Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(399)
IBUK Libra
(32)
Forma i typ
Książki
(397)
Publikacje fachowe
(209)
Publikacje dydaktyczne
(143)
Publikacje naukowe
(80)
Poradniki i przewodniki
(75)
E-booki
(32)
Publikacje popularnonaukowe
(10)
Publikacje informacyjne
(2)
Druki ulotne
(1)
Książki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(302)
dostępne
(137)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(2)
Placówka
Magazyn
(150)
Czytelnia czasopism
(1)
Informacja
(1)
Czytelnia ogólna
(302)
Autor
Gnat Rafał (kultura fizyczna)
(7)
Liem Torsten
(7)
Gadziński Błażej
(6)
Majchrzycki Marian
(6)
Myers Thomas W
(6)
Barral Jean-Pierre (1944- )
(5)
Mamcarz Artur (1958- )
(5)
Polguj Michał
(5)
Alexander Joshua
(4)
Bac Aneta
(4)
Heyden Mara von (1982- )
(4)
Hindinger Andrea
(4)
Jędrzejewski Kazimierz (1937- )
(4)
Kalecińska Ewa
(4)
Kapandji Adalbert Ibrahim
(4)
Neuhuber Winfried (1951- )
(4)
Paulsen Friedrich (1965- )
(4)
Prätorius Oliver (1967- )
(4)
Schiller Birgit
(4)
Sobotta Johannes (1869-1945)
(4)
Szpinda Michał
(4)
Vogt Ralf
(4)
Waschke Jens (1974- )
(4)
Wójcik Małgorzata (fizjoterapeuta)
(4)
Śmietana Rafał
(4)
Barna Marek
(3)
Breul Rainer (1945- )
(3)
Chochowska Małgorzata
(3)
Ciszek Bogdan
(3)
Dobler Tobias K
(3)
Hahn von Dorsche Herwig 1938- )
(3)
Jenerowicz Dorota
(3)
Jurowski Kamil
(3)
Kales Sander
(3)
Klukowski Krzysztof (1945- )
(3)
Mizera Justyna
(3)
Molik Bartosz
(3)
Nieboj Agata
(3)
Piekoszewski Wojciech
(3)
Pokrywka Andrzej
(3)
Puylaert Michel
(3)
Schleip Robert (1954- )
(3)
Senger Uwe
(3)
Sytar Jakub
(3)
Szczegielniak Jan
(3)
Tixa Serge
(3)
Wagner Gudrun
(3)
Wencka Barbara
(3)
Śliż Daniel
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Biel Andrew
(2)
Boryczko Sylwia
(2)
Brytek-Matera Anna
(2)
Ciechomski Jarosław
(2)
Cieślak Piotr
(2)
Ciupińska Magdalena
(2)
Cięszczyk Paweł
(2)
Czarnecka-Operacz Magdalena (1963- )
(2)
Dec-Ćwiek Małgorzata
(2)
Domagalska Małgorzata
(2)
Dorn Robin
(2)
Drobner Zdzisław
(2)
Drużdż Artur
(2)
Dziewiątkowski Jerzy
(2)
Dębski Mirosław
(2)
Earls James
(2)
Ebenegger Bernard
(2)
Evjenth Olaf
(2)
Fijałkowski Adam
(2)
Findley Thomas W
(2)
Fluder Marcin
(2)
Folga Andrzej
(2)
Fürstenberg Ewa
(2)
Gajewska Danuta
(2)
Gawryszewska Anna
(2)
Gilroy Anne M
(2)
Gortat Mateusz
(2)
Grajeta Halina
(2)
Gromadzka-Ostrowska Joanna
(2)
Grzymisławski Marian (1947- )
(2)
Główczyńska Renata
(2)
Ignasiak Zofia (1947- )
(2)
Jankowicz-Szymańska Agnieszka
(2)
Janus Edyta
(2)
Jegier Anna
(2)
Judet Thierry
(2)
Kaltenborn Freddy M
(2)
Kiwerski Jerzy (1937- )
(2)
Klamczyńska Maria
(2)
Klejbor Ilona
(2)
Klimaszewska Magdalena (medycyna)
(2)
Knochenhauer Kamila
(2)
Kopiczko Anna (kultura fizyczna)
(2)
Kowalczyk Aleksandra (lekarz)
(2)
Kozubski Wojciech (1955- )
(2)
Kołodziej Łukasz (1972- )
(2)
Kołodziejczak Anna (kosmetologia)
(2)
Krauss Hanna
(2)
Kulis Aleksandra
(2)
Kędziora-Kornatowska Kornelia (1962- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(177)
2010 - 2019
(244)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(380)
1989-2000
(7)
1901-2000
(6)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(428)
nieokreślony (s.l.)
(2)
Język
polski
(424)
angielski
(6)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(123)
Fizjoterapeuci
(79)
Lekarze
(61)
Kosmetolodzy
(15)
Dermatolodzy
(9)
Ortopedzi
(9)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(9)
Lekarze rodzinni
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(7)
Neurolodzy
(6)
Sportowcy
(6)
Dietetycy
(5)
Dietetycy i żywieniowcy
(5)
Masażyści
(5)
Pediatrzy
(5)
Psycholodzy
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Farmaceuci
(4)
Lekarze medycyny estetycznej
(4)
Osteopaci
(4)
Rodzice
(4)
Studenci
(4)
Zawody medyczne
(4)
Chirurdzy plastyczni
(3)
Dzieci
(3)
Kardiolodzy
(3)
Kosmetyczki i kosmetycy
(3)
Nauczyciele
(3)
Rehabilitanci
(3)
6-8 lat
(2)
Chirurdzy
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagodzy
(2)
Pielęgniarki
(2)
Położne
(2)
Ratownicy medyczni
(2)
Reumatolodzy
(2)
Trenerzy personalni
(2)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Alergolodzy
(1)
Analitycy medyczni
(1)
Androlodzy
(1)
Biegacze (sportowcy)
(1)
Chirurdzy dziecięcy
(1)
Chorzy
(1)
Diagności laboratoryjni
(1)
Działacze sportowi
(1)
Endokrynolodzy
(1)
Fizjoterapueuci
(1)
Fryzjerzy
(1)
Geriatrzy
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kobieta po mastektomii
(1)
Kosmetyczki
(1)
Kulturyści
(1)
Lekarze medycyny sportowej
(1)
Lekarze sportowi
(1)
Logopedzi
(1)
Mikrobiolodzy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele tańca
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Opiekunki i opiekunowie środowiskowi
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Otorynolaryngolodzy
(1)
Pacjenci
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Podolodzy
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Promotorzy zdrowia
(1)
Radiolodzy
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci manualni
(1)
Toksykolodzy
(1)
Traumatolodzy
(1)
Trenerzy
(1)
Tłumacze
(1)
Uczniowie
(1)
Temat
Fizjoterapia
(37)
Aktywność fizyczna
(33)
Rehabilitacja medyczna
(32)
Diagnostyka medyczna
(28)
Anatomia człowieka
(27)
Leczenie
(24)
Sportowcy
(19)
Choroby skóry
(18)
Terapia manualna
(18)
Mięśnie
(16)
Techniki kosmetyczne
(16)
Dzieci
(15)
Gimnastyka lecznicza
(15)
Odżywianie
(15)
Trening sportowy
(15)
Dietetyka
(14)
Masaż
(14)
Kosmetologia
(13)
Powięzie
(13)
Wysiłek fizyczny
(13)
Medycyna manualna
(12)
Zdrowe odżywianie
(12)
Choroby ludzi
(11)
Dermatologia
(11)
Kinezyterapia
(11)
Kręgosłup
(11)
Medycyna estetyczna
(11)
Metody fizykoterapeutyczne
(11)
Narząd ruchu
(11)
Osoby w wieku starszym
(11)
Promocja zdrowia
(11)
Ćwiczenia fizyczne
(11)
Anatomia
(10)
Fizjologia człowieka
(10)
Fizjologia żywienia
(10)
Manipulacje osteopatyczne
(10)
Medycyna osteopatyczna
(10)
Rehabilitacja
(10)
Młodzież
(9)
Zdrowy styl życia
(9)
Choroby narządu ruchu
(8)
Choroby narządów ruchu
(8)
Choroby układu krążenia
(8)
Choroby układu nerwowego
(8)
Edukacja prozdrowotna
(8)
Leczenie dietą
(8)
Medycyna sportowa
(8)
Skóra (anatomia)
(8)
Sport
(8)
Sporty
(8)
Starzenie się
(8)
Zdrowie fizyczne
(8)
Zdrowie publiczne
(8)
Beauty Culture
(7)
Ból
(7)
Choroby wieku starczego
(7)
Kosmetyka
(7)
Kosmetyki
(7)
Leczenie żywieniowe
(7)
Metody fizjoterapeutyczne
(7)
Osoby z niepełnosprawnością
(7)
Pielęgnacja skóry
(7)
Terapia zajęciowa
(7)
Układ nerwowy
(7)
Urazy
(7)
Chirurgia plastyczna
(6)
Czaszka
(6)
Edukacja zdrowotna
(6)
Geriatria
(6)
Higiena
(6)
Joga
(6)
Medycyna
(6)
Osoby w wieku podeszłym
(6)
Postawa ciała
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Stretching
(6)
Twarz
(6)
Wartość odżywcza
(6)
Żywność
(6)
Dieta
(5)
Fizjologia żywienia w sporcie
(5)
Kończyna górna
(5)
Kultura fizyczna
(5)
Leczenie bólu
(5)
Miednica (anatomia)
(5)
Podologia
(5)
Profilaktyka zdrowotna
(5)
Stawy (anatomia)
(5)
Stopa
(5)
Techniki ćwiczeń ruchowych
(5)
Terapia czaszkowo-krzyżowa
(5)
Anatomia topograficzna
(4)
Biochemia
(4)
Ból przewlekły
(4)
Choroby kręgosłupa
(4)
Choroby stopy
(4)
Chód
(4)
Fizjologia sportu
(4)
Gimnastyka
(4)
Gimnastyka Pilates
(4)
Temat: czas
2001-
(26)
1901-2000
(7)
1801-1900
(4)
1901-1914
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1914-1918
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
301-400
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(159)
Poradnik
(100)
Podręczniki [Typ publikacji]
(55)
Opracowanie
(48)
Praca zbiorowa
(42)
Monografia
(15)
Atlas anatomiczny
(13)
Atlasy [Typ publikacji]
(12)
Poradniki [Typ publikacji]
(12)
Publikacja bogato ilustrowana
(9)
Przepisy kulinarne
(8)
Atlas medyczny
(7)
Raport z badań
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Materiały pomocnicze
(6)
Kompendia i repetytoria
(4)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Monografie [Typ publikacji]
(3)
Przewodniki [Typ publikacji]
(3)
Opisy przypadków [Typ publikacji]
(2)
Pytania egzaminacyjne [Typ publikacji]
(2)
Wytyczne
(2)
Zjazdy [Typ publikacji]
(2)
Atlas roślin
(1)
Broszura
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Przewodnik tematyczny
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Słownik polsko-angielski
(1)
Słowniki [Typ publikacji]
(1)
Tablice i wzory
(1)
Wytyczne [Typ publikacji]
(1)
Zadania i ćwiczenia [Typ publikacji]
(1)
Ćwiczenia laboratoryjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(377)
Kultura fizyczna i sport
(51)
Biologia
(23)
Psychologia
(22)
Edukacja i pedagogika
(12)
Chemia
(8)
Kulinaria
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Styl życia, moda i uroda
(6)
Historia
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Językoznawstwo
(3)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
++ Hobby i czas wolny
(1)
++ Kultura fizyczna i sport
(1)
++ Medycyna i zdrowie
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
431 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. III A 124/2 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. III M 404 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. III H 192 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
W zmiennym otoczeniu, w którym jedynym pewnikiem jest zmiana, ciągłe dążenie do doskonałości staje się koniecznością dla organizacji, które chcą się rozwijać, osiągać sukcesy i budować trwałą przewagę konkurencyjną. W dzisiejszych czasach powiedzenie „kto stoi w miejscu, ten się cofa” nabiera nowego znaczenia. Zaniechanie działań na rzecz doskonalenia powoduje radykalne i w wielu wypadkach nieodwracalne straty dla pozycji konkurencyjnej organizacji. Aby temu zapobiec, konieczne są ciągłe działania ukierunkowane na doskonalenie całej organizacji, poszczególnych aspektów jej funkcjonowania oraz na innowacje. Tym zagadnieniom poświęcony jest niniejszy numer „Management Forum”. Jeden z powyższych wątków stał się przedmiotem zainteresowania autorów pierwszego artykułu, którzy zaprezentowali koncepcję zdrowia organizacyjnego. Konstrukt ten został ukazany jako czynnik determinujący i organizujący funkcjonowanie organizacji, z uwzględnieniem wszystkich interesariuszy, a szczególnie pracowników. W artykule autorzy wskazują na istnienie związków pomiędzy pięcioma wymiarami zdrowia organizacyjnego, tj.: elastycznością, odmłodzeniem, egzekwowaniem, komplementarnością i uzupełnianiem. Zaangażowanie pracowników to kluczowy element w drodze do doskonałości. Istotną rolę w kształtowaniu zaangażowania pracowników odgrywa sfera emocji, ponieważ to ona decyduje o akceptacji działań, co z kolei jest konieczne do wykorzystania potencjału logicznego myślenia. Autor drugiego artykułu wskazuje, że doskonałość to zgodność w różnorodności, którą stanowią zachowania i decyzje pracowników organizacji. Zagadnienie zaangażowania pracowników zainspirowało autorkę trzeciego artykułu do przeanalizowania roli bezpośredniej partycypacji pracowniczej w procesach doskonalenia przedsiębiorstw. Na podstawie dwóch badań z lat 2003-2005 oraz z roku 2013 autorka analizowała zmiany form partycypacji pracowniczej i sformułowała pogląd, że zmiany te wynikają z rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. Doskonałość z perspektywy konkretnego obszaru działań może jawić się nie tylko jako szansa, ale również jako zagrożenie. Autorka kolejnego z prezentowanych artykułów przedstawiła zagadnienie doskonałości w negocjacjach. Artykuł zawiera prezentację koncepcji dotyczących pożądanego profilu cech i umiejętności negocjatorów oraz wyniki badań, które wskazują, że doskonałość w negocjacjach może być zagrożeniem dla pozytywnego wyniku negocjacji. Problematyka zmian organizacyjnych oraz postaw przedsiębiorców wobec zmian była inspiracją dla autorki piątego artykułu, która prezentuje wyniki badań ukazujących związek pomiędzy optymizmem przedsiębiorcy a akceptacją sytuacji zmian w organizacji i otwartością na ich wdrażanie. Przy wykorzystaniu analizy statystycznej autorka wskazała na istnienie istotnych korelacji pomiędzy poziomem komponentów postawy wobec zmian a poziomem optymizmu przedsiębiorcy. Innowacje jawią się jako krytycznie istotny aspekt funkcjonowania współczesnego przedsiębiorstwa. Wartościowe naukowo są nie tylko rozważania o koncepcji innowacyjności, ale również ukazywanie dobrych praktyk we wdrażaniu innowacji. Autorzy ostatniego z prezentowanych artykułów przeanalizowali wprowadzenie unikatowej usługi serwisowej w firmie Seco/Warwick Europe SA. Opis wdrożenia nowej usługi, wskazania dotyczące odpowiedzi na przyszłe potrzeby klienta oraz obszerna charakterystyka funkcjonalności wprowadzanego rozwiązania stanowią połączenie teorii i praktyki w zakresie rozwoju i innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Problem największych niebezpieczeństw dla zdrowia i życia współczesnego człowieka tkwi między innymi w jego świadomości na temat zagrożeń i sposobach ich przeciwdziałaniu. Interdyscyplinarne podejście do rekreacyjnej aktywności ruchowej implikuje badania na temat związków tej aktywności z innymi zachowaniami prozdrowotnymi. Celem opracowania jest diagnoza uczestnictwa Polaków w rekreacyjnej aktywności ruchowej oraz określenie związków tej aktywności z prewencją otyłości i chorób utajonych (uzależnieniowych). A w szerszym aspekcie – stworzenie strategii zwiększenia popularności i dostępności rekreacyjnej aktywności ruchowej Polaków. Materiał badawczy stanowi reprezentatywna próba Polaków. Główny problem badawczy koncentruje się na odnalezieniu najistotniejszych wskaźników i czynników decydujących o uczestnictwie w rekreacyjnej aktywności ruchowej, mianowicie na tym, które z nich mobilizują do uczestnictwa, a które tworzą bariery w tym uczestnictwie, jakie można odnaleźć sposoby niwelowania przeszkód uczestnictwa w różnych środowiskach ich oddziaływania, np. na wsiach, w miasteczkach i dużych miastach czy rekreacyjna aktywność ruchowa może stanowić jedno z narzędzi prewencji chorób cywilizacyjnych, w tym głównie otyłości oraz chorób uzależnieniowych (utajonych), jaki jest jej zakres profilaktyczny; jakie można określić sposoby zwiększania powszechności i dostępności sportu dla wszystkich w społeczeństwie polskim; czy tendencje rozwojowe sportu dla wszystkich w Europie mają swoje odnośniki w rozwoju tego sportu w PolsceNovum w tej pracy stanowi powiązanie współzależności czynników warunkujących uczestnictwo Polaków w rekreacyjnej aktywności ruchowej oraz stan zagrożenia wybranymi chronicznymi chorobami niezakaźnymi ze sklasyfikowanymi grupami częstotliwości uczestnictwa. Założyłam, że aktywność sportowo-rekreacyjna populacji polskiej jest po pierwsze bardzo zróżnicowana i określają ją, co najmniej cztery poziomy częstotliwości; po drugie jest niska (porównywalnie również do wybranych krajów UE) i drastycznie maleje wraz z wiekiem; jedynie grupy najbardziej aktywne doceniają jej wartość zdrowotną i użytkową (w zakresie sprawności fizycznej); w związku z nikłym uczestnictwem w rekreacyjnej aktywności ruchowej Polacy zagrożeni są w znaczącym stopniu chronicznymi chorobami niezakaźnymi, w tym szczególnie otyłością i chorobami uzależnieniowymi; a najsilniej oddziaływującą barierą uczestnictwa jest, obok braku czasu wolnego – bariera ekonomiczna, niwelowaniem jej powinny się zająć organizacje lokalne; szczególnie trudną sytuację w dbałości o zdrowie mają polskie środowiska wiejskie – uwarunkowania kulturowe, jednostronna, sezonowa praca, brak propozycji dostępu do specjalistycznych dla rolników programów i bazy sportowo-rekreacyjnej stawia szczególne zadania dla samorządów w tym względzie. Dotychczasowe badania nad uczestnictwem poszczególnych grup społecznych w rekreacyjnej aktywności ruchowej są nieprecyzyjne. Nie określają np. nasilenia częstotliwości, rodzaju form jakie są realizowane, rzadko dotyczą określeń intensywności. Pojawia się konieczność uszczegółowienia danych dotyczących tego uczestnictwa. Słusznym wydaje si więc określeni grup nasilenia częstotliwości od uczestnictwa okazjonalnego do intensywnego oraz uwzględnienie w analizach empirycznych grup realizowanych form, od relaksacyjnej aktywności rekreacyjnej poprzez użytkową, komunikacyjną po usportowioną. Sklasyfikowanie grup uczestnictwa i analiza materiału pod tym kątem dostarczyła wiedzy na temat zróżnicowanych uwarunkowań realizacji procesu rekreacyjne aktywności ruchowej – zwłaszcza w analizie czynników mobilizujących otyłość i choroby utajone. Uzyskane dane pozwoliły skonstruować ramy strategii rozwoju powszechności i dostępności rekreacyjnej aktywności ruchowej w Polsce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 38511 (1 egz.)
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. III Ka 57 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. III K 170 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Uniwersytet Łódzki chce przyczynić się do rozwiązywania problemu aktywizacji seniorów w Łodzi i najbliższych okolicach oraz szerzej zaangażować w politykę prosenioralną regionu w ramach tzw. trzeciej misji uczelni, czyli docierania z ofertą edukacyjną do odbiorców spoza środowiska akademickiego. W odpowiedzi na potrzeby dojrzałych dorosłych nasza Uczelnia, w ramach projektu „Senior w zagrożeniu”, przygotowała broszurę Senior to brzmi dumnie!, która promuje zdrowe i bezpieczne zachowania i udowadnia, że dojrzały wiek nie jest przeszkodą w byciu szczęśliwym i spełnionym! Mamy nadzieję, że będzie ona stanowiła ciekawe źródło informacji i inspiracji podczas pro-mowania aktywności osób starszych, a także będzie wzmacniać działania instytucjonalne i międzypokoleniowe na poziomie lo-kalnym i regionalnym! Kierownik projektu „Senior w zagrożeniu” Agnieszka Wierzbicka '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace związane z szeroko pojętą aktywnością fizyczną i ruchem człowieka, wychowaniem fizycznym, wychowaniem zdrowotnym, sportem, rekreacją i turystyką oraz rehabilitacją i fizjoterapią. Obecnie czasopismo wydawane jest w czterech tomach rocznie i w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2010 roku otrzymało 2 punkty. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus oraz EBSCO. Tom 36 zawiera zbiór tekstów będących efektem badań i przemyśleń filozofów, socjologów, filologów, antropologów, kulturoznawców, słowem tych wszystkich, dla których zagadkowość fenomenu ludzkiej cielesności stanowi poznawcze wyzwanie (ze wstępu).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. V D 214 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu szeroko pojętej pedagogiki. Zawiera również omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Autorami artykułów są zarówno uznani naukowcy, jak i młodzi badacze stawiający pierwsze kroki w tej dziedzinie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Żywienie człowieka. Podstawy nauki o żywieniu to pierwszy tom wielokrotnie wznawianego podręcznika akademickiego poświęconego problematyce żywienia człowieka. Pozostałe tomy podręcznika to Żywienie człowieka zdrowego i chorego oraz Żywienie a zdrowie publiczne. Zgodnie z tytułem pierwszy tom prezentuje kompleksowo ujęte podstawowe wiadomości z zakresu nauki o żywieniu człowieka. Jest to jedyny na polskim rynku podręcznik akademicki prezentujący aktualną wiedzę z zakresu nauki o żywieniu człowieka, wykorzystywany przez studentów wielu kierunków studiów związanych z żywnością, żywieniem i zdrowiem. Jej autorami jest szerokie grono najwybitniejszych krajowych nauczycieli akademickich i specjalistów reprezentujących różne dyscypliny nauki związane z odżywianiem się człowieka. Książka Żywienie człowieka. Podstawy nauki o żywieniu przeznaczona jest dla studentów uczelni przyrodniczych, medycznych, uniwersytetów i innych, a także żywieniowców, dietetyków, lekarzy i organizatorów turystyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Żywienie człowieka zdrowego i chorego. to drugi tom wielokrotnie wznawianego podręcznika akademickiego poświęconego problematyce żywienia człowieka. Pozostałe tomy podręcznika to Żywienie człowieka. Podstawy nauki o żywieniu oraz Żywienie a zdrowie publiczne. Zgodnie z tytułem drugi tom prezentuje wiedzę z zakresu współczesnej nauki o żywieniu, dietetyki i zdrowia publicznego. Autorzy omówili: zasady i praktyczne wskazówki prawidłowego żywienia w różnych okresach życia; rolę żywienia w profilaktyce i leczeniu najczęściej występujących chorób, jak niedożywienie i otyłość, jadłowstręt i bulimia, choroby metaboliczne, choroby układu krążenia i pokarmowego, onkologiczne, alergie pokarmowe, intensywna terapia żywieniowa; żywienie pozajelitowe i dojelitowe; praktyczne wskazówki do żywienia człowieka chorego. Książka została tak pomyślana, aby pomóc czytelnikowi racjonalnie żywić siebie i innych, uwzględniając różne uwarunkowania związane z wiekiem, stanem fizjologicznym, trybem i warunkami życia; rozumieć rolę żywienia w patogenezie, profilaktyce i leczeniu najczęściej występujących chorób oraz prawidłowo stosować żywienie pozajelitowe i dojelitowe, poznać organizacyjne i technologiczne aspekty optymalizacji praktycznego żywienia osób zdrowych i chorych. Książka Żywienie człowieka zdrowego i chorego jest przeznaczona dla studentów uniwersytetów przyrodniczych, medycznych, i innych uczelni wyższych realizujących przedmioty z zakresu żywienia, a także dla osób praktycznie zajmujących się tym zagadnieniem - lekarzy, dietetyków, żywieniowców, technologów żywności oraz personelu szpitali, sanatoriów i domów opieki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Aktywność fizyczna nie różnicowała nasilenia kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Płeć różnicowała kompetencje psychiczne i inteligencję emocjonalną, wyższe wyniki zanotowano u mężczyzn. Studentki znamiennie częściej niż studenci uskarżały się na dolegliwości związane z psychicznym funkcjonowaniem. Młodsi, pierwszoroczni studenci odznaczali się wyższą inteligencją emocjonalną niż młodzież akademicka podejmująca studia na początku XXI wieku (2016 versus 2011; 2013 versus 2011). Ustalono predyktory kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Większych kompetencji społecznych w sytuacji ekspozycji możemy oczekiwać u studentów mniej neurotycznych i bardziej otwartych na nowe doświadczenia. Natomiast dużej inteligencji emocjonalnej możemy oczekiwać u studentów otwartych na nowe doświadczenia, o dużych kompetencjach w sytuacji ekspozycji i o wysokiej samoocenie. Ustalono także związki pomiędzy zdrowiem psychicznym, kompetencjami społecznymi i inteligencją emocjonalną. Dotyczą one jednak tylko niektórych ba-danych wymiarów, a ich siła nie jest duża. Im mniejsze kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna tym większe nasilenie zaburzeń funkcjonowania. Badania longitudinalne (porównanie wyników pomiaru na pierwszym i drugim roku studiów) pozwoliły dostrzec wagę naturalnego treningu społecznego w kształtowaniu kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i troski o zdrowie psychiczne młodzieży. Częściowo poprawie uległa kondycja psychiczna badanych osób. Jeśli zaś chodzi o inteligencję emocjonalną to wyniki badań sugerują raczej konieczność celowego oddziaływania w zakresie oczekiwanych zmian. Warsztaty psychologiczne stanowiły narzędzie interwencji w kierunku polepszania zarówno kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej jak i pod-noszenia kondycji psychicznej. Kompetencje społeczne zmieniły się na korzyść u badanych osób, jednak nie wszystkie ich wymiary. Inteligencja emocjonalna mierzona przy użyciu narzędzia INTE nie uległa zmianie. W wyniku uczestnictwa w warsztatach psychologicznych „Komunikacja w świetle przeżywanych uczuć i emocji, Przebaczenie, O potrzebie miłości” zaobserwowano także pewne korzystne zmiany w zdrowiu psychicznym młodzieży. Doświadczenie pracy z klientem różnicowało niektóre badane zmienne tj. kompetencje społeczne w sytuacji ekspozycji społecznej oraz w wymiarze codziennego funkcjonowania. Korzystniej wypadały osoby posiadające doświadczenie w pracy z klientem. Nie dostrzeżono natomiast różnic w zakresie kompetencji społecznych między tymi studentami, którzy planują pracę w zawodzie nauczyciela lub trenera, a tymi, którzy nie są w tej kwestii zdecydowani lub mają inne plany zawodowe. Studenci deklarujący chęć pracy w zawodzie trenera cechowali się większą inteligencją emocjonalną od swoich rówieśników. Zdrowie psychiczne chętnych do bycia nauczycielami było zdecydowanie lepsze od studentów, którzy nie widzieli swojej przyszłości jako nauczyciele wychowania fizycznego. Ostatni wątek pracy dotyczy modelu nauczyciela wychowania fizycznego. W percepcji badanych studentów nauczyciele wychowania fizycznego powinni ce-chować się takimi właściwościami jak: odpowiedzialność, przyjaźń, pomaganie, cierpliwość, współpraca, pewność siebie, wytrwałość, trzeźwe myślenie, sumienność. Model zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego to model społeczny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
W książce ukazano wpływ czynników kulturowych na postawy ludzi wobec własnego zdrowia i wyglądu. Koncepcja hierarchicznego uporządkowania relacji między płcią kulturową a kulturowo definiowanym wiekiem oraz ich oddziaływania na siebie pozwoliła na wprowadzenie i zastosowanie w badaniach nowej kategorii socjologicznej, tj. upłciowionego wieku (gendered age). Dało to możliwość pogłębionej analizy przekonań, ocen i zachowań kobiet oraz mężczyzn w różnym wieku w odniesieniu do własnego wyglądu i zdrowia. W części empirycznej zaprezentowano definicje kobiecości i męskości funkcjonujące u ludzi będących w różnych fazach życia. Scharakteryzowano także stan świadomości badanych na temat wpływu kulturowych koncepcji płci, wieku i upłciowionego wieku na ich postrzeganie swego wyglądu i zdrowia. Wykorzystano ponadto koncepcję zakładającą definiowanie wyglądu i zdrowia jako indywidualnych zasobów kapitału ludzkiego zyskujących współcześnie na znaczeniu. Publikacja poszerza ogólną wiedzę o genderowych uwarunkowaniach zjawisk społecznych. Mieści się w obszarze takich dziedzin, jak gender studies, socjologia płci, socjologia ciała i zdrowia. Jest adresowana nie tylko do naukowców - socjologów, antropologów, kulturoznawców, psychologów czy lekarzy, lecz także do osób zainteresowanych podjętą problematyką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. III M 387 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. III M 437 Czyt. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej