Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(16)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje fachowe
(9)
E-booki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Muzyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Magazyn
(5)
Czytelnia ogólna
(11)
Autor
Przybyla Olga
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Chruściel Paweł
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Cichy Ireneusz
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Demel Maciej
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Huzarski Maciej
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Kaźmierczak Arkadiusz
(1)
Klichowski Michał
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Kowalska Jolanta (nauki kultury fizycznej)
(1)
Kozubal Adam
(1)
Kruszwicka Agnieszka
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kunysz-Rozborska Magdalena
(1)
Majewska Jolanta (pedagog)
(1)
Majewski Andrzej (1954- )
(1)
Makarczuk Anna
(1)
Maszorek-Szymala Anna
(1)
Małek Agnieszka (pedagog)
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Ostrowski Paweł (kultura fizyczna)
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Przednowek Krzysztof
(1)
Rokita Andrzej
(1)
Rola Beata (pedagog)
(1)
Rzepko Marian
(1)
Sosińska Justyna
(1)
Syrek Ewa
(1)
Szajna Gabriel (1960- )
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Warchoł Krzysztof
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Wawrzyniak Sara
(1)
Wilczewski Tomasz
(1)
Węglarz Józef (1949- )
(1)
Włodarczyk Marta (psycholog)
(1)
Zalewska-Meler Agnieszka
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Śniadecki Jędrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(10)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(20)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Rodzice
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Przedszkola
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Promotorzy zdrowia
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie
(6)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Dzieci
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Aktywność fizyczna
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Edukacja prozdrowotna
(3)
Rozwój fizyczny dziecka
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Rozwój fizyczny młodzieży
(2)
Wychowanie dziecka
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
DZIECI
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Hortiterapia
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Internaty
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Poradnik
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Psychologia sportu
(1)
Psychomotoryka
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rezyliencja
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Sport
(1)
Sport szkolny
(1)
Styl życia
(1)
Szkolnictwo
(1)
TEORIA
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Tematy i motywy
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie fizyczne dzieci
(1)
Wychowanie fizyczne seniorów
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Zmiana społeczna
(1)
ŚNIADECKI JĘDRZEJ
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Słupsk (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Scenariusz zajęć
(5)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Monografia
(2)
Raport z badań
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Przewodniki [Typ publikacji]
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
21 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej