Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(16)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje fachowe
(9)
E-booki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Muzyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Magazyn
(5)
Czytelnia ogólna
(11)
Autor
Przybyla Olga
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Chruściel Paweł
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Cichy Ireneusz
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Demel Maciej
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Huzarski Maciej
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Kaźmierczak Arkadiusz
(1)
Klichowski Michał
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Kowalska Jolanta (nauki kultury fizycznej)
(1)
Kozubal Adam
(1)
Kruszwicka Agnieszka
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kunysz-Rozborska Magdalena
(1)
Majewska Jolanta (pedagog)
(1)
Majewski Andrzej (1954- )
(1)
Makarczuk Anna
(1)
Maszorek-Szymala Anna
(1)
Małek Agnieszka (pedagog)
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Ostrowski Paweł (kultura fizyczna)
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Przednowek Krzysztof
(1)
Rokita Andrzej
(1)
Rola Beata (pedagog)
(1)
Rzepko Marian
(1)
Sosińska Justyna
(1)
Syrek Ewa
(1)
Szajna Gabriel (1960- )
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Warchoł Krzysztof
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Wawrzyniak Sara
(1)
Wilczewski Tomasz
(1)
Węglarz Józef (1949- )
(1)
Włodarczyk Marta (psycholog)
(1)
Zalewska-Meler Agnieszka
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Śniadecki Jędrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(10)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(20)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Rodzice
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Przedszkola
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Promotorzy zdrowia
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie
(6)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Dzieci
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Aktywność fizyczna
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Edukacja prozdrowotna
(3)
Rozwój fizyczny dziecka
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Rozwój fizyczny młodzieży
(2)
Wychowanie dziecka
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
DZIECI
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Hortiterapia
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Internaty
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Poradnik
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Psychologia sportu
(1)
Psychomotoryka
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rezyliencja
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Sport
(1)
Sport szkolny
(1)
Styl życia
(1)
Szkolnictwo
(1)
TEORIA
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Tematy i motywy
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie fizyczne dzieci
(1)
Wychowanie fizyczne seniorów
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Zmiana społeczna
(1)
ŚNIADECKI JĘDRZEJ
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Słupsk (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Scenariusz zajęć
(5)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Monografia
(2)
Raport z badań
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Przewodniki [Typ publikacji]
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na książce pseudonim autora, nazwa: Henryk Goldszmit. Na podstawie wydania: Jak kochać dziecko / Janusz Korczak. Dzieła zebrane ; t. 7. - Warszawa, 1993. Publikacja wydana z okazji III Międzynarodowego Kongresu Praw Dziecka oraz VIII Międzynarodowej Konferencji Korczakowskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37270 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. III H 193 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. V D 211 Czyt. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.32368 (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. V Fa 23 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. V G 254 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychomotoryki)
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe formy edukacji : ponad 70 zajęć i scenariuszy psychomotorycznych.
Bibliografia na stronach 219-222.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. V G 274 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. V D 224 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 38066 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II C 467 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II C 479 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Publikowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Celem czasopisma jest umożliwianie i pobudzanie dyskusji na poziomie akademickim wokół najważniejszych dla współczesności problemów edukacyjnych, popularyzowanie dorobku polskiej pedagogiki wśród pedagogów obcojęzycznych (artykuły w językach obcych) i ułatwianie polskim pedagogom poznania tego, co dzieje się w pedagogice w innych krajach, poprzez publikowanie tłumaczeń prac obcojęzycznych. Znajdujemy tu zarówno prace już uznanych autorów, jak i początkujących adeptów nauki. Czasopismo kierowane jest do osób zainteresowanych problematyką szeroko rozumianej edukacji, a zwłaszcza do nauczycieli akademickich i studentów różnych obszarów humanistyki i nauk społecznych. The Polish journal issued since 1956, publishes articles presenting theories of broadly defined pedagogy and research findings on functioning of the individual in society. The articles discuss various pedagogical subdisciplines, including pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactic methods, psychology of education, philosophy of education, aesthetic education, etc. The journal seeks to allow and stimulate academic discussions on the most important current issues in education. It promotes achievements in Polish pedagogy among foreign language educators (articles in foreign languages). It also familiarises Polish educators with current trends in the field of pedagogy in other countries by publishing translations of articles in foreign languages. The journal contains papers by already well-established authors, as well as papers by new adepts of the field. The journal seeks to serve all interested in issues of broadly defined education, especially academic teachers and university students of Humanities and Social Science.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej