomość znaczenia wsparcia społecznego udzielanego osobom niepełnosprawnym. Lekarze, pielęgniarki, fizjoterapeuci, członkowie rodzin osób niepełnosprawnych a nawet woluntariusze nie zdają sobie często sprawy z wartości działań, które podejmują a które sprowadzają się do wspierania informacyjnego i emocjonalnego. Także osoby niepełnosprawne nie dysponują wystarczającą wiedzą na ten temat, a mogliby lepiej wspierać się wzajemnie. Oddawana do rąk Czytelników monografia jest rodzajem vademecum dla tych wszystkich osób. prof. dr hab. Stanisław Kowalik (...) intencją Autorów jest nie tyle odkrywanie jedynie słusznych prawd i płynących z nich jednoznacznych wniosków praktycznych, gotowych do bezpośredniego i natychmiastowego wdrożenia, ile przygotowanie (z rzetelnością naukowego warsztatu) „pożywki” przeznaczonej zarówno dla autorefleksji osób, których bezpośrednio dotyczy problem niepełnosprawności, jak dla namysłu tych, którzy profesjonalnie zajmują się pomaganiem tym pierwszym. Zatem praca, przynajmniej gdy idzie o jej cele, pozostaje w nurcie bliższym refleksji humanistycznej, niż scjentystycznej. Zważywszy, że problematyka niepełnej sprawności plasuje się raczej w tych sferach społecznego dyskursu i praktyki pomocowej, które zaliczają się do obszaru „wrażliwych”, stanowisko przyjęte przez Autorów wydaje się godne docenienia. dr Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Książka dotyczy niezwykle ważnej kwestii, jaką jest analiza codziennego funkcjonowania osób z ograniczeniem sprawności na rynku pracy w warunkach permanentnej zmiany. W badaniach autorów uosabiają okres transformacji ustrojowej w Polsce. Zainteresowania autorów koncentrują się na poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, jak fakt stania się osobą niepełnosprawą przed 1989 rokiem lub po tej dacie różnicuje tego rodzaju pod względem charakterystyk socjo-demograficznych, aktywności zawodowej, kapitału społecznego i jakości życia. Zmiany, które Autorzy badali i o których piszą nie są łatwe do obserwacji czy kontroli. Mimo to Autorom udało się z powodzeniem zweryfikować hipotezę, w myśl której zmiana systemowa oddziaływała na sytuację socjo-demograficzną, jakość życia i aktywność zawodową osób z ograniczeniem sprawności za sprawą ewoluującego społecznego wizerunku osoby niepelnosprawnej. Tak więc, badania przeprowadzone przez Autorów dają spójny obraz nie tylko tego, na ile zmiana transformacyjna wpłynęła na sytuację psychospołeczną osób z ograniczeniem sprawności, ale równie to, jakie mechanizmy kryją się za stwierdzonymi związkami. Autorzy pracy w sposób przekonujący dowodzą, że chociaż okres transformacji ustrojowej z punktu widzenia osoby z ograniczoną sprawnością charakteryzował się dwiema tendencjami działającymi w przeciwnych kierunkach – ekskluzji i inkluzji społecznej – to jednak ogólny bilans tych zmian niesie za sobą więcej korzyści niż zagrożeń dla środowiska osób z ograniczoną sprawnością. Pracę jako ciekawą i przydatną w pełniejszym i lepszym rozumieniu szczegółowych obszarów funkcjonowania osób z ograniczoną sprawności w warunkach nieustających zmian makroekonomicznych. Prof. dr hab. Augustyn Bańka Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Autorzy książki podejmują temat niezwykle istotny z punktu widzenia problematyki i polityki przeciwdziałania nierównościom społecznym – w tym zapobiegania zjawiskom wykluczania osób i całych grup społecznych z rynku pracy. Piszą o tym, że jedną z takich grup podlegających wykluczaniu – i dodatkowo bardzo liczną – są w Polsce osoby niepełnosprawne. Zwłaszcza te, które ukończyły swoją edukację ogólną nie osiągnąwszy dyplomu uczelni wyższej. Książka adresowana jest głównie – w intencji Autorów – do władz uczelni wyższych, organizacji zajmujących się w uczelniach problemami osób niepełnosprawnych oraz do samorządów studenckich. Wydaje się, że ze względu na przedstawiane w niej treści, jej odbiorcami mogłaby być cała społeczność akademicka, a ponadto wszystkie osoby, środowiska oraz instytucje, które mają jakikolwiek wpływ na przebieg kształcenia osób z ograniczeniami sprawności na wszystkich poziomach edukacji – by stymulowały i wspierały niepełnosprawnych w ich karierze edukacyjnej, zmierzającej do zdobycia dyplomu akademickiego. Wśród adresatów powinni znaleźć się również politycy odpowiedzialni za kształt rozwiązań prawnych i systemowych dotyczących rehabilitacji społecznej i zawodowej tej marginalizowanej grupy. (...) Zaletą pracy jest przystępność całości jej struktury oraz języka i toku prezentacji. Autorzy prowadzą Czytelnika przez poszczególne ustalenia i wypływające z nich cząstkowe wnioski aż do rzeczowo ukazanych i niebanalnych rekomendacji ogólnych. Ich względnie powszechne zastosowanie w uczelniach wyższych zapewne przyczyni się do zwiększenia zainteresowania osób niepełnosprawnych możliwościami ukończenia studiów, a z całą pewnością podniesie komfort i efektywność studiowania tych osób. dr Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi SWPS w Warszawie (...) Istotną zaletą pracy jest próba zestawienia informacji z wielu różnych, często rozproszonych, źródeł. Nieczęsto zdarza się trafić na opracowania, w których autorzy biorą pod uwagę nie tylko własne dane, ale starają się zbudować spójny obraz analizowanego stanu rzeczy, bazując na różnych źródłach informacji. (...) To jest rzeczywiście raport (a nie tylko deklaracja autorów) opisujący sytuację osób niepełnosprawnych w Polsce, pragnących kontynuować edukację na studiach wyższych. Co ważniejsze – w pracy przytaczane są także liczne przepisy i rozporządzenia dotyczące osób niepełnosprawnych, jak również wewnętrzne ustalenia różnych uczelni dobrze ilustrujące moc – a częściej niemoc – w rozwiązywaniu problemów studentów niepełnosprawnych. prof. dr hab. Elżbieta Hornowska Instytut Psychologii UAM w Poznaniu SWPS w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii II: PRZECIW WYKLUCZANIU Z RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przed współczesną rachunkowością staje coraz więcej wyzwań związanych z przetwarzaniem i komunikowaniem informacji na potrzeby różnych grup interesariuszy – zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. W związku z tym istotną rolę odgrywają badania nad teorią rachunkowości, sprawozdawczością i analizą finansową. Dyskusja nad teorią rachunkowości ma duże znaczenie z perspektywy tożsamości tej dyscypliny naukowej i jej pozycji wśród nauk ekonomicznych, a także jej postrzegania przez przedstawicieli środowiska akademickiego. Natomiast problematy- ka dotycząca sprawozdawczości stanowi nieustannie ożywiony przedmiot badań przede wszystkim ze względu na rosnące zapotrzebowanie na informację ekonomiczną i postulaty niektórych środowisk dotyczące uwzględnienia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu i rozszerzania zakresu sprawozdawczości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi klasyczny wzorzec sposobu ujmowania problematyki uczestnictwa jednostki w działalności zawodowej jako ważnego aspektu ludzkiej egzystencji, w tym i osób z ograniczeniami sprawności. Obejmuje sprawy zadowolenia z życia, dotyczy aspektów socjodemograficznych, kapitału osobistego i społecznego, kompetencji osobistych oraz uwarunkowań aktywności zawodowej osób z ograniczeniami sprawności w aspekcie czynników wspomagających i czynników ryzyka. Autorzy przestrzegają przed wysokim poziomem gotowości do udzielania wszelkiego wsparcia tego rodzaju osobom przez środowisko. Jest to czynnik ryzyka grożący stagnacją rozwoju osoby niepełnosprawnej, odbiera poczucie podmiotowości; człowiek staje się przedmiotem w rękach innych. Czytelnikami monografii powinny być nie tylko służby społeczne, zajmujące się aktywizacją zawodową osób niepełnosprawnych, ale także osoby zajmujące się polityką społeczną oraz socjologowie i psycholodzy zajmujący się orientacją i poradnictwem zawodowym. Monografia z pewnością należeć będzie do kanonu lektury studentów interesujących się psychologią pracy i zarządzania zasobami ludzkimi. prof. dr hab. Roman Ossowski Należy podkreślić bardzo dobry warsztat badawczy. Autorzy posługują się nie tylko metodami z zakresu badań psychologicznych, ale formułują wiele trafnych spostrzeżeń z zakresu polityki społecznej i polityki zatrudnienia. Są one zweryfikowane przy pomocy dobrze dobranych narzędzi statystycznych. Wnioskowanie statystyczne jest w pełni zasłużone, a zastosowane metody świadczą o znajomości tej problematyki, podnosząc jednocześnie dzięki weryfikacji wartość badania i wynikających z niego wniosków. Pochwalić należy także bardzo ładny, klarowny język, jakim posługują się Autorzy, Nie ma w nim paranaukowych sformułowań, dzięki czemu książka, nie tracąc waloru pracy naukowej, jest przystępna w warstwie opisującej wyniki dla przeciętnego czytelnika. Dla niego także ważne są wnioski, a wśród nich ten, który mówi, że osoba niepełnosprawna, jeśli ma wsparcie w swoim najbliższym otoczeniu, czyni wysiłki w celu podniesienia swoich kwalifikacji oraz poprawia wartość pozostającego w jej dyspozycji kapitału społecznego, ma szanse na osiąganie satysfakcji zawodowej i zdobycie uznania. dr hab. Piotr Błędowski, prof. SGH Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych . Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii I: OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
(...) Nie sposób wymienić wszystkich walorów recenzowanej pracy. Książka stanowi kompendium wiedzy o niepełnosprawności a jej praktyczny wymiar posłuży do zmiany polityki społecznej w tym segmencie jej działania. Mam świadomość i pewność, że jest to na rynku wydawniczym niezwykle ważna i nowatorska pozycja poświęcona złożonej i trudnej problematyce niepełnosprawności. Jestem pewna, że będzie cieszyła się zainteresowaniem przedstawicieli wielu dyscyplin ale też i praktyków zajmujących się problematyką niepełnosprawności i osobami niepełnosprawnymi (lekarze, pielęgniarki, politycy społeczni, pedagodzy, socjologowie, psychologowie, pracownicy socjalni, rehabilitanci, przedstawiciele administracji lokalnej i organizacji pozarządowych i inni.). Jestem też przekonana, że pozycja ta będzie funkcjonowała jako podręcznik uniwersytecki i wejdzie w skład klasycznych pozycji z tego zakresu. (...) Praca jest autorską propozycją polityki społecznej ukierunkowanej na tę grupę osób i ich otoczenie społeczne (z uwzględnieniem rodziny, szkoły, zakładu pracy, społeczności lokalnej). Jest to propozycja całościowego (holistycznego) rozwiązywania problemów, tak jak wieloaspektowa (holistyczna) jest koncepcja postrzegania przez Autora problemu ograniczonej sprawności. prof. dr hab. Zofia Kawczyńska-Butrym (...) Publikacja jest bardzo wartościowym opracowaniem, porządkującym dość chaotyczną dotychczas wiedzę o niepełnosprawności, zadaniach polityki wobec tego zjawiska i wobec osób nią dotkniętych. Autor dokonał wszechstronnego przeglądu sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce, wskazując na najważniejsze zadania polityki wobec tej grupy osób. Szczególnie cenna jest w mojej opinii warstwa aplikacyjna publikacji. Książka może być traktowana przez czytelników jako nie tylko kompendium wiedzy o społecznych aspektach niepełnosprawności, ale i przewodnik wskazujący, w jaki sposób wiedzę te można wykorzystać. Omawiana publikacja powinna być przeczytana nie tylko przez pracowników nauki i studentów zajmujących się problematyką polityki społecznej, ale bezwzględnie powinna również trafić do samorządowców na poziomie gminy, powiatu, a także województwa. dr hab. Piotr Błędowski, prof. SGH Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych . Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii I: OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści [Contents] Dorota Rutkowska, Krzysztof Przybyszewski: Efekt sformułowania (framing effect): zaangażowanie poznawczego wysiłku a wpływ kontekstualnych informacji o zysku lub stracie na podejmowanie decyzji [Framing effect: Cognitive effort and influence of contextual cues about gains and losses on decision making], doi: 10.7366/1896180020153401, s. 248–265; Oleg Gorbaniuk, Ewelina Włodarska: Markery Wielkiej Szóstki polskiego leksykonu osobowości w badaniach samoopisowych, [Adjective markers of Polish indigenous lexical personality factors: A self-rating study], doi: 10.7366/1896180020153402, s. 266–282; Tomasz Besta, Maria Kaźmierczak, Magdalena Błażek: Przynależność grupowa i poczucie osobistego sprawstwa: rola fuzji tożsamości i klarowności Ja, [Group adherence and personal agency: The role of identity fusion and self-concept clarity], doi: 10.7366/1896180020153403, s. 283–295; Andrzej Nowak, Karolina Ziembowicz, Agata Zabłocka-Bursa, Wiesław Bartkowski: Wpływ społeczny z perspektywy obiektu wpływu: teoria i modele symulacyjne [Social influence from the ‘object of impact’ perspective: Theory and a simulation model], doi: 10.7366/1896180020153404, s. 296–309; Anna Filip, Marta Białecka-Pikul: Rozumienie autoprezentacji przez dzieci: rola teorii umysłu i trafności wiedzy matek o myśleniu ich dzieci, [Understanding self-presentation by children: The role of theory of mind and accuracy of mothers’ knowledge about their children’s thinking], doi: 10.7366/1896180020153405, s. 310–323; Elżbieta Stojanowska: Wpływ rodzaju wzbudzonego Ja na efektywność autopromocji i ingracjacji osób o różnej płci psychologicznej [Influence of self – construal priming on effectiveness of self: Promotion and ingratiation in people differing in psychological gender], doi: 10.7366/1896180020153406, s. 324–334; Anita Zbieg, Aleksandra Słowińska, Błażej Żak: Siła relacji interpersonalnej: wstępna weryfikacja koncepcji i metody pomiarowej [Strength of interpersonal relationships: Initial test of the theory and method], doi: 10.7366/1896180020153407, s. 335–351.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców: zarówno osób z różnymi ograniczeniami sprawności, jak do ogółu osób znajdujących się w ich otoczeniu – tu zwłaszcza do tych tworzących społeczne środowisko ich pracy (pracodawców, menedżerów przedsiębiorstw, współpracowników), do rodzin, w których dorastają i funkcjonują osoby niepełnosprawne, do ich wychowawców, nauczycieli, szkoleniowców, a wreszcie do profesjonalistów zajmujących się niepełnosprawnością (pomagających niepełnosprawnym i organizujących dla nich wsparcie instytucjonalne). Intencją autorów jest stymulowanie tworzenia społecznego systemu pomocy i wsparcia (rozumianego bardziej jako sieć jednostkowych działań i interakcji, niż instytucji i organizacji) dla aktywności zawodowej osób z ograniczoną sprawnością – osiągane poprzez inspirowanie pomysłów i działań wymienionych wyżej grup adresatów. Nawiązują w ten sposób do takiej idei i mechanizmu życia wspólnotowego, który Anthony Giddens nazywa „refleksyjnością społeczną”. Podobnie jak ów prominentny brytyjski socjolog wydają się podzielać przekonanie, że nagłośnienie problemu w szerokich kręgach społeczeństwa przyczyni się do tego, że wielu ludzi (bardziej jednostki niż formalne struktury społeczne) podejmie różnorodną aktywność, mającą na celu przezwyciężenie negatywnie ocenianych zjawisk (i wspieranie pozytywnych) w oparciu o przesłanki wynikające z ich analizy. dr Krzysztof Puchalski Jest pewne, że książka wypełnia w istotny sposób lukę, jaka istnieje w tej dziedzinie na polskim rynku wydawniczym. Praca nosi wyraźnie piętno osobistych przemyśleń oraz poszukiwań badawczych. Przez to jest oryginalna, wciągająca w lekturę, a jednocześnie dobrze pokazuje problemy osób z ograniczoną sprawności, które są jakoś znane, w większości znajome lub nawet bliskie, ale nigdy wcześniej nie ujmowane w tak przystępny, precyzyjny i nowatorski sposób. Autorzy z powodzeniem starają się znaleźć indywidualny sposób, dotychczas przez nikogo nie stosowany, pokazania w naukowy sposób problemu pracy, jakości życia codziennego funkcjonowania, oraz perspektyw rozwoju osób z ograniczoną sprawnością, wobec których istnieje wiele stereotypów, uprzedzeń i uproszczeń. Jestem pewien, że praca ta jest od dawna oczekiwana i że zostanie dobrze przyjęta. Na polskim rynku wydawniczym oraz w polskich opracowaniach naukowych brak jest analiz, które w takim szerokim zakresie obejmowałyby problematykę satysfakcji z pracy osób z ograniczeniem niepełnosprawności. prof. dr hab. Augustyn Bańka Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści [Contents] Paweł Boski, Ina Wilczewska: Uprzedzenia polsko-rosyjskie a emocje polskich kibiców w trakcie Euro 2012 [Polish-Russian prejudice and emotions among Polish football fans during Euro 2012], doi: 10.7366/1896180020143001, s. 258–284; Bogdan Wojciszke, Marta Cieślak: Orientacja sprawcza i wspólnotowa a wybrane aspekty funkcjonowania zdrowotnego i społecznego [Agentic and communal orientation: Correlates related to personality and social functioning], doi: 10.7366/1896180020143002, s. 285–297; Kornel Świątnicki, Krzysztof Przybyszewski: Przypomnienie o śmierci i fizyczne oczyszczenie się a poparcie idei lustracji [The effects of mortality salience and physical cleansing on support for vetting (or lustration)], doi: 10.7366/1896180020143003, s. 298–310; Anna Stefaniak, Michał Bilewicz: Zmiana postaw w wyniku wymian studenckich. Rola kontaktu międzygrupowego i redukcji zagrożenia [Changes in attitudes as a result of participation in a student exchange program: The role of intergroup contact and threat reduction], doi: 10.7366/1896180020143004, s. 311–322; Aneta Przepiórka, Małgorzata Szcześniak, Teresita Verhelst, Elisabetta Straffi: System wartości a różne drogi do szczęścia. Porównawcze badanie kolumbijsko-polskie [Value orientations and different ways to happiness: The comparison between Columbian and Polish groups], doi: 10.7366/1896180020143005, s. 323–337; Beata Mirucka, Urszula Bielecka: Intrapsychiczne i interpersonalne funkcje relacji człowieka ze zwierzęciem towarzyszącym [Intrapsychic and interpersonal functions of human relations with companion animals], doi: 10.7366/1896180020143006, s. 338–347; Krystyna Adamska, Roman Konarski: Polska adaptacja Skali stylu konwersacyjnej niebezpośredniości Thomasa Holtgravesa [Thomas Holtgraves’ Conversational Indirectness Style Scale – Cultural adaptation], doi: 10.7366/1896180020143007, s. 348–361.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich to wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
(...) Celem pracy – jak piszą Autorzy – jest przekazanie informacji o sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce „różnym grupom odbiorców – takim, jak pracownicy organizacji pomocowych, stowarzyszeń i fundacji, zakładów opieki zdrowotnej, nauczycielom, a wreszcie osobom doświadczającym ograniczeń z powodu różnego rodzaju niepełnosprawności i ich rodziny oraz wszystkim zainteresowanym problemem nierówności społecznych” .(...) (...) uważam, że praca została poświęcona istotnemu problemowi społecznemu, a jej opublikowanie może zainteresować wielu czytelników. Pomoże bowiem zrozumieć sytuacje osób niepełnosprawnych w Polsce i być może przyczyni się do przekonania tych, którzy maja coś w tej kwestii do powiedzenia, że jeszcze bardzo wiele pozostało do zrobienia. (...) (...) Rozpoczęłam czytanie z zainteresowaniem – i tak też zakończyłam. Moje przekonanie o gorszej sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce znalazło swoje potwierdzenie – i to nie w obiegowych poglądach, a w twardych danych. Obraz sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce jest smutny, ale też rolą Autorów jest wyraźnie i głośne o tym pisanie – reszta należy nie tylko do osób podejmujących decyzje na poziomie instytucjonalnym, ale też do nas – czytelników lobbujących na rzecz tej grupy mieszkańców Polski. Prof. dr hab. Elżbieta Hornowska Instytut Psychologii UAM, Poznań Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Warszawa Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Autorzy pracy – na podstawie analizy historii życia osób, które doświadczyły ograniczenia sprawności – stawiają sobie za cel prześledzenie, w jaki sposób przemiany zachodzące w dynamicznie ujętym środowisku społecznym jednostki wpływają na kształt tych fragmentów jej biografii, które wiążą się z aktywnością zawodową. Posługując się metodą analizy biograficznej, prezentują i analizują losy sześciu osób z ograniczeniami sprawności, których historie życia (ujęte w aspekcie aktywności zawodowej) przypisują do jednego z czterech odmiennych, opisanych w pracy modeli trajektorii życia: „wznoszącej się”, „zablokowanej”, „opadającej” i „naprzemiennej”. (...) (...) Przedstawione [w części teoretycznej] myśli są niewątpliwie ważnym czynnikiem dla stymulowania rozwoju refleksyjności społecznej w obszarze dyskursu dotyczącego aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych, czy niepełnosprawności w ogóle. W tym kontekście warte są szerszego upublicznienia. Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi, SWPS w Warszawie (...) chciałabym wyraźnie podkreślić walory pracy – jest jasno skonstruowana, przekonująco wprowadza wątek patrzenia na karierę zawodową z indywidualnego punktu widzenia, dostarcza dowodu (w postaci konkretnych historii życia), że różnorodność awansu zawodowego wśród osób niepełnosprawnych jest podobna do tej, z jaką mamy do czynienia wśród osób sprawnych. Tak więc to my, „sprawni”, musimy zmienić swój punkt widzenia. prof. dr hab. Elżbieta Hornowska Instytut Psychologii UAM w Poznaniu, SWPS w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Materiały dydaktyczne dla studentów kierunku zarządzanie ryzykiem finansowym i źródło wiedzy dla każdego zainteresowanego tytułową tematyką. Zawiera podstawy teoretyczne, przykłady i zadania dotyczące: zarządzania ryzykiem kredytowym, modelu podejmowania decyzji kredytowych, wykorzystania coachingu w oddziale banku detalicznego, zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie niefinansowym, wartości pieniądza w czasie, rynku kapitałowego, roli obligacji w ograniczaniu ryzyka, analizy akcji, teorii portfela papierów wartościowych, instrumentów pochodnych w zarządzaniu ryzykiem, kosztu kapitału i dźwigni finansowej w przedsiębiorstwie, oceny opłacalności inwestycji rzeczowych oraz opcji rzeczowych. Zespół autorski tworzą badacze i dydaktycy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz praktycy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer specjalny (część II): Psychologia kulturowa [Special issue (part II): Cultural psychology] Redaktor numeru: Anna Kwiatkowska [Editor: Anna Kwiatkowska] W numerze [Contents] Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska, Jerzy Wierzbiński, Anna Olga Kuźmińska: Porównywalność danych sondażowych zebranych w różnych krajach [Comparability of survey data collected in different countries], doi: 10.7366/1896180020142901, s. 128–143; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kulturowa adaptacja Międzykulturowej skali radzenia ze stresem (Cross-Cultural Coping Scale, CCCS) Kuo, Roysircara i Newby-Clarka [Cultural adaptation of Cross-Cultural Coping Scale – CCCS, by Kuo, Roysircar and Newby-Clark], doi: 10.7366/1896180020142902, s. 144–164; Kuba Kryś, Karolina Hansen: Tylko głupcy uśmiechają się do obcych? Analiza różnic kulturowych w postrzeganiu społecznym inteligencji i szczerości osób uśmiechniętych [Only the stupid smile at strangers? Analysis of cultural differences in social perception of intelligence and honesty of smiling individuals], doi: 10.7366/1896180020142903, s. 165–178; Monika Biłas-Henne, Paweł Boski: Bufor wielokulturowy [Multicultural buffer], doi: 10.7366/1896180020142904, s. 179˜–199; Katarzyna Lubiewska: Znaczenie kolektywizmu i indywidualizmu dla zachowań rodzicielskich matek oraz przywiązania polskich i niemieckich nastolatków w perspektywie hipotezy kulturowego dopasowania [Cultural fit hypothesis: The impact of individualism-collectivism on maternal parenting and adolescent attachment in Germany and Poland], doi: 10.7366/1896180020142905, s. 200–219; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Piergiorgio Argentero, Sergiu Baltatescu, Gopa Bardhwaj, Marcin Bukowski, Rachel Calogero, Melania Chargazia, Amanda Clinton, Murnizam Hj. Halik, Dzintra Ilisko, Narine Khachatryan, Martina Klicperova-Baker, Monika Kovacs, Eva Letovancova, Kadi Liik, Jarosław Michałowski, Ivo Nord, Elena Paspalanova, Pablo Perez de Leon, José Techera, Mariano Rojas, Joanna Różycka, Beate Seibt, Iryna Semkiv, Habib Tiliouine, Ha Khanh Truong, Alain Van Hiel, Kees van den Bos, Eduardo Wills-Herrera: Kulturowe wymiary postaw roszczeniowych [Cultural dimensions of entitlement], doi: 10.7366/1896180020142906, s. 220–240.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tematyka niniejszego numeru „Management Forum” wpisuje się w szeroki nurt dotyczący zmian, doskonalenia i rozwoju mających zapewnić organizacjom sukces – rozumiany również jako utrzymanie przewagi konkurencyjnej – w szybko zmieniającym się, niepewnym otoczeniu. Niestabilność uwarunkowań technologicznych, prawnych czy ekonomicznych zmusza współczesne organizacje do ciągłego ulepszania swoich modeli biznesowych, procesów, struktur czy praktyk zarządzania oraz poszukiwania źródeł nowych rozwiązań i innowacji. Tom otwiera interesujący artykuł poświęcony społecznym i kulturowym aspektom sukcesu organizacji, w którym autor postuluje konieczność szerszego, wielowymiarowego spojrzenia na efektywność przedsiębiorstwa, uwzględniającego godzenie sprzeczności między różnymi kategoriami tego sukcesu, wpływ różnych interesariuszy, a także poszerzającego wymiary efektywności o tzw. efektywność społeczną oraz dobrostan psychologiczny pracowników. Kolejny artykuł poświęcony jest przedsiębiorczości technologicznej jako mechanizmowi rozwoju strategicznego organizacji. Za centralną kategorię konceptu przedsiębiorczości technologicznej autor uznaje szansę technologiczną, przyjmując, że jej eksploracja i eksploatacja stanowią dwie główne składowe procesu przedsiębiorczości technologicznej, leżącej u podstaw rozwoju strategicznego organizacji i uzyskiwania przewagi konkurencyjnej. Źródłem tej przewagi mogą być także – jak przekonuje autorka następnego artykułu – badania uniwersyteckie, z zastrzeżeniem jednak, że musi zostać spełnionych wiele warunków niezbędnych do tego, aby skutecznie finansować badania, a następnie zapewnić upowszechnienie ich wyników wśród zainteresowanych przedsiębiorstw. Celem kolejnego artykułu jest przedstawienie możliwości zastosowania analizy sieci społecznych (Social Network Analysis – SNA) jako metody badawczej umożliwiającej spojrzenie na sieć z perspektywy całościowej, konkretnej grupy przedsiębiorstw lub pojedynczego uczestnika oraz postawienie diagnozy stanowiącej punkt wyjścia do doskonalenia struktury sieci oraz procesów w niej zachodzących, np. wymiany informacji, wiedzy czy towarów. Coraz powszechniejszym sposobem doskonalenia różnych aspektów funkcjonowania organizacji stają się w ostatnich latach tzw. modele dojrzałości, które podpowiadają pewną sprawdzoną drogę postępowania, zwiększającą prawdopodobieństwo sukcesu w zarządzaniu procesami, projektami, wiedzą itd. W kolejnym artykule przedstawiono zarys takiego właśnie modelu dojrzałości, dotyczącego zagadnienia zarządzania ryzykiem reputacji, który może stanowić dla menedżerów swego rodzaju mapę drogową umożliwiającą stopniowe, konsekwentne wdrażanie polityki, procesów i praktyk mających szczególne znaczenie dla kontrolowania ryzyka reputacji. Do modelu dojrzałości odwołuje się również autorka ostatniego artykułu, przedstawiając kluczowe czynniki sukcesu w zarządzaniu projektami w podstawowych jednostkach samorządu terytorialnego w Polsce. Przyjmując założenie o istnieniu związku pomiędzy dojrzałością projektową a doskonałością zarządzania projektami, autorka poddała weryfikacji relacje zawiązujące się pomiędzy specyficznymi praktykami a poziomami dojrzałości projektowej badanych jednostek, co pozwoliło na wyznaczenie tych czynników, które mają istotny wpływ na osiągany organizacji poziom doskonałości w zarządzaniu projektami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem serii wydawniczej „Jurysprudencja” jest publikowanie monografii z zakresu teorii i filozofii prawa, a także dyscyplin prawniczych podejmujących problematykę teoretyczno- i filozoficzno-prawną w ramach własnych badań przedmiotowych. Inicjatywa powołania tego rodzaju serii wydawniczej spotkała się z dużym zainteresowaniem wszystkich ośrodków naukowych zajmujących się wskazaną problematyką, a także znanych naukowców z ośrodków zagranicznych. Redaktorzy serii Marek Zirk-Sadowski, Tomasz Bekrycht Prezentowana publikacja jest pierwszą w polskiej nauce próbą spojrzenia na zjawisko orzekania - sądowego stosowania prawa, w tym jego operatywnej wykładni - w perspektywie krytycznej filozofii prawa. Nawiązując do czołowych przedstawicieli tego nurtu w jurysprudencji anglosaskiej (takich jak Duncan Kennedy, Costas Douzinas, Adam Gearey), autor konstruuje własny model filozoficzno-prawny, który określa mianem krytycznej filozofii orzekania. Wychodząc od założeń ontologicznych, epistemologicznych i metodologicznych teorii krytycznej, za kluczowy punkt wyjścia uznaje uwzględnienie w teorii orzekania problematyki polityczności (thepolitical), rozumianej - za Chantal Mouffe - jako fundamentalny i nieusuwalny antagonizm społeczny, a także ideologii rozumianej w nawiązaniu w szczególności do koncepcji Slavoja Ziżka. Ponadto nawiązuje krytycznie do juryscentrycznego projektu Artura Kozaka, prowadząc m.in. rozważania nad granicami prawniczej władzy dyskrecjonalnej. Odsłonięcie politycznych i ideologicznych uwikłań orzekania skłania do przemyślenia na nowo etyki sędziowskiej, która - zdaniem Autora - powinna być oparta na imperatywie dążenia do sprawiedliwości, rozumianej niejako dająca się skodyfikować formuła, lecz przede wszystkim jako usuwanie przejawów niesprawiedliwości (adikia) i aktywne dążenie do emancypacji. Tak rozumiana polityczna etyka orzekania jest propozycją krytycznego przemyślenia społecznej odpowiedzialności sędziego i jego związków z prawem, a zarazem punktem wyjścia do rozważań o legitymizacji władzy sądowniczej. Skoro nie może ona znaleźć oparcia w tekście prawa i nie powinna jej szukać w innych subświatach, rozwiązaniem wydaje się jej oparcie na demokratycznej partycypacji i rzeczywistym dążeniu do realizacji ideału sprawiedliwości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej