Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(29)
Katalog księgozbioru
(22)
Forma i typ
E-booki
(29)
Książki
(22)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje fachowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(14)
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Magazyn
(9)
Czytelnia ogólna
(15)
Autor
Kozioł Leszek
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Brytek-Matera Anna
(2)
Czepczor-Bernat Kamila
(2)
Kaczmarek Mirosława
(2)
Lewicka Maria
(2)
Mamcarz Artur (1958- )
(2)
Śliż Daniel
(2)
Ankiersztejn-Bartczak Magdalena
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Białowąs Sylwester
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Chęć Magdalena
(1)
Czupryna Piotr
(1)
Domański Tomasz
(1)
Dow David
(1)
Dow Mike
(1)
Dunaj Justyna
(1)
Dąbrowska Ewa (socjolog)
(1)
Gromadzka-Ostrowska Joanna
(1)
Grontkowska Anna
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Górska Anna
(1)
Gębska Monika
(1)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(1)
Jankiewicz Jacek
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kacała Joanna
(1)
Kamiński Karol Adam (1975- )
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Korpak Filip
(1)
Kowalczyk Robert (psycholog)
(1)
Królikowski Tomasz (żywienie)
(1)
Leksy Karina
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Linehan Marsha M. (1943- )
(1)
Lipka Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Mazurczak Anna
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(1)
Małecka-Ziembińska Edyta
(1)
Miller Alec L
(1)
Moniuszko-Malinowska Anna
(1)
Mruk Henryk
(1)
Myszkowska-Ryciak Joanna
(1)
Nowicka Paulina Maria
(1)
Oczko-Grzesik Barbara
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Olczak Anita
(1)
Olejniczak Tomasz
(1)
Pancewicz Sławomir Andrzej
(1)
Pierański Bartłomiej
(1)
Pilarczyk Bogna
(1)
Rathus Jill H
(1)
Rekiel Anna
(1)
Rogozińska-Pawełczyk Anna
(1)
Różańska Dorota (kultura fizyczna)
(1)
Silczuk Andrzej
(1)
Sowa Paweł (nauki o zdrowiu)
(1)
Sońta Marcin
(1)
Stola Agata
(1)
Stolba Katarzyna
(1)
Strączkowski Łukasz
(1)
Suchacz Magdalena
(1)
Sutton Megan
(1)
Syrek Ewa
(1)
Szwedzik Adam
(1)
Szymusiak Henryk
(1)
Sęk Helena (1938- )
(1)
Sławińska Maria
(1)
Toeplitz Zuzanna
(1)
Wieja Magdalena
(1)
Wiercińska-Drapało Alicja (1962- )
(1)
Wurth Anthonie (1967- )
(1)
Wurth Kees (1969- )
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Wyszomirski Karol (dietetyk)
(1)
Włodarek Dariusz
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(29)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(49)
angielski
(1)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(2)
Doradcy personalni
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Trenerzy biznesu
(1)
Wykładowcy na kursach
(1)
Temat
Zachowania prozdrowotne
(6)
Aktywność fizyczna
(5)
Młodzież
(4)
Zachowania ryzykowne
(3)
Zachowania zdrowotne
(3)
Zdrowy styl życia
(3)
Dojrzewanie
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Leczenie
(2)
Otyłość
(2)
Postawa wobec zdrowia
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Styl życia
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Zaangażowanie pracowników
(2)
Zachowania młodzieży
(2)
Zachowanie
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Zachowanie związane z odżywianiem
(2)
Zdrowie fizyczne
(2)
Asertywność
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bezpieczeństwo zdrowotne
(1)
Choroba
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Chorzy po udarze mózgu
(1)
Czynniki ryzyka
(1)
Diagnoza
(1)
Dieta
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziewczęta
(1)
Emocje
(1)
Emocjonalne nastawienie wobec organizacji
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Globalizacja
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kontrola chorób zakaźnych
(1)
Kreatywność
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kultura masowa
(1)
Medycyna behawioralna
(1)
Nadwaga
(1)
Narażenie środowiskowe
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Obraz samego siebie
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Odżywianie
(1)
Ortoreksja
(1)
Osoby niepełnosprawne
(1)
Osoby otyłe
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Perfekcjonizm (psychologia)
(1)
Pomaganie
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia zdrowia
(1)
Psychoterapia
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Religia a medycyna
(1)
Rodzice
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Socjoterapia
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Starzenie się
(1)
Stosunki lekarz-pacjent
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Taniec
(1)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczucia
(1)
Udar mózgu
(1)
Wartości społeczne
(1)
Wartość
(1)
Wiedza
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Wysiłek fizyczny
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia zachowania dziecka
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Biała Podlaska (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Monografia
(5)
Raport z badań
(5)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Medycyna i zdrowie
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II 38228 (1 egz.)
Czytelnia ogólna
Brak informacji o dostępności: sygn. III H 205 Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia ogólna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. V D 214 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Starzenie się ludności postępuje, a skutki wywołane tym procesem stają się coraz bardziej dostrzegalne. Wraz z procesem starzenia się człowieka zachodzą w jego organizmie ogólne zmiany o charakterze fizycznym, fizjologicznym i psychicznym, modyfikując zachowania rynkowe. W sferze ekonomicznej zwiększająca się liczba seniorów wpływa na strukturę produkcji, podziału, wymiany i konsumpcji środków zaspokajających potrzeby ludzkie. Zachowania konsumentów seniorów w ostatnich latach stały się przedmiotem badań wielu dziedzin nauki; kwerenda bibliograficzna wykazała jednak, że obszar innowacyjności zachowań ludzi starszych nie cieszył się zainteresowaniem badaczy. Zapewne wynika to z często prezentowanego w mediach stereotypu ludzi starszych jako niedostosowanych do zmian otoczenia, zamkniętych na nowości rynkowe. Jako główny cel monografii przyjęto określenie determinant zakupu i akceptacji przez konsumentów seniorów innowacji produktowych wybranych kategorii dóbr materialnych FMCG (fast-moving consumer goods). Przeprowadzono trzyetapową sekwencję badań wśród osób po 60. roku życia na terenie Wielkopolski, wykorzystując metodę wywiadu osobistego. Efektem analiz jest określenie modelu postaw seniorów wobec innowacji oraz zbudowanie modelu zakupu i akceptacji przez seniorów innowacji produktowych na rynku FMCG. Dodatkowo zaproponowano segmentację konsumentów seniorów według kryterium zdefiniowanej innowacyjności konsumenckiej, która pozwoliła na wyodrębnienie pięciu typów: niechętnych konserwatywnych, zorientowanych tradycjonalistów, aspirujących wycofanych, nieświadomych praktycznych oraz racjonalnych innowatorów. Zgromadzony materiał teoretyczno-empiryczny może znaleźć zastosowanie w procesie zarządzania portfelem produktów zarówno na etapie inicjowania i wprowadzania innowacji produktowych na rynek, jak i na etapie modyfikacji produktów już istniejących w celu uzyskania akceptacji konsumentów seniorów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Rozwój badań marketingowych wyraża się w powstawaniu nowych form pomiaru oraz zaawansowanych metod analizy danych bazujących na zastosowaniu podejść ilościowych i jakościowych oraz wykorzystaniu technologii informacyjnej. Ważną przesłanką rozwoju tych metod i technik jest konieczność zwiększenia efektywności działań z zakresu marketingu. Dzięki wykorzystywaniu rozwiniętych metod pomiaru działań marketingowych i ich efektów osiągana wiedza rynkowa umożliwia przedsiębiorstwom i innym organizacjom podejmowanie bardziej skutecznych i efektywnych decyzji. W artykule K. Mazurek-Łopacińskiej i M. Sobocińskiej przedstawiona została koncepcja kryteriów oceny organizacji oraz celów i zasad pomiaru wizerunku uczelni jako podmiotu rynku. Zaprezentowany sposób podejścia do pomiaru wizerunku organizacji może stanowić odniesienie także dla innych podmiotów działających na rynku. Z uwagi na istotny związek wizerunku organizacji z marką oraz jej rolę w postrzeganiu i tworzeniu rzeczywistości społecznej pokazano wykorzystanie zarówno technik jakościowych, takich jak pogłębiony wywiad indywidualny – Individual In- Depth Interview (IDI), analiza fotografii socjologicznej (interpretacja semiologiczna), jak i badań ilościowych w konstruowaniu tożsamości jednostki, która występując na rynku, przejawia różne postawy i zachowania wobec marki. W artykule M. Pałys pokazano także narzędzia mierzące poziom wiedzy i identyfikacji respondenta z marką. Funkcjonowanie jednostek w coraz szerszych i bardziej złożonych sieciach społecznych stawia problem mechanizmu przenoszenia postaw, grupowania się postaw oraz poziomu zaraźliwości społecznej postaw konsumenckich. Metoda przedstawiona w artykule A. Zbieg stanowi ciekawą propozycję bazującą na wykorzystaniu zmiennych psychologicznych i sieci relacji społecznych konsumenta w badaniu zaraźliwości postaw. Nowym obszarem w badaniach marketingowych jest przestrzeń międzykulturowa, a przykładem ich zastosowania są zogniskowane wywiady prowadzone w wielokulturowych grupach. Wyniki takich wywiadów wraz z ich interpretacją znajdujemy w artykule K. Pilarczyk-Bal. Wśród statystycznych metod eksploracyjnych autorzy proponują własne rozwiązania oparte na zastosowaniu znanych metod. Dotyczy to w szczególności technik analizy korespondencji wykorzystanej w artykule A. Stanimir do analizy danych personalnych. Kolejne artykuły umieszczone w niniejszym zbiorze dotyczą różnych obszarów aplikacji badań rynkowych związanych zarówno z kształtowaniem relacji miedzy podmiotami rynku, zwłaszcza relacji z klientami (artykuł A. Krzepickiej ), jak i funkcji zarządzania marketingowego (planowania kampanii i kontroli marketingowej: M. Daszkiewicz i W. Kowal) oraz instrumentów marketingowych (marki, cen, sprzedaży osobistej, dystrybucji: R. Żabiński, P. Waniowski, M. Rynkiewicz, A. Oczachowska, M. Śliczna).W artykułach tych prezentowane są różne podejścia metodyczne i wyniki przeprowadzonych badań. Istotny charakter wdrożeniowy mają prezentowane w niniejszym numerze Prac Naukowych wyniki australijskich badań dotyczące interfejsu marketingu, finansów i IT i ich przełożenie na sytuacje w polskich przedsiębiorstwach (G. Golik-Górecka). Inni autorzy, poszukując źródeł innowacyjności przedsiębiorstw, przedstawiają potencjał tkwiący w nauce i analizują wpływ przedsiębiorczości akademickiej na pobudzanie tej innowacyjności (M. Haberla). Na uwagę zasługują także artykuły poświęcone analizie zachowań konsumentów na wybranych rynkach, zwłaszcza na rynku kultury (G. Światowy, U. Żebrowska- Kasprzak) oraz sytuacji na rynku pracy w Polsce (A. Kubów). Artykuły te oparte na wykorzystaniu wyników własnych badań ankietowych oraz wnikliwej analizie bogatego zestawu źródeł wtórnych rozszerzają pole poznania i pozwalają na formułowanie ciekawych i ważnych wniosków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
W niniejszym numerze czasopisma zamieszczono cztery artykuły naukowe oraz jedną rekomendację książki. Przedmiotem pierwszego artykułu jest charakterystyka wybranych aktualnych trendów żywieniowych i dietetycznych. Wskazano na istotę, korzyści oraz ograniczenia wynikające ze stosowania diety wegetariańskiej, wegańskiej i fleksitariańskiej, diety eliminacyjnej (diet bezglutenowej i bez laktozy), diety o niskim indeksie glikemicznym, diety w insulinooporności, diety wpływającej na zdrowie psychiczne (tzw. żywności komfortowej, żywności wpływającej pozytywnie na nastrój i emocje i uważnego jedzenia), oraz diet, które mają na celu elimanację marnotrawstwa jedzenia (tzw. zero odpadów, mniej odpadów, ekologiczna konsumpcja).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia porusza wybrane zagadnienia dotyczące korzystania z bankowości mobilnej przez klientów indywidualnych banków, wskazując na moderującą rolę wieku użytkownika w akceptacji mobilnego kanału dostępu do usług bankowych. Odmienne podejście do technologii konsumentów różniących się wiekiem powoduje, że głównym celem pracy jest zidentyfikowanie podobieństw i różnic występujących w zachowaniach na rynku bankowości mobilnej klientów banków należących do trzech kohort pokoleniowych - generacji X, Y i Z. W publikacji usystematyzowano dotychczasowy stan wiedzy na temat korzystania z bankowości mobilnej przez osoby fizyczne, dokonano diagnozy i porównania zachowań konsumentów z pokolenia X, Y i Z w zakresie korzystania z BLIKA i usług dostępnych przez aplikacje mobilne banków oraz określono różnice międzypokoleniowe w postawach wobec bezpieczeństwa i zagrożeń związanych z realizacją usług bankowych kanałem mobilnym. Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych problematyką zachowań konsumentów na rynku bankowości mobilnej, w tym środowiska naukowego oraz studentów kierunków: ekonomia, finanse, zarządzanie i geografia społeczno-ekonomiczna. W przekonaniu autorki publikacja może być także przydatnym źródłem wiedzy na temat funkcjonowania bankowości mobilnej dla konsumentów, którzy jeszcze nie zdecydowali się z niej skorzystać.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autor przeprowadził badania dotyczące zachowań nabywców w przestrzeni wewnątrzsklepowej. Miały one charakter pomiarów fizjologicznych, których przydatność w wyjaśnianiu oddziaływania różnych elementów przestrzeni wewnątrzsklepowej na zachowania nabywców miała zostać określona. Walorem pracy prezentującej wyniki i wnioski z tych badań jest nowatorskie łączenie dorobku ekonomii behawioralnej, psychologii oraz fizjologii. Książka zainteresuje każdego badacza problemu i każdego bywalca przestrzeni wewnątrzsklepowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Monografia autorstwa prof. Anny Rogozińskiej-Pawełczyk jest udaną próbą szerokiej i wielokierunkowej analizy kategorii, jaką jest kontrakt psychologiczny, który w kontekście pandemii nabiera nowego wymiaru. Książka stanowi głos w dyskusji na temat zmian w kontraktach psychologicznych i ich wpływu na postawy i zachowania pracowników. Zrealizowane badania dostarczyły bogatego materiału empirycznego, który pozwala poszerzyć wiedzę na temat cech kontraktów psychologicznych we współczesnych polskich organizacjach. Lektura książki skłania do wniosku, że jest to oryginalne i interesujące opracowanie o znaczących walorach praktycznych, prezentujące zagadnienia ważne z punktu widzenia zarówno organizacji, zarządzających nimi menedżerów, jak i zatrudnionych w nich pracowników. Z recenzji prof. Katarzyny Gadomskiej-Lila W nurt badań nad rozwojem i rolą kontraktu psychologicznego w Polsce wpisuje się książka autorstwa prof. Anny Rogozińskiej-Pawełczyk zawierająca ujęcie tej problematyki w wymiarze teoretycznym – poprzez przedstawienie aktualnego stanu wiedzy oraz praktycznym – poprzez omówienie wyników badań z rekomendacjami dotyczącymi budowania kontraktu psychologicznego. Autorka wskazuje na występującą lukę empiryczną w odniesieniu do rozważań nad modelem kontraktu psychologicznego, w zakresie jego roli w kreowaniu relacji pracownik–pracodawca, które stanowią istotny wkład w rozwój badań nad tą koncepcją. Monografia stanowi oryginalne rozwiązanie problemu naukowego, dowodzi ogólnej wiedzy Autorki w analizowanym obszarze oraz potwierdza umiejętność samodzielnego przeprowadzenia pracy naukowo-badawczej. To spójne i czytelne opracowanie dotyczące problematyki kontraktu psychologicznego w zmieniającym się świecie pracy. Z recenzji prof. Elwiry Gross-Gołackiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Chów świń w systemie wolnowybiegowym jest współczesną coraz popularniejszą alternatywą produkcji intensywnej, wielowektorowej. Obecnie konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na to czy mięso pozyskiwane jest od zwierząt utrzymywanych w warunkach dobrostanu, pochodzących z produkcji zrównoważonej. W tym duchu autorzy przedstawili zasady produkcji wolnowybiegowej, omawiając szczegółowo warunki utrzymania świń, ich żywienie, zagospodarowanie terenu, zasady bioasekuracji zapewniające bezpieczeństwo sanitarne, rasy świń predysponowane do tego typu produkcji, behawior świń jako podstawowy wskaźnik dobrostanu, czynniki determinujące jakość pozyskiwanego mięsa oraz zagrożenia dla środowiska. Monografię autorzy wzbogacili o przedstawienie wyników swoich badań z tego zakresu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasoby niematerialne organizacji od czasu publikacji Barneya znajdują się w centrum zainteresowania badaczy zajmujących się zarządzaniem, a zwłaszcza zarządzaniem strategicznym. Zasobowa teoria firmy ewoluuje wraz z licznymi badaniami odwołującymi się do jej założeń. Początkowo zainteresowania poznawcze ukierunkowane były głównie na zasób wiedzy i organizacyjne uczenie się, a aktualnie eksplorowane są intensywniej pozostałe zasoby, szczególnie kapitał relacyjny. Ukierunkowanie badań na wnętrze organizacji i endogeniczne uwarunkowania jej funkcjonowania, strategii i zmian tworzy fundamenty pozwalające na lepsze zrozumienie istoty organizacji i mechanizmów, które w niej tkwią, wspomagając bądź ograniczając potencjał rozwoju. Niniejsza publikacja jest wyrazem nieustającego wysiłku badaczy, skierowanego na wyjaśnianie rzeczywistości organizacyjnej z perspektywy zasobów. Artykuły zostały pogrupowane pod kątem merytorycznym, tworząc jednorodne problemowo części: 1. Wiedza i organizacyjne uczenie się oraz kultura organizacyjna, 2. Reputacja, marki, relacje, 3. Ludzie w organizacji: postawy, przywództwo, 4. Zachowania organizacji i w organizacji. Autorzy postawili wiele ważnych poznawczo pytań. Podjęli także wątki metodyczno-metodologiczne. Ale myślą przewodnią opracowania są paradoksy oraz paradygmaty odnoszone do poszczególnych obszarów problemowych. Liczymy, że lektura tego zbioru będzie inspiracją do stawiania kolejnych pytań badawczych, do rozwijania istniejących teorii, do konstruowania zaleceń aplikacyjnych, do prowadzenia badań empirycznych i w końcu stanie się inspiracją do rozwijania nauki o zarządzaniu w sposób satysfakcjonujący zarówno akademików, jak i praktyków. Życząc owocnej lektury, dziękujemy Autorom za wysiłek włożony w przygotowanie publikacji, a Recenzentom za zaangażowanie na rzecz ich jakości. Ewa Stańczyk-Hugiet, Joanna Kacała
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozwój zrównoważony, a zwłaszcza implementacja opartej na nim strategii tworzy wiele wyzwań dla praktyki ochrony środowiska przyrodniczego i gospodarowania jego zasobami (w tym usługami). Pojawiają się one na wielu płaszczyznach, między innymi w postaci ekonomiki ochrony środowiska, którą uznać można za najwcześniejszą w polskiej literaturze, wywodzącą się jeszcze z sozologii, część badań nad nową proekologiczną strategią rozwoju społeczno-ekonomicznego, a także w formie studiów nad rolą postępu technicznego w ekonomii środowiska i zasobów naturalnych. Trzeci praktyczny wymiar problemów ochrony środowiska i korzystania ze środowiska przyrodniczego dotyczy – zyskującego na znaczeniu – aspektu społecznego. Powyższe grupy zagadnień pojawiły się w wielu opracowaniach przygotowanych i przedstawionych na konferencji. Problemy ekonomiki ochrony środowiska przyrodniczego i gospodarowania jego zasobami przyjęły postać między innymi: (1) związków pomiędzy rolnictwem a środowiskiem przyrodniczym i gospodarowania glebą, (2) gospodarowania odpadami komunalnymi, (3) gospodarowania wodą i ściekami, (4) wyzwań niskiej emisji i termoizolacji budynków, (5) „zielonych” miejsc pracy, a także (6) zagrożonych inwestycji i ubezpieczeń ekologicznych czy (7) analizy wskaźników efektywności ekonomiczno-ekologicznej realizowanych przedsięwzięć. Postęp techniczny jest kolejną, istotną płaszczyzną, na której pojawiają się i są rozwiązywane problemy praktyczne w zakresie ochrony środowiska przyrodniczego i użytkowania jego zasobów czy usług. Uczestnicy konferencji podjęli w tym zakresie między innymi takie zagadnienia, jak: (1) techniczne problemy gospodarowania odpadami, (2) techniczne wyzwania energetyki odnawialnej, a także: (3) ekoinnowacyjne zachowania konsumentów czy (4) ekoinnowacje w produkcji żywności. Wymiar społeczny ochrony środowiska przyrodniczego i gospodarowania jego zasobami (w tym usługami) rozwija się szybko w ostatnich latach wraz ze zmianami w świadomości ekologicznej ludzi. Ta swoista „socjologia ekologiczna” pojawia się co-raz częściej w badaniach naukowych i prezentowanych publikacjach. Wśród uczestników konferencji przyjęły one postać między innymi: (1) społecznej odpowiedzialności biznesu, (2) partycypacji obywatelskiej czy (3) ekologicznego zarządzania zespołami ludzkimi. Zachęcając Czytelników do zapoznania się z przedstawionymi opracowaniami, wy¬razić można dwa oczekiwania – interesującej lektury oraz nadziei, że ta niezwykle istotna, z punktu widzenia rozwoju zrównoważonego i trwałego, problematyka będzie się na¬dal szybko rozwijać, z korzyścią dla środowiska przyrodniczego i ludzkiej cywilizacji. Agnieszka Becla
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Rynek najmu mieszkań w Polsce wzbudza coraz większe zainteresowanie zarówno ze strony inwestorów, jak i jednostek badawczych. Jest to rezultat wyraźnego wyodrębnienia dwóch funkcji mieszkania – konsumpcyjnej, czyli zaspokajania podstawowych ludzkich potrzeb, oraz inwestycyjnej, czyli traktowania nieruchomości mieszkaniowej jako dobra inwestycyjnego, będącego przede wszystkim źródłem uzyskiwania dochodów. W niniejszej książce, łączącej teorię z praktyką, przedstawiono zagadnienia związane z zarządzaniem najmem mieszkań, funkcjonowaniem rynku najmu mieszkań oraz inwestowaniem w tym segmencie rynku nieruchomości. Opisano również ofertę mieszkań na wynajem, stawki najmu i czynsze, preferencje najemców, a także zarządzanie najmem na rynku mieszkaniowym w opinii zarządców nieruchomości na lokalnym rynku nieruchomości mieszkaniowych. Wnioskami z przeprowadzonych prac badawczych zainteresują się z pewnością podmioty związane bezpośrednio z rynkiem nieruchomości, wśród nich deweloperzy, pośrednicy w obrocie nieruchomościami, zarządcy nieruchomości, ekonomiści, ale i inwestorzy indywidualni, upatrujący swoich szans prowadzenia działalności na rynku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka prezentuje nową ekonomię gospodarstwa domowego przez analizę alokacji czasu z użyciem narządzi statystycznych. Autor przeprowadził badania, których głównym celem było wyjaśnienie sposobów alokacji łącznego zasobu czasu w polskich gospodarstwach domowych w procesie maksymalizowania użyteczności z konsumpcji. Chcąc zidentyfikować czynniki, które determinują alokację czasu, odwołano się do cech społeczno-demograficznych i ekonomicznych osób i gospodarstw domowych, szczególnie zwrócono uwagę na sposoby gospodarowania czasem w zależności od płci.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Kraj pochodzenia produktu należy obok jakości i ceny do najważniejszych kryteriów wyboru przy podejmowaniu przez konsumenta decyzji zakupowych artykułów spożywczych, a w kontekście negatywnych skutków pandemii COVID-19 kupowanie żywności made in Poland zyskuje na znaczeniu, stając się praktycznym działaniem na rzecz wspierania rodzimych producentów. W monografii usystematyzowano stan wiedzy na temat zjawiska patriotyzmu konsumenckiego oraz zidentyfikowano postawy i czynniki determinujące nabywanie przez konsumentów polskich produktów żywnościowych. Ponadto na podstawie wyników badań empirycznych dokonano typologii konsumentów z trzech generacji wiekowych – X, Y i Z – w kontekście postaw wobec tych produktów, a zwłaszcza triady ich cech, tj. pochodzenia, ceny i jakości. W konsekwencji stwierdzono występowanie znaczących różnic międzypokoleniowych i odmienne, nie zawsze pozytywne podejście do zakupu polskiej żywności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Zainteresowanie naukowców, badaczy i przedsiębiorców procesem doskonalenia organizacji oraz wdrażania zmian organizacyjnych w firmach skłoniło nas do zastanowienia się nad znalezieniem wspólnego dla wszystkich forum wymiany myśli, pomysłów, koncepcji. Wieloletnie doświadczenie w wydawaniu Prac Naukowych pt. Zmiana warunkiem sukcesu, jak również analiza potrzeb i zainteresowań czytelników ze świata zarówno nauki, jak i biznesu były podstawą do stworzenia nowego zeszytu – „Management Forum”, wydawanego w ramach Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Mamy nadzieję, że stanie się on platformą wymiany wyników badań oraz wynikających stąd rozważań, dyskusji i polemik w obszarze nauk o zarządzaniu. Pierwszy numer poświęcono tematyce koncepcji doskonałości i doskonalenia organizacji. Jest ona rozumiana nie tyle jako możliwy do osiągnięcia stan idealny, ale jako droga, którą w swej strategii rozwoju i zmian może obrać przedsiębiorstwo. W pierwszej części autorzy podjęli próbę zdefiniowania pojęcia doskonałości w zarządzaniu organizacją. Na poziomie strategicznym organizacji doskonałość została przedstawiona nie tylko jako stan stabilny organizacji, ale przede wszystkim jako proces dynamiczny, do którego należy dążyć, uwzględniając dynamikę otoczenia, przesuwającą perspektywę doskonałości poza horyzont możliwości jej stabilizacji. W podejściu operacyjnym liczby, dane i fakty są podstawą do definiowania celów procesów doskonalących oraz ich pomiaru. Autor stawia tezę, iż metodyczne, ustrukturyzowane podejście do doskonalenia organizacji daje przewagę w stosunku do działań nieustrukturyzowanych, sytuacyjnie lub intuicyjnie krytycznych, wynikających z konieczności podjęcia działań doskonalących w określonym obszarze organizacji. Definiowanie doskonałości na poziomie projektowym stawia przed organizacjami pytanie, czy odpowiednio wysoki poziom doskonałości w zarządzaniu projektami bezpośrednio przekłada się na wysoki poziom jakości obsługi klienta i oferowanych mu produktów. W drugiej części autorzy opisują problem doskonalenia organizacji w kontekście zjawisk kulturowych i procesów psychologicznych w przełamywaniu barier poznawczych i emocjonalnych wśród pracowników. W artykule przyjęto założenie, iż doskonałość organizacji wymaga uznania umowności pojęcia „doskonałość”. W przeciwnym wypadku próby realizacji jakiegokolwiek modelu doskonałości będą rodzić napięcia i powodować trudności w codziennym funkcjonowaniu każdej organizacji. Powinni być tego świadomi przede wszystkim przedstawiciele kadry kierowniczej. Im częściej założenie o doskonałości traktują dosłownie, tym więcej trudności pojawia się w codziennym funkcjonowaniu organizacji. Autor kolejnego artykułu zwraca uwagę na to, jak zachowania obywatelskie przejawiane przez pracowników wpływają na powodzenie procesu ciągłego doskonalenia oraz osiągnięcie przez przedsiębiorstwo oczekiwanego poziomu doskonałości. W ostatnim artykule zaprezentowano mierniki efektywności podnoszenia kompetencji pracowników, dokonano ich krytycznej oceny, jak również zaproponowano ranking najlepszych mierników. Na koniec przedstawiono badania dotyczące stosowania tych mierników przez przedsiębiorstwa działające na polskim rynku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest prezentacja strategii rozwoju zagranicznych wielkopowierzchniowych sieci handlowych w Polsce po 1990 r. Polski model transformacji zaowocował niespotykaną — na tle innych krajów regionu — internacjonalizacją handlu. Zagraniczne sieci odegrały jednocześnie ważną rolę w modernizacji polskiego handlu stymulując szereg procesów innowacyjnych. W pracy ukazano strategie i pozycjonowanie wybranych sieci w stosunku do konkurencyjnych formatów hipermarketów oraz sklepów dyskontowych. W opracowaniu wykorzystano szeroko metodę studium przypadku, prezentując strategie wybranych zagranicznych sieci w Polsce i na świecie. Omówiono również wyniki własnych badań empirycznych zrealizowanych w 2021 r. wśród polskich gospodarstw domowych na temat ich zwyczajów zakupów w ulubionych zagranicznych sieciach handlowych. Niniejsza monografia wypełnia lukę badawczą dotyczącą analizy strategii rozwoju zagranicznych sieci handlowych w Polsce na tle szerszych procesów globalizacji handlu. Zarówno w Polsce, jak i za granicą, brakuje ciągle pogłębionych strategicznych studiów przypadku tej grupy przedsiębiorstw. Monografia ukazuje jednocześnie wyzwania strategiczne, przed którymi stają dzisiaj stacjonarne sieci handlowe. Tradycyjny handel wielkopowierzchniowy wymaga obecnie przedefiniowania wcześniej stosowanych strategii. Nowoczesne sieci wielkopowierzchniowe muszą umieć coraz lepiej wykorzystywać kanały online oraz wprowadzać innowacje w zakresie doskonalenia swoich formatów sklepów. Brak lub zbyt wolne wdrażanie koniecznych innowacji może okazać się zagrożeniem dla ich dalszego działania na rynku. Niniejsza monografia dopełnia wcześniejsze prace autora na temat strategii marketingowych dużych sieci handlowych oraz strategii rozwoju handlu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Monografia obejmuje aktualne zagadnienia z zakresu polskiego, unijnego i międzynarodowego prawa podatkowego. W pierwszej części książki rozważania koncentrują się na procedurach, instytucjach i instrumentach podatkowych już zaimplementowanych. Druga część dotyczy niedawno wprowadzonych rozwiązań podatkowych lub parapodatkowych, których skutki dla gospodarki lub społeczeństwa dopiero w przyszłości będą odczuwalne, bądź propozycji rozwiązań podatkowych. Niektóre z poruszanych tematów są obecne w dyskursie naukowym od wielu lat, jednak nie zostały wyczerpane ani nie osiągnięto w ich zakresie konsensusu (np. podatek katastralny czy opodatkowanie ekologiczne) lub dane rozwiązanie ma charakter koncepcyjny w Polsce, podczas gdy w innych państwach zostało już wdrożone (np. podatek od transakcji finansowych). Publikacja jest adresowana do osób zainteresowanych aktualnymi wyzwaniami i trendami w opodatkowaniu na poziomie krajowym, europejskim i światowym, w tym studentów kierunków prawnych i ekonomicznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W artykułach zawartych w niniejszym numerze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ukazano nowe obszary zastosowań badań marketingowych i wskazano na zwiększające się potrzeby informacyjne różnego typu pod-miotów decyzyjnych na współczesnym rynku oraz na wzrost znaczenia badań marketingowych w zarządzaniu. Autorzy artykułów umieszczonych w prezentowanej publikacji wskazują na dy¬lematy pomiaru jakości życia w relacji do zdrowia i związane z tym implikacje dla badań marketingowych. Zaprezentowana została również kategoria świadomości ekologicznej klientów w aspekcie jej pomiaru. Ponadto przedmiotem rozważań są metody i techniki badań marketingowych wykorzystywanych w kreowaniu innowacji na rynku żywności funkcjonalnej. Wskazano także na trudności w pozyskiwaniu informacji od konsumentów w przypadku innowacyjnych produktów żywnościowych. Autorzy prezentują również wyniki badania motywów uprawiania sportu i rekreacji ruchowej. […] Autorami artykułów umieszczonych w prezentowanym numerze są pracownicy wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce, a także wydziałów ekonomicznych i zarządzania uniwersytetów oraz politechnik. Przekazując niniejszy numer czasopisma, wyrażamy przekonanie, że wyniki ba-dań i analiz prezentowane w artykułach będą interesujące zarówno dla pracowników naukowych, jak i menedżerów oraz pracowników agencji badawczych. Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Katarzyna Szczucka: Nieco danych świadczących o tym, że Dutton i Aron 40 lat temu wykazali niekoniecznie to, co zamierzali [Some evidence that Dutton and Aron 40 years ago had shown not necessarily what they intended to show], doi 10.7366/1896180020153201, s. 8–24; Magdalena Poraj-Weder, Dominika Maison: Poszukiwania uniwersalnego modelu motywacji konsumenckich [In search of a universal model of consumer motivation], 10.7366/1896180020153202, s. 24–35; Marcin Moroń: Poznawczo-emocjonalne predyktory agresywności relacyjnej. Rola zdolności rozumienia emocji, afektywnych reakcji empatycznych i wrogości. Doniesienie wstępne [Cognitive and emotional predictors of relational aggression: The role of the ability to understand emotions, emotional empathy and hostility. Preliminary report], 10.7366/1896180020153203, s. 36–54; Dorota Kanafa-Chmielewska: Wybrane ujęcia zaangażowania społecznego o charakterze politycznym [Selected approaches to political social involvement], 10.7366/1896180020153204, s. 55–67; Ryszard Klamut: Kwestionariusz aktywności obywatelskiej (KAO) – narzędzie do badania różnych rodzajów aktywności obywatelskiej [Civic Activity Questionnaire – Instrument diagnostic of four types of active citizenship], 10.7366/1896180020153205, s. 68–83; Wacław Bąk, Mariola Łaguna, Ewelina Bondyra-Łuczka: Kwestionariuszowe metody pomiaru ukierunkowań regulacyjnych. Polskie adaptacje kwestionariuszy RFQ i RFS [Questionnaires for measuring dispositional regulatory focus. Polish adaptations of RFQ and RFS], 10.7366/1896180020153206, s. 84–99; Anna Maria Zawadzka, Joanna Duda, Rafał Rymkiewicz, Blanka Kondratowicz-Nowak: Siedmiowymiarowy model aspiracji życiowych Kassera i Ryana. Analiza trafności i rzetelności narzędzia [Seven-dimensional model of life aspirations by Kasser and Ryan: Analysis of validity and reliability of the instrument], 10.7366/1896180020153207, s. 100–111.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu elektronicznego, poza siecią Uczelni, wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do Wypożyczalni.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej