Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(68)
Katalog księgozbioru
(30)
Forma i typ
E-booki
(68)
Książki
(29)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje promocyjne
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
Magazyn
(21)
Czytelnia ogólna
(11)
Autor
Praca zbiorowa
(6)
Bełz Grzegorz
(4)
Kozioł Leszek
(4)
Kozłowski Waldemar Antoni
(4)
Lewicka Maria
(4)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(3)
Bańbuła Joanna
(2)
Borys Tadeusz
(2)
Chądzyński Jacek
(2)
Godlewski Piotr
(2)
Matecki Piotr
(2)
Żmigrodzki Zbigniew
(2)
Baj-Korpak Joanna (1980- )
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bieńkowska Jolanta
(1)
Brzozowski Tomasz
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Byczkowska-Owczarek Dominika
(1)
Chunyan Zhang
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Duraj Jan
(1)
Dutczak Jerzy
(1)
Dyzmann-Sroka Agnieszka
(1)
Dzięglewski Mariusz
(1)
Garbacz Weronika
(1)
Gocłowska Sylwia
(1)
Groblińska Justyna
(1)
Grosse Tomasz Grzegorz
(1)
Grzesiak Lena
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Haliżak Edward
(1)
Hanusz Halina
(1)
Hopej Marian
(1)
Jajuga Krzysztof
(1)
Januszko Wojciech
(1)
Jasiński Bartosz
(1)
Jedel Joanna
(1)
Kacała Joanna
(1)
Kaleta Andrzej
(1)
Kalisiak-Mędelska Magdalena
(1)
Kawka Tomasz
(1)
Kes Zdzisław
(1)
Kiełbasiński Wojciech
(1)
Klukowski Bogdan
(1)
Kopera Sebastian
(1)
Kosmol Andrzej
(1)
Kosowski Jakub
(1)
Kozar Łukasz Jarosław
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kubczak Anna
(1)
Kud Marzena
(1)
Kuś Agnieszka (ekonometria)
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Lichaczewska-Ziemba Martyna
(1)
Lipka Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Małkuch-Świtalska Justyna
(1)
Michałowska Grażyna
(1)
Milewska Mariola
(1)
Molik Bartosz
(1)
Morgulec-Adamowicz Natalia
(1)
Moszkowicz Krystyna
(1)
Najda-Janoszka Marta
(1)
Nowak Edward
(1)
Nowosielski Michał
(1)
Nowosielski Stanisław
(1)
Olejniczak Tomasz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Oleksiak Piotr
(1)
Parzuchowski Michał
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Pasierb Bronisław
(1)
Pawłowska Beata
(1)
Pietrek Grzegorz
(1)
Piotrowski Tomasz (radioterapeuta)
(1)
Piotrowski Włodzimierz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Piątkowska Monika (1980- )
(1)
Pochylska Anna
(1)
Podgórniak-Krzykacz Aldona
(1)
Pytlarz-Pietraszko Marzena
(1)
Rogala Piotr
(1)
Rosiak Bartłomiej
(1)
Rosiak Tomasz
(1)
Rother Wilhelmina
(1)
Sajnóg Artur
(1)
Sienkiewicz Karolina (pedagog)
(1)
Sierańska Jolanta
(1)
Sikorski Czesław
(1)
Skolimowska Katarzyna
(1)
Smoleń Andrzej
(1)
Sokołowski Jerzy
(1)
Sosińska-Kalata Barbara
(1)
Sołoducho-Pelc Letycja
(1)
Stor Marzena
(1)
Symonides Janusz
(1)
Syper-Jędrzejak Marzena
(1)
Szafkowski Zbigniew (1938-2020)
(1)
Szalewicz Andrzej (1939- )
(1)
Szeptycki Andrzej
(1)
Sznajder Andrzej
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tarka Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(64)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
Kraj wydania
Polska
(98)
Język
polski
(94)
angielski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Menedżerowie
(2)
Doradcy personalni
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Organizacje sportowe
(6)
Organizacje
(5)
Zarządzanie
(5)
Organizacja
(4)
Sport
(4)
ORGANIZACJA
(3)
Organizacje studenckie
(3)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Marketing sportowy
(2)
Organizacje paramilitarne
(2)
Prawo sportowe
(2)
Przysposobienie wojskowe
(2)
Sportowcy
(2)
Studenci
(2)
Akademicki Związek Sportowy
(1)
Akademicki Związek Sportowy (Poznań)
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Badania naukowe
(1)
Badania stanu zdrowia
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dokumentacja medyczna
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emocjonalne nastawienie wobec organizacji
(1)
Epidemiologia
(1)
Finansowanie
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
HALA SPORTOWA
(1)
Hotelarstwo
(1)
Infrastruktura turystyczna
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kolejowe Przysposobienie Wojskowe (Chełm)
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Kreatywność
(1)
Liga Lotnicza
(1)
Liga Obrony Powietrznej Państwa
(1)
Liga Obrony Powietrznej i Przeciwgazowej
(1)
Marketing
(1)
Mass media i sport
(1)
Medale
(1)
Medycyna
(1)
Modele ekonomiczne
(1)
Nauki społeczne
(1)
Obiekty i urządzenia sportowe
(1)
Oddział w Gorzowie Wielkopolskim (Towarzystwo Miłośników Wilna i Ziemi Wileńskiej)
(1)
Organizacja pracy klasy
(1)
Organizacje podtrzymania zdrowia
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
Organizacje turystyczne
(1)
PARTNERSTWO
(1)
POLE GOLFOWE
(1)
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II (Biała Podlaska)
(1)
Pocztowe Przysposobienie Wojskowe (Chełm)
(1)
Polskie Towarzystwo Gimnastyczne "Sokół" (Chełm)
(1)
Prace badawczo-rozwojowe
(1)
Praktyka zawodowa
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Prewencja pierwotna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Programy zdrowotne
(1)
Programy zdrowotne narodowe
(1)
Programy zdrowych społeczeństw
(1)
Projektowanie badań naukowych
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Region turystyczny
(1)
Ruch olimpijski
(1)
Samorząd studencki
(1)
Socjologia
(1)
Sponsoring
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
TURYSTYKA
(1)
Turystyka
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Zaangażowanie pracowników
(1)
Zachowanie organizacyjne
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Zaufanie
(1)
Zawody medyczne
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Zespół projektowy
(1)
Zgromadzenia i imprezy masowe
(1)
Związek Strzelecki "Strzelec"
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(9)
1918-1939
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Chełm (woj. lubelskie)
(4)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Powiat chełmski (1919-1939)
(1)
Powiat chełmski (woj. lubelskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ziemia Wileńska (1922-1926)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(15)
Opracowanie
(8)
Wydawnictwo źródłowe
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Broszura
(1)
Kalendarium
(1)
Katalog medali
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Sprawozdanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(10)
Historia
(8)
Kultura fizyczna i sport
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(2)
98 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37960, II 37961 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37954, II 37955 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. III M 394 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37802 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Orientacja na wyniki jest jedną z ośmiu zasad zarządzania jakością sformułowanych przez EFQM 1. Chociaż zasada ta jest intuicyjnie zrozumiała, to jej szczegółowa interpretacja, a zwłaszcza praktyczna realizacja, przysparza nadal wielu trudności. Celem tej książki jest przedstawienie różnych propozycji rozwiązań oraz wyników badań odnoszących się właśnie do tej zasady. Zaprezentowane w książce rozważania koncentrują się na trzech problemach. Dotyczą one: • rozpoznania symptomów orientacji na wyniki na poziomie organizacji; z treści wielu artykułów zawartych w tym zeszycie wynika, że tymi symptomami – niejako przejawami doskonałości – są to przede wszystkim: skuteczność, efektywność, sprawność, dojrzałość organizacji (jakościowa, procesowa), ciągłość działania, integralność, kreatywność/innowacyjność oraz satysfakcja interesariuszy; • metod pomiaru wyników organizacji z wykorzystaniem ciągle rosnącego instrumentarium kwantyfikacji wyników, w tym m.in. zrównoważonej karty wyników, benchmarkingu wewnętrznego, pomiaru satysfakcji różnych grup interesariuszy, pomiaru wpływu różnych systemów zarządzania (jakości, środowiskowego itp.) na wyniki organizacji; • rozstrzygnięcia ważnego dylematu: czy orientacja na wyniki jest tylko jedną z zasad zarządzania jakością i różnych modeli doskonałości, czy też występuje w roli szczególnej zasady – reprezentując wszystkie kryteria (symptomy doskonałości) i zasady zarządzania, czyli jako ich nośnik informacji i syntetyczny obraz. Opracowanie zawiera poglądy Autorów reprezentujących różne ośrodki akademickie oraz instytucje (przedsiębiorstwa, lokalną administrację publiczną), mających bogate doświadczenia w praktyce. Różnorodność i szeroki przekrój tych poglądów i doświadczeń pozwalają mieć nadzieję, że każdy Czytelnik znajdzie w tej książce coś interesującego i inspirującego do prowadzenia własnych badań i do pogłębionej refleksji. Należy podkreślić, że niniejszy zbiór artykułów podlegał nie tylko wnikliwemu procesowi recenzowania, ale także dodatkowej weryfikacji naukowej podczas dyskusji na konferencji „Orientacja na wyniki jako kryterium doskonałości”, która odbyła się w czerwcu 2012 roku w Piechowicach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podejście procesowe jest jedną z ważniejszych obecnie orientacji systemu zarządzania organizacją (przedsiębiorstwem, instytucją). Jest to swoista filozofia zarządzania, idea, która wręcz nakazuje widzenie organizacji przez pryzmat powiązanych ze sobą procesów. Stawia procesy i klienta (zewnętrznego i wewnętrznego) w centrum zainteresowania zarządzających i pracowników. Zmienia spojrzenie na organizację z jedynej dotychczas perspektywy funkcji na dodatkową perspektywę procesów, wprowadzając obok statycznego również dynamiczne traktowanie organizacji. Zakładając ciągłe doskonalenie nie tylko pojedynczych procesów, ale całej ich architektury, preferuje myślenie całościowe (systemowe), a nie fragmentaryczne (lokalne). Zapewnia rozwój pracowników, tworząc warunki do interdyscyplinarnej pracy zespołowej, zwiększania zakresu ich samodzielności decyzyjnej i do przenoszenia na nich odpowiedzialności za wyniki organizacji, a w konsekwencji – do ciągłego uczenia się. Sprzyja angażowaniu różnych koncepcji i metod zarządzania organizacją, w tym zintegrowanych (informatycznie) systemów zarządzania, do rozwiązywania coraz trudniejszych problemów współczesnych organizacji, funkcjonujących w biznesie i w sektorze publicznym. Wszystko to zapewnia pożądany wzrost elastyczności organizacji i jej podatności na zmiany. Publikacja składa się z artykułów opracowanych przez pracowników różnych ośrodków naukowych, a także przedstawicieli praktyki, którzy podzielili się swoimi wynikami badań oraz doświadczeniami w zakresie zarządzania procesami. Z szerokiej problematyki zostały wyodrębnione cztery części: 1. Podejście procesowe w różnych koncepcjach zarządzania organizacją. 2. Doskonalenie procesów. 3. Zarządzanie procesami. 4. Organizacja procesowa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 38187 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Rola wiedzy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami − funkcjonującymi w dynamicznej, złożonej, nieprzewidywalnej rzeczywistości globalnych rynków − jest bezdyskusyjna. Dzisiaj zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej w coraz większym stopniu zależy nie od tradycyjnych zasobów – jak praca, ziemia czy kapitał – ale właśnie od zasobów wiedzy. Zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania rozwijane są koncepcje i metody zorientowane na identyfikację zasobów wiedzy w organizacji, intensyfikację procesów weryfikacji wiedzy organizacyjnej i jej rozwoju oraz na wykorzystanie wiedzy do zwiększania konkurencyjności organizacji. W prezentowanym tomie zawarto szesnaście opracowań, których autorzy – badacze z ośrodków naukowych z całego kraju oraz praktycy zarządzania − analizują znaczenie czynnika wiedzy dla współczesnych organizacji: ich funkcjonowania, rozwoju, osiągania przewagi konkurencyjnej i szeroko rozumianego sukcesu. Przedmiotem większości tekstów są takie koncepcje, metody i systemy zorientowane na wiedzę, jak: • metody zarządzania wiedzą, • systemy zarządzania wiedzą, • organizacja ucząca się i inteligentna, • zdolność uczenia się przedsiębiorstwa, • organizacja zwinna, • organizacja odporna na kryzys. Dominują teksty o charakterze empirycznym; w artykułach przytoczono badania zrealizowane w Polsce w organizacjach różniących się typem działalności, wielkością i formą własności, a także w klastrach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37979 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 37635 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podmiot gospodarczy w turbulentnych warunkach otoczenia potrzebuje efektywnie funkcjonującego systemu nadzoru. Rady nadzorcze są istotnym elementem takiego systemu we współczesnej korporacji. Zainteresowanie, jakie budzą, systematycznie rośnie. Jednocześnie panuje stosunkowo silne przekonanie, o potrzebie zasadniczych zmian w ich funkcjonowaniu. W literaturze i wśród praktyków zarządzania formułowane są liczne zalecenia, mające uczynić z rady nadzorczej efektywnie działający organ, który nie zarzucając swoich podstawowych funkcji – nadzorczych i stanowiących – dostrzeże i inne sposoby pełnienia swojej misji. Niniejsza praca wpisuje się w ten nurt badawczy, zwracając przy tym szczególną uwagę na działania rad nadzorczych w specyficznych warunkach kryzysu spółki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Oddajemy w Państwa ręce kolejny tom z serii Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu „Zmiana warunkiem sukcesu.” Z założenia proponujemy zróżnicowaną tematykę, tak aby stworzyć forum wymiany poglądów dotyczących różnych koncepcji i aspektów rozwoju organizacji i podnoszenia jej potencjału. Na przykład metoda analizy sieci organizacyjnej − jest jednym ze sposobów podnoszenia potencjału organizacji. Dzięki niej istnieją możliwości identyfikacji potencjału poszczególnych osób tworzących zespoły oraz pokazania uwarunkowań przypisywania ich do zespołów. Inny ciekawy pogląd na rozwój potencjału organizacji daje artykuł poruszający zagadnienie emocji i pracy emocjonalnej. Obecnie od pracowników oczekuje się, że będą prezentowali swoje reakcje emocjonalne zgodnie ze standardami przyjętymi w danej kulturze i obowiązującymi w danej organizacji, gdyż są przypisane do określonej roli zawodowej. Artykuł kończą uwagi dotyczące kierunków badań, jakie warto podjąć dla lepszego zrozumienia emocjonalnych aspektów funkcjonowania organizacji, z uwzględnieniem krótko- i długoterminowych skutków pracy emocjonalnej w perspektywie jednostkowej i dla całej organizacji. Kolejnym ważnym elementem w funkcjonowania organizacji jest podejmowanie decyzji strategicznych w optyce okazji i opcji realnych. Poszukiwania autora koncentrują się na znalezieniu wyróżników współczesnej strategii, a zbiór poruszanych wątków zamknął się w kontekście trzech logik, a mianowicie: pozycjonowania, kompetencji oraz szans. Ciekawym spojrzeniem na możliwości rozwoju potencjału organizacji jest wskazanie współzależności występujących pomiędzy modelem doskonałości, poziomem dojrzałości i jakością przywództwa w organizacji. Zgodnie z przyjętą w publikacji koncepcją artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne oraz rozważania modelowe oparte na studiach literaturowych, ale także wyniki badań empirycznych. Pośród zamieszczonych w tomie prac znajdziecie Państwo artykuł poświęcony efektowi synergii wynikającej z powiązania zarządzania zmianą i zarządzania projektami oraz ciekawe opracowania z branży edukacyjnej i budowlanej. W imieniu redakcji życzę Państwu interesującej i inspirującej lektury. Joanna Martusewicz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jakość jest atrybutem otaczającego nas świata, stanowi kryterium wyboru w podejmowaniu różnorodnych decyzji, co wpływa na funkcjonowanie rynku. Zmieniające się rynkowe warunki gospodarowania wymuszają proces ciągłego dostosowywania wewnętrznych działań w firmie. Tematem monografii jest zarządzanie jakością w organizacji (nazywane również zarządzaniem projakościowym), w szczególności czynniki wewnętrzne, ich ważność i oddziaływanie na rezultaty zarządzania jakością, które parametryzują sukces podejmowanych działań organizacyjnych w tym obszarze zarządzania. Analizę literatury przedmiotu i teoretyczne rozważania uzupełniono wynikami badań empirycznych przeprowadzonych w autoryzowanych salonach sprzedaży i serwisu samochodów osobowych w Polsce. Wewnętrzne czynniki projakościowego zarządzania w organizacji wzbogacono o aspekty ryzyka, które w znacznej mierze wpływa na sukces funkcjonowania każdej organizacji na rynku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Książka jest rezultatem kilkumiesięcznych badań etnograficznych prowadzonych w trzech oddziałach szpitalnych. Omówiono w niej realia pracy i trudności, z jakimi mierzą się pracownicy szpitala, a które często są niezauważalne dla pacjentów i ich rodzin. Ukazano zakulisowy świat placówki medycznej, gdzie następuje wzajemne uzgadnianie znaczeń i kontekstów wykonywanej pracy, a także przybliżono organizacyjną codzienność widzianą oczami przedstawicieli personelu medycznego. Z perspektywy etnografii organizacji, oddając głos swoim badanym, autorki przeanalizowały specyfikę oddziału jako organizacji, społecznie konstruowaną przestrzeń, style kierowania, proces komunikowania pomiędzy przedstawicielami personelu medycznego oraz niepewność i emocje, jakich doświadczają reprezentanci zawodów medycznych. Publikacja jest jednym z nielicznych polskich etnograficznych opracowań uwarunkowań i kontekstów pracy w oddziałach szpitalnych. Polecana jest przede wszystkim menedżerom zarządzającym placówkami ochrony zdrowia, ale również praktykom zajmującym się komunikowaniem w medycynie, wspierającym i szkolącym pracowników ochrony zdrowia w zakresie pracy z emocjami oraz zarządzania zespołem medycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Zainteresowanie naukowców, badaczy i przedsiębiorców procesem doskonalenia organizacji oraz wdrażania zmian organizacyjnych w firmach skłoniło nas do zastanowienia się nad znalezieniem wspólnego dla wszystkich forum wymiany myśli, pomysłów, koncepcji. Wieloletnie doświadczenie w wydawaniu Prac Naukowych pt. Zmiana warunkiem sukcesu, jak również analiza potrzeb i zainteresowań czytelników ze świata zarówno nauki, jak i biznesu były podstawą do stworzenia nowego zeszytu – „Management Forum”, wydawanego w ramach Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Mamy nadzieję, że stanie się on platformą wymiany wyników badań oraz wynikających stąd rozważań, dyskusji i polemik w obszarze nauk o zarządzaniu. Pierwszy numer poświęcono tematyce koncepcji doskonałości i doskonalenia organizacji. Jest ona rozumiana nie tyle jako możliwy do osiągnięcia stan idealny, ale jako droga, którą w swej strategii rozwoju i zmian może obrać przedsiębiorstwo. W pierwszej części autorzy podjęli próbę zdefiniowania pojęcia doskonałości w zarządzaniu organizacją. Na poziomie strategicznym organizacji doskonałość została przedstawiona nie tylko jako stan stabilny organizacji, ale przede wszystkim jako proces dynamiczny, do którego należy dążyć, uwzględniając dynamikę otoczenia, przesuwającą perspektywę doskonałości poza horyzont możliwości jej stabilizacji. W podejściu operacyjnym liczby, dane i fakty są podstawą do definiowania celów procesów doskonalących oraz ich pomiaru. Autor stawia tezę, iż metodyczne, ustrukturyzowane podejście do doskonalenia organizacji daje przewagę w stosunku do działań nieustrukturyzowanych, sytuacyjnie lub intuicyjnie krytycznych, wynikających z konieczności podjęcia działań doskonalących w określonym obszarze organizacji. Definiowanie doskonałości na poziomie projektowym stawia przed organizacjami pytanie, czy odpowiednio wysoki poziom doskonałości w zarządzaniu projektami bezpośrednio przekłada się na wysoki poziom jakości obsługi klienta i oferowanych mu produktów. W drugiej części autorzy opisują problem doskonalenia organizacji w kontekście zjawisk kulturowych i procesów psychologicznych w przełamywaniu barier poznawczych i emocjonalnych wśród pracowników. W artykule przyjęto założenie, iż doskonałość organizacji wymaga uznania umowności pojęcia „doskonałość”. W przeciwnym wypadku próby realizacji jakiegokolwiek modelu doskonałości będą rodzić napięcia i powodować trudności w codziennym funkcjonowaniu każdej organizacji. Powinni być tego świadomi przede wszystkim przedstawiciele kadry kierowniczej. Im częściej założenie o doskonałości traktują dosłownie, tym więcej trudności pojawia się w codziennym funkcjonowaniu organizacji. Autor kolejnego artykułu zwraca uwagę na to, jak zachowania obywatelskie przejawiane przez pracowników wpływają na powodzenie procesu ciągłego doskonalenia oraz osiągnięcie przez przedsiębiorstwo oczekiwanego poziomu doskonałości. W ostatnim artykule zaprezentowano mierniki efektywności podnoszenia kompetencji pracowników, dokonano ich krytycznej oceny, jak również zaproponowano ranking najlepszych mierników. Na koniec przedstawiono badania dotyczące stosowania tych mierników przez przedsiębiorstwa działające na polskim rynku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza monografia dotyczy kluczowych problemów działalności przedsiębiorstw, które odnoszą się do szeregu czynników efektywnego wykorzystania zasobów materialnych i niematerialnych dla budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. Wskazują one na potrzebę eksponowania oceny operacyjnych, finansowych oraz inwestycyjnych nośników efektywności ekonomicznej podmiotów gospodarczych, nadto kluczowych ich kompetencji. Prezentowana monografia składa się z 20 artykułów naukowych, które wydają się użyteczne nie tylko w rozpoznaniu prawidłowości działania przedsiębiorstw na rynku kapitałowym, lecz także we wskazaniu przyczyn i konsekwencji podejmowania szeregu decyzji wzmacniających efektywność ekonomiczną jednostek gospodarczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Rozprawa naukowa niezbędna dla informatologów, naukoznawców i bibliotekarzy. Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej